3369
Sök

Mitsubishi Evo I GSR - Till salu

Renovering, facelift och trimning.

Stolt EVO ägare
266 082 Visningar
Projektet avslutat 16 juni 2015
338 Inlägg
18 februari 2010
hehe börgar känna liknande ang murohy
den jävla firma bilen skall till verkstan imon bitti igen pga inget komp på 4:an och spottar disel under hela huven "igen" fan 3:e gången nu
dessutom har man dragit påsig 1st parkerings bot a 600kr och en fortkörnings bot a 3500kr denna veckan

hoppas det e ett snabb fix så man kan komma till garaget imon annars kommer jag garanterat på lördag så jag skall polera upp en bil som skall sälgas
fins det göresten någon plats i den "gamla" lokalen för att rulla in en bil över dan o fixa iårdning?????

fins det föresten någon plats till att rulla in en bil i "gamla" lokalen? bara över
Senast redigerat av guran_man (18 februari 2010)

varför ha pengar på banken? där syns dom inte
******************************T.A.R.D******************************
Tack till: BK Smide, Mimab, Ne_Mesis

utbildad klant
2 197 Inlägg
18 februari 2010
JÄVLA murphy ska golva han.

Onkel sno min platts anars? jag ska inte meka nått underhelgen.

Mvh O.Frankeståhl

338 Inlägg
18 februari 2010
oggy_swe skrev:
JÄVLA murphy ska golva han.

Onkel sno min platts anars? jag ska inte meka nått underhelgen.

ok såvida vi itne ställer lillis bil där så gör jag det
e ju bara över lördagen jag skulle behöva en plats

utbildad klant
2 197 Inlägg
18 februari 2010
tror han ska ha plattsen i hörnet men vet ej

Mvh O.Frankeståhl

Stolt EVO ägare
584 Inlägg
18 februari 2010
Trådstartare
Brevid dig Guran ska Ne_Mesis stå och jag å lillis ska stå där mina 2 bilar står, den gråa evon ska ut i kylan eller in hos polackerna smile.. de e tanken iaf

Mitt Projekt -> Mitsubishi Evo I

utbildad klant
2 197 Inlägg
19 februari 2010
Låter kanon säg till vilken dag så kommer jag å humlan å hjälper.

Mvh O.Frankeståhl

Stolt EVO ägare
584 Inlägg
19 februari 2010
Trådstartare
Idag har jag plockat isär alla delar för att kolla åt sumpen igen hmm
Imorgon ska jag fixa ett Korkark så ja kan fixa en egen kork packning, sen ska de bara va att åka big_smile Hoppas jag iaf tongue

utbildad klant
2 197 Inlägg
19 februari 2010
Kazma skrev:
Imorgon ska jag fixa ett Korkark så ja kan fixa en egen kork packning, sen ska de bara va att åka big_smile Hoppas jag iaf tongue

Hoppas jag åxå big_smile

Mvh O.Frankeståhl

Stolt EVO ägare
584 Inlägg
19 februari 2010
Trådstartare
oggy_swe skrev:
Kazma skrev:

Hoppas jag åxå big_smile

sweet, gött att någon är på min sida, Murphy kan dra åt h-lvete tongue

Stolt EVO ägare
584 Inlägg
19 februari 2010
Trådstartare
Sorry för att det är lite dåligt med bilder nu mera men bilderna jag tagit ligger på en kamera som jag inte kommer åt för tillfället.
Men här är en bild iaf från min mobil

https://www1.garaget.org/gallery/archive/126840/863123_jdk7i3.jpg
Tömmer växellådsoljan för andra gången tongue
Den ser fin ut så ja kommer köra vidare på den framöver...
Senast redigerat av Kazma (19 februari 2010)

utbildad klant
2 197 Inlägg
20 februari 2010
Dåligt med bilder som du säger;)  ses i morn endå anatligen polarns bil fick lite problem XD

Mvh O.Frankeståhl

Stolt EVO ägare
584 Inlägg
21 februari 2010
Trådstartare
Hello.

