Rquired skrev:
Rakt fram drar en 330i en orginal 2.4t, men får det svårt mot en T5 (räknar din chippade "som" en T5). Men skillnaden är inte större än att små förarskillnader kan skänka segern till Bmwn.
Angivet 0-100 för 330i är 6.6sek, för T5 6.5sek. Fördelen för T5 är däremot att man få mer effekt till ett rimligare pris än till Bmwn.
När vägen svänger har jag däremot aldrig kört en Volvo, varken S60 eller C30 etc oavsett orginal eller med väghållningskit som haft den väghållning och framför allt den balans E46 bjuder på.
Och det är den stora skillnaden mellan E46 och S60 tillsammans med kommunikationen. I en Bmw rent generellt förmedlar bilen precis vart den är, hur underlaget förhåller sig, hur nära gränsen du är. Växellådan förmedlar exakt var nästa växel är, du känner exakt var växeln är och om den är i ordentligt etc. Går att ge exempel länge men jag tror det nått fram, och jämfört med detta är S60 fullständigt död och ger ingen feedback.
S60 är bilen för den som söker mesta möjliga prestanda för minsta möjliga peng, alltså ute efter att trimma. 330i E46 för den som vill njuta av ett stycke finlir till bil (längs en kurvig väg kanske?) och som inte riktigt bryr sig om rödljusrace. För, det finns alltid en kvickare bil, eller hur?
![smile](img/smilies/smile.png)
På www.autopower.se hittar du begagnatguiden för Bmw E46, där finns mycket tips om vad du bör se upp med vid köpEdit: Köp en facelift, sen årsmodell 2001 eller senare. Då dessa har en uppdaterad styrning, tidiga E46 har påståtts ha lite "lätt" styrning. Facelift har en mer, kan kanske beskrivas som distinkt styrning. Men känslan finns där oavsett. Från 2004 har modellen dessutom 12års rostskyddsgaranti.