11 februari 2010
Trådstartare
Jag funderar på att bygga en catchetank som jag i så fall placerar i motorutrymmet eller i utrymmet som är ovanför växellådan är nästan bättre.
Catchetanken kommer att ha två anslutningar nertill: En från BTRen och en matning till motorn. Några centimerer längre upp kommer jag att ha anslutningen som kommer vara kopplad till matningen från huvudtanken och några centimeter från ovankant kommer röret som kommer gå tillbaka till huvudtankens retur att sitta.
Jag tänkte skaffa en ny orginalpump (eller likvärdig) och placera mellan huvudtanken och catchetanken, där någonstans kommer jag även placera ett bränslefilter.
Walbropumpen kommer att placeras mellan motor och catchetanken, något extra filter mellan motor och catchetank räknar jag inte med att behöva.
Catchetanken hade jag tänkt att tillverka av en bit 3½" (89mm) rostfritt avgasrör som jag kapar av till 25cm och ber någon som kan tigsvetsa sätta ihop med gavlar i 2mm rostfritt, slanganslutningar och några bra fästen så jag enkelt kan sätta fast tanken (bra att jobba på ett kärnkraftverk där tillgången på rostfritt material är näst intill obegränsad).
På så sätt får jag en behållare som rymmer lite drygt en liter bränsle innan det rinner över och tillbaka i huvudtanken igen.
Kan detta vara vettigt?
Hur många μ bör mitt bränslefilter vara på i så fall?
Senast redigerat av MagnumR (11 februari 2010)
Håll avståndet till bakomvarande fordon!