I helgen har det gått framåt big_smile

Till och börja med så slaggade jag, Ne_Mesis och Guran_Man över i garaget Lör-Sön, Kommer helt klar upprepas smile

Men jag fick tag på ett gummikork ark som jag klippte till och satte dit på sumpen och det ser lovande ut, jag åker med bilen nu och de kommer bara någon liten droppe då och då. Jag hoppas på att korken sväller lite till så de blir helt tätt...

https://www1.garaget.org/gallery/archive/126840/864154_vjpu8w.jpg
Efter som att jag bytt olja 3 gånger redan och vill inte kasta bort mera så silar vi den senaste oljan som vi kört med i ca 7-10 minuter innan jag var tvungen att plocka bort sumpen igen... Det tog nästan en hel dag att sila 4 liter tongue

https://www1.garaget.org/gallery/archive/126840/864155_um2x9b.jpg
Ratten sitter snett och tänkte fixa de, men de kunde jag glömma tongue Den sitter som sten... Jag ska prova att kyla ner rattstången och se om den släpper

https://www1.garaget.org/gallery/archive/126840/864156_y9zcjl.jpg
Var tyvärr tvungen att skicka ut min donator bil i snön nu i fredags, och det tog ca 1,5 dygn så var den nästan helt borta i snöstormen som vart:P
Senast redigerat av Kazma (21 februari 2010)

338 Inlägg
21 februari 2010
it´s alive!!

Stolt EVO ägare
584 Inlägg
21 februari 2010
Trådstartare
guran_man skrev:
it´s alive!!

Hell yeah big_smile

Stolt EVO ägare
584 Inlägg
21 februari 2010
Trådstartare
Evo-Offer skrev:
fna va gött att det händer lite nu då:D hade samma problem med rattnavet..sitter som fan...

Jodå helt stilla står de inte även om tiden tryter big_smile

hur löste du de då... vi har provat de mesta nu, men som sagt så ska jag prova med kylspray, funkar inte de så vettefaan va ja ska göra tongue Ratten kommer gå sönder om jag slår och rycker mer i den

Stolt EVO ägare
584 Inlägg
21 februari 2010
Trådstartare
Lite teori hjälp.

Jag vet att korkpackningen kommer svälla med tiden och det är bra., speciellt när motorn är varm (har jag fått för mig iaf tongue)
MEN vad händer om jag kört motorn riktigt varm och ställer den ute i minusgrader? vad händer med svullnaden av packningen då?

Stolt EVO ägare
584 Inlägg
21 februari 2010
Trådstartare
Evo-Offer skrev:
Kazma skrev:
Evo-Offer skrev:
fna va gött att det händer lite nu då:D hade samma problem med rattnavet..sitter som fan...

Jodå helt stilla står de inte även om tiden tryter big_smile

hur löste du de då... vi har provat de mesta nu, men som sagt så ska jag prova med kylspray, funkar inte de så vettefaan va ja ska göra tongue Ratten kommer gå sönder om jag slår och rycker mer i den

jag hade iofs nere hela rattstången när jag tog av den men hade ratten sen slog för fullt så att den gled av..

Ja ok. Men jag lovar dig, jag har slagit tongue de konstiga är att jag plockade bort ratten ganska lätt då när jag lackade om bilen men nu känns de som att den är fastsvetsad i rattstången hmm
Men de löser sig nog.

Stolt EVO ägare
584 Inlägg
21 februari 2010
Trådstartare
Evo-Offer skrev:
Kazma skrev:
Evo-Offer skrev:
jag hade iofs nere hela rattstången när jag tog av den men hade ratten sen slog för fullt så att den gled av..

Ja ok. Men jag lovar dig, jag har slagit tongue de konstiga är att jag plockade bort ratten ganska lätt då när jag lackade om bilen men nu känns de som att den är fastsvetsad i rattstången hmm
Men de löser sig nog.

får vi hoppas:). är du sponsrad av pbz?

På sätt och vis, inte direkt 100% proffs sponsrad tongue men jag fick mycket bra pris på mina delar jag köpte av dom samt delar jag kommer köpa framöver. Och givetvis så ger jag PBZ reklam för de big_smile

Jag väntar nu på rätt kulör på dekalerna, sen åker som på bilen också. Det blir en dekal på nedre delen av varje framdörr (ca 150*300 stora) Fick välja färg och plats precis som jag ville så de var ju kanon.

utbildad klant
2 197 Inlägg
21 februari 2010
Gott bilen går igen;)

Mvh O.Frankeståhl

4 Inlägg
21 februari 2010
Ang. din packning, det sväller av fukt inte av värme (borde göra iaf), så sålänge du har olja på insidan så kan du vara lugn. Ang. rattstången så vet jag inte, det kan ju inte ha rostat fast så värma är ju uteslutet, kylspray är en bra teori frågan är ju om det funkar praktiskt. Jag lever efter den gamla devicen; Bruka våld, hjälper inte det så bruka mera, hjäpler inte det så går det sönder då köper man nytt. GL wink

EDIT: btw brorsan, det ligger i familjen med otur, var uppe och besikta Mazdan precis, jag fick gå hem utan bil, enough said!
Senast redigerat av PatrikBacklin (22 februari 2010)

Sök