Tjena ! Varit medlem här på garaget ett par år men inte fört så mycket väsen av mig i forumet innan. Hade tänkte göra en presentation/projekttråd på min förstabil som jag ägt i lite mer än fem år nu. Blir lite bilder från inköp till nu kort sammanfattning sen mer text/info mot slutet
2004Inköp September -04, händer inte mycket mer det året. Går i skola osv. Monterar vita blinkers och fjärrljus är det det som händer
2005Monterar elhissar + elspeglar, får lite inbrott och chippar motorn
2006Köper mig en 940 front, lackerar, skaffar nya stolar + lite diverse utrustning monteras
20072007 börjar det rulla in lite mer pengar än tidigare. Skaffar mig ett par 17" fälgar, sänker bilen, monterar slungdiff. Ger mig även in på att eftermontera ECC och 940 panel. Vilket lyft det gjorde !
2008Denna vintern var ganska tråkig, värmepaketet gick sönder innan avställningen vilket ledde till nerplockning av inredning. Passade även på att laga två små hål som vi hittade i golvet. Fullföljde även classiclackering runt om och kompletterade med USA-blinkers. Byggde mig även en instegsbelysning vilket många reagerat positivt på
2009Vintern 08-09 denna vintern som varit, då spåra det ur. 960 paket inskaffades. Långhuvkonvertering börjades vilket tog lång tid för en ovan. Men slutresultatet blev kanon.
Även T5 motor monterades och blev inreggad på första försöket den 17/6 -09. Här skulle jag kunna posta hur många bilder som helst, men tar ett urval.
==============================================Så för att sammanfatta det jag gjort med bilen i text:
Bilen vid inköp:Svart halvskinn
Centrallås
Dragkrok
Eftermonterat i min ägo:Inredning/Utrustning4x Elhissar från 940 -95
2x Elspeglar med värme från 940 -95
Larm
Elglaslucka från 960 MkII
Elstyrd framstolar från 960 -MkI
Elantenn från 940
ECC i huvudsak från 940 -94
940 instrumentbräda med turboinstrumenthus från 940 -92
Yttertempmätare med halkvarnare från 960 -95
Slungdiff från 940 -95
Farthållare från 740
Nya nackstöden från 940 92+
Instegslister från XC90
Läslampor bak från 760
Egentillverkad instegsbelysning
Dimmer till kupébelysningen
Mittarmstöd med mugghållare från 960 -95
Utvändigt/Exteriört/Styling:960 front med 850R underdel. Nya usablinkers, dimljus och strålkastarglas.
965 bakstöt
960 sido och dropplister
Volvos dyra addonkjolar
Sidospeglar från 940 -95
Baklampor från 760 -90
19" R-kopior
Sänkningssats från
GE-Motorsport960 handtag
Motor:B5234T -96 med Motronic 4.3 motorstyrning. Både OBD och OBDII inkopplat
Förstärkt M90 från 960 med Redline Light Weight ShockProof olja
Ny 850R-koppling
Ny 15G turbo med rakt avgashus på ett Japangrenrör
Ombyggt V70 raka insug med 3" spjällhus
Adapterplattor till motorfästena för att få plats med AC-kompressorn
Stora vattenkylet med elfläkt från 960
3" avgas med 3" sportkatt, en 3" fullflödesdämpare och 4" kromat ändrör
Slanganslutningar till tryckrör i blå silikon
Walbro 255lph GSS341 i tanken
BSR Opti Flow filtersats
Öppen dump/avlastningsventil från
TurboXS.comVärt att notera att ingen av utrustningen har varit fördraget, utan att vi har dragit all el själva. Så det har nog blivit ett par hundra extra meter kabel i bilen
Hoppas det var intressant läsning. Ris som ros mottages gärna
Fler bilder finns på min hemsida om intresse finns:
http://744t.mine.nu//Mvh Stellan