4660
Sök

Största idioterna på vägen, folk som ligger för nära!

Forummoderator
26 400 Inlägg
23 september 2011
Transporter89 skrev:
Kan du ingeting om yrket så är det bäst att inte säga något heller vet du   När det gäller tider så ska man vara  nogran för att  det finns  något som heter försänings avgift  och den är inget kul att betala . Det är åkeriet som betlar den men de blir inte glada   för det  och det få  självklart chaffören  shet för   och  även  om du  kännar  10-30 min så kan det vara jävligt lönt  som till exempel om du ska hinna med  båten eller liknande grejer
Nick666 skrev:
cruel88 skrev:
Dom som inte vet, så är lastbils yrket väldigt tids pressat, ligger tradaren framför som väger mer än vad man själv gör eller har mindre motor så den inte orkar hålla jämn fart så kör man om för att själv slippa pendla mellan 50-80km/h. dom riktigt tunga orkar inte puffa på i 80 i backarna! man spar mkt tid på att köra om även om de tar en lilla tid! kör själv lastbil och blir så jävla irreterande på folk som tkr illa om oss chafförer! vad skulle hände om vi inte fanns?? ingen hade sås till bilen, mat i affären, bil i bilhallen, reservdelar, kläder. nån som tänker på de? var glada för att vi finns o fan hjälps åt i trafiken!!
kör vi inte om, om man kan så kmr vi försent, åkeriet blir inte spec arga men butiken blir samt dess kunder som väntar på transporten, och de e ni som är kunderna! men kör vi om får vi skit för de med för att de tar sån tid!

Så hur mycket tid tjänar du på att köra 90 iställlet för 88 i 6h? 12km? 10 min
Wow!
Känns lönt...

Edit: Det var inget.
Senast redigerat av AirOne (23 september 2011)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

CREW FTR
435 Inlägg
23 september 2011
de här med lastbilar nu! som ja sa innan att alla bilar orkar inte puffa på i 80-90 hela tiden då de är några ton en motor på 500hk ska flytta, väger ja mindre el har större motor orkar min mer! istället för ja ska ligga bakom i tex en backe i 50 när en bil framför inte orkar, har ja kört om så spar man mkt tid!

lite lång sökt att finns de inga kunder så har vi inget jobb, men vafan dagis nivå eller????? vem klarar sig utan mat? kläder? dom som kör bilar, sås till dom samt reservdelar, nybils leveranser! haha skulle du som klagar på oss klara dig utan nåt alls? va?? NEJ de hade du inte!

var de gäller tider är de mkt som skiljer från företag till företag men i allra flesta fall så är de livsviktigt att komma i tid, många gånger hinner man inte vänta bakom nån som kör saktare! missa man sin deadline blir de ett jääävla liv! Säger bara de! var GLADA att vi finns utan oss hade inte värden idag klarat sig!!

det där med röljus, finns nåt som heter eco drive! de vill säga planera sin körning och gör de man de slipper man stanna så ofta o vilket gör man spar dyrbara minuter samt många många lite diesel.

tradare ligger oftast i 80 för där är de samma regler som med bil o släp, nån enstaka blåser 90 då ganska snabbt kommer ikapp andra! vi har lika stor RÄTT att köra om som ALLA andra har! Finns personbilar som segar om oss med ska vi hata dom oxå?? funkar inte så riktigt.

FUCKTARD RACING CREW

1 168 Inlägg
23 september 2011
cruel88 skrev:
de här med lastbilar nu! som ja sa innan att alla bilar orkar inte puffa på i 80-90 hela tiden då de är några ton en motor på 500hk ska flytta, väger ja mindre el har större motor orkar min mer! istället för ja ska ligga bakom i tex en backe i 50 när en bil framför inte orkar, har ja kört om så spar man mkt tid!

lite lång sökt att finns de inga kunder så har vi inget jobb, men vafan dagis nivå eller????? vem klarar sig utan mat? kläder? dom som kör bilar, sås till dom samt reservdelar, nybils leveranser! haha skulle du som klagar på oss klara dig utan nåt alls? va?? NEJ de hade du inte!

var de gäller tider är de mkt som skiljer från företag till företag men i allra flesta fall så är de livsviktigt att komma i tid, många gånger hinner man inte vänta bakom nån som kör saktare! missa man sin deadline blir de ett jääävla liv! Säger bara de! var GLADA att vi finns utan oss hade inte värden idag klarat sig!!

det där med röljus, finns nåt som heter eco drive! de vill säga planera sin körning och gör de man de slipper man stanna så ofta o vilket gör man spar dyrbara minuter samt många många lite diesel.

tradare ligger oftast i 80 för där är de samma regler som med bil o släp, nån enstaka blåser 90 då ganska snabbt kommer ikapp andra! vi har lika stor RÄTT att köra om som ALLA andra har! Finns personbilar som segar om oss med ska vi hata dom oxå?? funkar inte så riktigt.

