2943
Sök

Köpråd: IPhone

Svetsare
3 150 Inlägg
15 december 2009
Bjork skrev:
Jo tack att det handlar om objektiv m.m fattar väl vem som helst? vad för typ av optik det sitter innaför skalet etc. Nokia har ju begåvats med Carl Zeiss optik vilket i mina ögon gör att Nokia har grymma kameramobiler idag.

Sen när vi ändå är inne på kamera i tele. de här med blixt i mobilen är ju en rätt bra bluff med, många
tror dom har blixt i sina ultraplatta teles. men ist är det små LED som blinkar till när man trycker av.
Bra ex. på tele. med riktiga blixtar är ju SE k800i, SE Satio..där är en liten del till varför dom har en liten
söt bulle på baksidan tongue

Nokia N86 är fett grym, tyvärr ingen xenon men dubbla LED-blixtrar (som man även kan använda som videolampor) funkar jävligt bra.  Och den har "bara" 8MP  tongue   Och Carl Zeiss vidvinkeloptik.

Vet inte varför jag inte gillar Iphone, tråkigt bara när varenda kotte har en...
Senast redigerat av ZonaX (15 december 2009)

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

OEM <3
6 957 Inlägg
16 december 2009
ZonaX skrev:
Vet inte varför jag inte gillar Iphone, tråkigt bara när varenda kotte har en...

Fan, jag känner typ 3-4 här hemma som har en, så överdrivet vanlig tkr jag den inte är..här hemma
verkar det vara SE C905 som gäller tongue

OEM <3

200 Inlägg
16 december 2009
Annevare skrev:
maccswe skrev:
Annevare skrev:
Det är inte heller bara å smacka in sim-kortet heller å köra utan den måste aktiveras via itunes och ladda ner operatörsinställningar först det verkar som det här det brukar kunna bugga sig.

Say what now?

Man aktiverar den itunes för att kunna föra över musik,film osv samt vara connectad till appstore..

Om den delen brukar bugga så är det nog att det är en person som är extremt okunnig med datorer, tog 2 minuter att göra det steget.

Denna person är värkligen inte okunnig med datorer. Men man måste ju fortfarande ladda ner operatörsinställningar som jag har fattat, det var inte fel på personen i denna fråga utan telefonen har läst om fler som har samma poblem med telefoner som är köpt utomlands när vi letade på forum för att försöka lösa det. Sen så är inte operatören så sugen å hjälpa till om du inte köpt telefonen av dom.

Men som du skriver nog om detta, det är en riktigt bra telefon med många roliga app´s. Funkar den så blir man inte missnöjd.

Ahh då är jag med!
Trodde du pratade om en mobil som var köpt i sverige, my bad :p
Japp då är det en upplåsning som gäller för att kunna använda vilken operatör du vill, finns en ny jailbreak/upplåsning ute nu som heter blackra1n som är sjukt enkelt om man vill låsa upp till valfri operatör eller jailbreaka.

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
16 december 2009
Kameran är en nackdel. Eventuellt priset också. Annars inget...

453 Inlägg
16 december 2009
tjena, sugen på en 3gs men undrar bara vad en jailbreak är för något vad man får tag i den och så, sen är det lätt att få spotifye i telefonen för har ett konto där.

200 Inlägg
16 december 2009
Timjoh skrev:
tjena, sugen på en 3gs men undrar bara vad en jailbreak är för något vad man får tag i den och så, sen är det lätt att få spotifye i telefonen för har ett konto där.

En jailbreak gör så du kan modifiera mobilen med tex, bakgrunder, andra program än dom i appstore osv.

Det är en fil du laddar ner och kör med mobilen inkopplad, så kör den om mjukvaran i telefonen.

Rekomenderar dock att du läser lite om det innan du kör igång.. google is your friend dude!

Om du har spotify premium fungerar det alldeles utmärkt att köra spotify i iphonen...

453 Inlägg
16 december 2009
maccswe skrev:
Timjoh skrev:

En jailbreak gör så du kan modifiera mobilen med tex, bakgrunder, andra program än dom i appstore osv.

Det är en fil du laddar ner och kör med mobilen inkopplad, så kör den om mjukvaran i telefonen.

Rekomenderar dock att du läser lite om det innan du kör igång.. google is your friend dude!

Om du har spotify premium fungerar det alldeles utmärkt att köra spotify i iphonen...

Okej:) men om man har en invite konto på spotify funkar det endå tror du?

200 Inlägg
16 december 2009
Timjoh skrev:
maccswe skrev:
Timjoh skrev:

Funkar enbart om du betalar för tjänsten 99 spänn i månaden kostar det, helt klart värt det då du kan köra all musik i offline mode.

