3987
Sök

Mitsubishi Evo I GSR - Till salu

Renovering, facelift och trimning.

Stolt EVO ägare
266 086 Visningar
Projektet avslutat 16 juni 2015
Stolt EVO ägare
584 Inlägg
22 februari 2010
Trådstartare
Crap, skit och jävlar.

Jag har gjort en sådan blunder, det är knappt jag vill skriva ut de här.

Eftersom att bilan alltid har stått varmt på nätterna i garaget så snålade jag lite med glykolen när vi gjorde inkörningen och de. Nu när bilen funkar igen så får den ju givetvis stå utomhus på parkeringen och inatt vart de en sådan riktig köldknäpp.

Precis innan jag skulle somna in igår så kommer jag på att jag har glömt att fylla på mera glykol och givetvis så har skiten fryst sönder. Vad jag vet än så länge är att vattenpumpen är kasserad och jag hoppas innerligt att det bara är den som är trasig.
Murphy, snälla låt mig vara ifred iaf en liten stund nu för om det är sprickor i topp eller block så vet jag inte vad jag gör sad

PatrikBacklin skrev:
Ang. din packning, det sväller av fukt inte av värme (borde göra iaf), så sålänge du har olja på insidan så kan du vara lugn. Ang. rattstången så vet jag inte, det kan ju inte ha rostat fast så värma är ju uteslutet, kylspray är en bra teori frågan är ju om det funkar praktiskt. Jag lever efter den gamla devicen; Bruka våld, hjälper inte det så bruka mera, hjäpler inte det så går det sönder då köper man nytt. GL wink

EDIT: btw brorsan, det ligger i familjen med otur, var uppe och besikta Mazdan precis, jag fick gå hem utan bil, enough said!

Tack för tipsen smile jag har redan provat ditt ordspråk, men har inte kommit till sista förslaget och hoppas jag slipper de också big_smile

Men vad hände med din Mazda? låter inte bra att du inte får köra den från besiktningen ens hmm går de att fixa?
Senast redigerat av Kazma (22 februari 2010)

Mitt Projekt -> Mitsubishi Evo I

JDM Tyte yO
134 Inlägg
22 februari 2010
Fan va keligt!

Hoppas som sagt att block och topp har klarat sig!

There is no replacement for cubic displacement!

338 Inlägg
22 februari 2010
fy fan va trist
har för mig att ni har ganska mycket gods in till era vatten kanaler så håller tummarna för dig

varför ha pengar på banken? där syns dom inte
******************************T.A.R.D******************************
Tack till: BK Smide, Mimab, Ne_Mesis

utbildad klant
2 197 Inlägg
22 februari 2010
NEJ Toffe då sad få in bilen fort igen yikes

Mvh O.Frankeståhl

Stolt EVO ägare
584 Inlägg
22 februari 2010
Trådstartare
Nu har jag och Ne_Mesis hämtat bilen och kört ut den till garaget igen, borta bra men hemma bäst tycker min Evo hela tiden tydligen.  Hon vill stå och bli dammig på sin garageplats tongue

https://www1.garaget.org/gallery/archive/126840/865074_kr489g.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/126840/865076_fi6zcm.jpg

TACK Micke för hjälpen !!!

Stolt EVO ägare
584 Inlägg
22 februari 2010
Trådstartare
Evo-Offer skrev:
fan va kiligt alltså..hoppas VERKLIGEN det bara är vattenpumpen då..det verkar inte gå bra för dig alls du

ne de är ganska segt sad men någon gång måste turen vända tycker man...

utbildad klant
2 197 Inlägg
22 februari 2010
Borta bra men hema bäst kunde inte sagtd et bättre själv.

Mvh O.Frankeståhl

Stolt EVO ägare
584 Inlägg
22 februari 2010
Trådstartare
oggy_swe skrev:
Borta bra men hema bäst kunde inte sagtd et bättre själv.

hehe, ja man börjar ju undra om det bara är att stå stilla i garaget som duger för fröken tongue
Senast redigerat av Kazma (22 februari 2010)

4 Inlägg
22 februari 2010
Kazma skrev:
Crap, skit och jävlar.

Jag har gjort en sådan blunder, det är knappt jag vill skriva ut de här.

Eftersom att bilan alltid har stått varmt på nätterna i garaget så snålade jag lite med glykolen när vi gjorde inkörningen och de. Nu när bilen funkar igen så får den ju givetvis stå utomhus på parkeringen och inatt vart de en sådan riktig köldknäpp.

Precis innan jag skulle somna in igår så kommer jag på att jag har glömt att fylla på mera glykol och givetvis så har skiten fryst sönder. Vad jag vet än så länge är att vattenpumpen är kasserad och jag hoppas innerligt att det bara är den som är trasig.
Murphy, snälla låt mig vara ifred iaf en liten stund nu för om det är sprickor i topp eller block så vet jag inte vad jag gör sad

PatrikBacklin skrev:
Ang. din packning, det sväller av fukt inte av värme (borde göra iaf), så sålänge du har olja på insidan så kan du vara lugn. Ang. rattstången så vet jag inte, det kan ju inte ha rostat fast så värma är ju uteslutet, kylspray är en bra teori frågan är ju om det funkar praktiskt. Jag lever efter den gamla devicen; Bruka våld, hjälper inte det så bruka mera, hjäpler inte det så går det sönder då köper man nytt. GL wink

EDIT: btw brorsan, det ligger i familjen med otur, var uppe och besikta Mazdan precis, jag fick gå hem utan bil, enough said!

