endorfinslaven skrev:Rquired skrev:endorfinslaven skrev:Men snälla lilla Aquilla
Mattias Stenström byggde en rödblockare på 1000-1200hk
PÅ 4 CYLINDRAR OCH 2,3liter.
När jag var liten så åkte jag också BMW då 80-talare var inne o då var det Alpina B7....
Riktigt jävla skit vad det beträffar ingenjörskonst...
Vipparmar det hade inte volvo på den tiden..
Volvon kan man ge fullgas på en kall motor som har 150hk per liter utan att den rasar.
Min Alpina 100hk/liter tålde inte mitt ett o enda kallgasande då jag skulle visa en kollega hur bra bilen gick. Då rök 2 vippor och topplockspackningen.
Jag åkte BMW på den tiden och kan bara säga att motormässigt var allt med M30 skräp.
Fan vad blårök det var.
Hur mkt strulade inte på min Alpina pga dålig ingenjörskonst.
Javisst BMW går i bräschen med innovationer från racingvärlden..
Men det påverkar hållbarheten...
Hur många BMW går har gått i rallyskogen,,,,,
Kan det bero på deras helt värdelösa bakvagn.... månntro !
Styrväxlar med styrsnäcka vilket skit
Elproblem utan dess like...
Jag vet inte om det skulle bli BMW igen...
Aldrig Alpina eller Hartge..
en garagegranne hade har en H35 viilket skit...
Har gått runt o kollat ombyggnationerna de gjort...
Muppbygge...
Ge dig o sluta försvara skit...
I år hade jag en ny 320 med Mpaket som hyrbil och lekte lite med den på kurvig väg.
För i helvete min 940 med chassiesatts tar sänkor bättre utan att fjädringen går i botten.
BMW passade bra i rondeller på slät asfalt,,, jävla skitbil...
Sluta upp med prematureåsikter...
Kolla, någon kastar sten i glashus!
Nivån på dina argument gör mig relativt säker på att du aldrig någonsin kört en Bmw och än mindre ägt en Alpina. Och om någon skrivit barnsliga inlägg i denna tråden är det du, inte Aquilla. Denne argumenterar åtminstone för sin sak på ett sakligt och vettigt vis, ditt inlägg påminner mer om hur en femåring försöker övertyga kompisen om att hans pappa är bäst.
Om du nu överhuvudtaget har körkort får du väl köra runt i din traktor med "chassisats", vilket i fallet gamla Volvo vanligtvis är detsamma som brukar kallas "kapade fjädrar" på andra märken. Men du är nog rätt ensam i åsikten om att denna går bättre på vägen än Bmwn.
Men lilla lilla barnet !
Jag vet vad jag pratar om !
Jag har ägt en hög utav E28or
Kompisen hade en E30 Alpina C2 2,7 o E36 B3
Bekanta hade B10 Biturbo
jag hade en B7turbo
garagegrannen hade en h35
Alla trodde BMW was it i den sena puberten.
Idag vet jag vad för skit de tillverkade...
Innan så har jag haft 518, ett koppel 528or några av dem med vässade 3,5or i
Kompis köpte min 745 motor som jag planerade att stoppa i en E28 men så dök Alpinan upp.
Enda gången jag blivit ifrånkörd på kurvig väg var i min E28(vässad 3,5) med Koni chassiesats fjäderbensstag fram o bak. Det var en 240turbo som låg o tryckte i kurvorna och flög förbi på rakan.
Idag när jag åkt Volvos i många år så har jag lärt mig en del...
Tack vare bättre kvalite på motorerna och helheten så har jag fått mer mil i ryggen och utvecklat mkt bättre körkunskap. Jag har åkt på Isbanor för det vågar man med Volvo och i vintras åkte jag aningen snabbare med min 940 isbil med 200hk än en 475hk E36a. Åkte ifrån en annan vässad E36a som körde med spritt nya dubb.
M3 är en bra bil och den är mkt prisvärd men det är inte guds gåva till oss...
Hmm
var det här månntro killen som jag åkte ifrån med min 940 vässad för 10 kr
http://www.blocket.se/jonkoping/Bmw_330 … =9&w=3
"Yeah right"
Jag är som sagt fullt medveten om vilken nivå Bmw och Volvos produkter ligger på och dessa erfarenheter är inget jag tänker diskutera på sandlåda-nivå med en användare som verkar passa i just dessa sammanhang.
Senast redigerat av Rquired (16 april 2010)
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
0
0
0
0