Svetsare
3 150 Inlägg
16 december 2009
maccswe skrev:
Timjoh skrev:
maccswe skrev:

Funkar enbart om du betalar för tjänsten 99 spänn i månaden kostar det, helt klart värt det då du kan köra all musik i offline mode.

Jag funderade på att skaffa det i min N86:a. Du säger nu att man kan köra all musik i offline mode = ingen data trafik?  Eller måste man "ladda ner" alla låtarna varje gång man kör igång Spotify?

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
16 december 2009
Bjork skrev:
ZonaX skrev:

Fan, jag känner typ 3-4 här hemma som har en, så överdrivet vanlig tkr jag den inte är..här hemma

14 av ~25 pers på mitt jobb har en iPhone, samt att man ser dom precis ööööööverallt ute på stan.
Så iPhone var ballt för två år sen när jag skaffade den, men nu är det mest random och nästan pinsamt att ha en.
...fast jag kan ju i alla fall skryta med att jag har en plåtbaksida, medans alla andra har en hal grej i plast.... tongue

ZonaX skrev:
Jag funderade på att skaffa det i min N86:a. Du säger nu att man kan köra all musik i offline mode = ingen data trafik?  Eller måste man "ladda ner" alla låtarna varje gång man kör igång Spotify?

Du tankar ner låtarna en gång och sen ligger dom där tills du tar bort dom afaik.

Whine whine!

Allmänt envis
12 512 Inlägg
16 december 2009
Har iPhone och är otroligt nöjd, visst finns det nackdelar (varav en del nämts) men fördelarna väger upp detta med god marginal. Kommer nog aldrig att trivas med en Sony Ericsson eller Windowsbaserad telefon igen om dessa fortsätter hålla dagens kvalitet på produkt och OS...

*Android har jag inte testat

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

110 Inlägg
18 december 2009
Iphone går lätt sönder och finns överallt..
överskattad enligt mig.

HTC HD2 är mitt tips om du letar telefon i 6700 kr klassen..
Större skärm än Iphone. Hållbarare skärm.
1ghz cpu (iphone 3gs har 600mhz)
Wlan router funktion.
rätt bra kamera med blixt.
den kör usb mini kontakt för allt. (iphone har sina konstiga egna standard kablar)
utbytbart minne.

testat både iphone, sony ericsson x2 och hd2:an och det är htc hd2 som är den trevligaste av dom enligt mig.
Senast redigerat av InZan3 (18 december 2009)

Gorg-o-holic...

1 101 Inlägg
Random
480 Inlägg
18 december 2009
Ingen telefon har samma touch funktion som Iphone. Letar du efter en telefon med touch så är Iphone ett självklart val. Letar du efter en telefon med bättre kamera osv. Så är det nya Sony Ericsson som kommer. Xperia X10. Är nog en tung utmanare till Iphone.

Förstår inte varför folk förslår HTC hela tiden. Det är ingen bra telefon. Kommer in folk som klagar hela tiden och vill byta bort sina HTC mot andra telefoner. Värt att nämna är nog att vi säljer mest Iphones just nu.

Volvoskadad
6 017 Inlägg
20 december 2009
Urkas skrev:
Största nackdelen är att alla har den. Näst största är att du säljer din själ till Steve Jobs. Tredje största är att du kommer kunna uppdatera din facebook-status precis var du än är.

Fördelarna är väl att du får en grymt najs telefon (fast bara om du jailbreakar, gör du inte det får du bara en helt okej telefon).

HAHAHA lol Ja den känner man igen!

Tok-nöjd med min 3GS. Aldrig att jag köper en telefon utan touchscreen igen.

Det enda jag är lite missnöjd med är kameran och batteritiden.

Jonas

Volvoskadad
6 017 Inlägg
20 december 2009
Bjork skrev:
ZonaX skrev:

Hade den innan iPhonen. Bara krångel med den telefonen.

Jonas

189 Inlägg
21 december 2009
Volvo_Mannen skrev:
Bjork skrev:
ZonaX skrev:

Hade den innan iPhonen. Bara krångel med den telefonen.

C905 är en trevlig telefon det som är synd är att det inte är någon som helst kvallite i dem högtalaren börjar skrapa efter ett tag och knappsattsen kan slut funger på luckan. Har en polare som har haft sin ine på garanti lagning 4 gånger på ett år. Sen så känner jag två till som har problem med dem . Jg skulle inte rekomendera någon att köpa den tyvär.

“Sure it's quiet, for a diesel. But that's like being well-behaved… for a murderer.” Jeremy Clarkson

Sök