Tack för tipsen smile jag har redan provat ditt ordspråk, men har inte kommit till sista förslaget och hoppas jag slipper de också big_smile

Men vad hände med din Mazda? låter inte bra att du inte får köra den från besiktningen ens hmm går de att fixa?

Fan vad tråkigt, man mekar med det mest avancerade så glömmer man en sån skitsak alltså =/

Jo besiktningsgubben blåste ett bromsrör för mig, så det bara spruta DOT4 i hela lokalen. samt en styrled.
Sen skulle jag dra hem den på kärra, och så gick kärran sönder såklart, vad annars, så jag fick stå ute i 4 timmar i minus gud vet vad.

Jag och farsan har legat i garaget ikväll och nu ska jag bara montera styrleden som jag ska hämta i morgon, sen ska jag ev. lufta lite till. Fick en fin dekal i vindrutan dock: "Detta fordon har belagts med KÖRFÖRBUD" eller vad det står tongue Dessutom hade jag sjukaste oturen på jobbet också, så du kan iaf trösta dig med att du inte är ensam med motgångar wink

DatorPhreak
94 Inlägg
23 februari 2010
Men vafan! Har bara varit borta en helg och se vad som händer utan mig ;P
Jag som lade min själ i den oljan! Hur kunde du! haha xD hoppas seriöst att turen vänder för dig/er

184 Inlägg
23 februari 2010
Jag tror ju att Daisy trivs bäst uppe på pallbockarna och inte vill ut innan våren har kommit wink hon e nog lite frusen av sig tongue

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=121287
En stressad 1,8 räcker fint... CA18DET small but powerfull =)

utbildad klant
2 197 Inlägg
23 februari 2010
Håller med lillis wink en gammal tant som daisy ska inte ut nu´wink

Mvh O.Frankeståhl

Stolt EVO ägare
584 Inlägg
23 februari 2010
Trådstartare
Hehe. ja hon kanske bara är lite frusen av sig tongue

BTW så har jag 10.000+ Visningar på tråden nu, man tackar för visat intresse lixom big_smile
Senast redigerat av Kazma (23 februari 2010)

utbildad klant
2 197 Inlägg
23 februari 2010
gott wink men sluta sitt hemma nu åk till garaget å töm ut all is:P

Mvh O.Frankeståhl

Stolt EVO ägare
584 Inlägg
23 februari 2010
Trådstartare
Ska låta den tina helt så jag kommer inte åka dit idag iaf. Kanske börjar lite imorgon, beror på när jag slutar. I värsta fall så kommer jag dit över hela helgen.
Jag tappar lite sugen att hålla på när de bara strular lixom... Men man får bita ihop big_smile

95 Inlägg
23 februari 2010
lite orelaterat men ändå inte; Om jag köper ett grenrör som man ska ha extern wg på, kan man då täppa igen wg-öppningen och köra med turbo som har intern eller blir det fel någonstans då?

Ska man få lite stük på skiten får man riskera lite skrap

utbildad klant
2 197 Inlägg
23 februari 2010
Kazma skrev:
Ska låta den tina helt så jag kommer inte åka dit idag iaf. Kanske börjar lite imorgon, beror på när jag slutar. I värsta fall så kommer jag dit över hela helgen.
Jag tappar lite sugen att hålla på när de bara strular lixom... Men man får bita ihop big_smile

äh kämpa på nu förhoppningsvis e detta bara en lite skit sak som tar dig 10 min fixa big_smile wink
Ring om det är nått

Mvh O.Frankeståhl

Stolt EVO ägare
584 Inlägg
23 februari 2010
Trådstartare
jsonracing skrev:
lite orelaterat men ändå inte; Om jag köper ett grenrör som man ska ha extern wg på, kan man då täppa igen wg-öppningen och köra med turbo som har intern eller blir det fel någonstans då?

ja de kan du, men du kommer troligtvis inte få ett optimalt flöde genom grenröret.
men vet folk som kör så och de går bra iaf

Stolt EVO ägare
584 Inlägg
23 februari 2010
Trådstartare
oggy_swe skrev:
Kazma skrev:

äh kämpa på nu förhoppningsvis e detta bara en lite skit sak som tar dig 10 min fixa big_smile wink
Ring om det är nått

nja 10 minuter tar de inte =P. måste ju vrida motorn för att komma åt vetty... men de går nog ganska fort iaf tongue

utbildad klant
2 197 Inlägg
23 februari 2010
segt jaja hoppas det blir bra i allafall:D

Mvh O.Frankeståhl

Sök