Men snälla, jag förstår att vi behöver transport i världen. Som jag sa förut, jag påstår inte att ni är efterblivna utomjordingar som borde köras i en kvarn.
Sluta ta åt dej, eller illa upp.

Men seriöst, får jag höra ett ord ifrån dej att du klagar på någon trafikant nångång då ska jag skriva av mig så gud vet vad. Han som ligger och trycker dej i röven kanske är sen till sitt jobb, där en flicka på 7år akut behöver opereras.
Aa så kan man faktist vända allting till. Eller jag som trycker dej i röven för en kund ringer och undrar när fan jag kommer och ska släppa in han för hämta hans bil som vart krockad för 3dagarsen.
Aa. man kan verkligen vända allting åt alla håll så det låter bra för sej själv.

Rumpmas
3 860 Inlägg
23 september 2011
Transporter89 skrev:
Kan du ingeting om yrket så är det bäst att inte säga något heller vet du   När det gäller tider så ska man vara  nogran för att  det finns  något som heter försänings avgift  och den är inget kul att betala . Det är åkeriet som betlar den men de blir inte glada   för det  och det få  självklart chaffören  shet för   och  även  om du  kännar  10-30 min så kan det vara jävligt lönt  som till exempel om du ska hinna med  båten eller liknande grejer
Nick666 skrev:
cruel88 skrev:

Dom som inte vet, så är lastbils yrket väldigt tids pressat, ligger tradaren framför som väger mer än vad man själv gör eller har mindre motor så den inte orkar hålla jämn fart så kör man om för att själv slippa pendla mellan 50-80km/h. dom riktigt tunga orkar inte puffa på i 80 i backarna! man spar mkt tid på att köra om även om de tar en lilla tid! kör själv lastbil och blir så jävla irreterande på folk som tkr illa om oss chafförer! vad skulle hände om vi inte fanns?? ingen hade sås till bilen, mat i affären, bil i bilhallen, reservdelar, kläder. nån som tänker på de? var glada för att vi finns o fan hjälps åt i trafiken!!
kör vi inte om, om man kan så kmr vi försent, åkeriet blir inte spec arga men butiken blir samt dess kunder som väntar på transporten, och de e ni som är kunderna! men kör vi om får vi skit för de med för att de tar sån tid!

Wow!
Känns lönt...

Men för fan, kan du skriva ett begripligt inlägg? Jag kan rekommendera Firefox, den säger till om jag stavar fel eller formulerar mig konstigt.

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
23 september 2011
Ni som är så mycket emot lastbilar som kör om, flytta till Ungern! Där har de en ny lag som säger att det är förbjudet för lastbilar att köra om på motorväg mellan kl 06-22!

Här hemma har jag inget emot att lastbilar kör om, men man blir irriterad på det i Tyskland! Roligast är de gånger då den omkörande har passerat den andres hytt med 4-5 m men sedan får ge sig då den andra lastbilen är starkare uppför backen! lol

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

Old school JDM
176 Inlägg
23 september 2011
Peggy_red skrev:
ha ha där har vi fått förklaringen på alla som ligger för nära=) det är din spolarvätska dom vill komma åt snåljåpar där ha ha

Gratis är gott! smile Haha

¡ɹǝuɥɔoddn ʇǝpɹoqʇuǝƃuɐʇ pǝɯ ɐʌıɹʞs ʇʇɐ ɐɹq ǝʇuı

Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
23 september 2011
Nick666 skrev:
cruel88 skrev:
jimmzzan skrev:

Joo, det värsta jag vet är väl när en lastbil ska köra om en annan lastbil och den ena lastbilen som gör 80Km/tim ligger i högerfilen. Och den lastbilen i vänsterfilen ligger i 82km/tim och vägrar släppa, och högerlastbilen vägrar lätta på gasen så det tar ungefär 32timmar för han att komma förbi. och när han är förbi och riktigt impad att det tog under ett dygn att köra om så blir det enfiligt och 70väg.

Wow!
Känns lönt...

Om du ska räkna på det viset, men vid varje uppförsbacke så åker tradaren framför i cirka 40km/h under några minuter. Räkna på alla uppförsbackarna du stöter på under 4,5h.
För att inte tala om all onödig diesel som går åt   //Yrkesförare

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
23 september 2011
Kan fortfarande inte förstå hur folk tänker bakom ratten... Ja just det! Dom tänker inte!
Är det nån bakom som har mer bråttom än dig så låt denne köra om så har du ett problem mindre men icke! Här ska det köras på vägens hela brett!
Sådant betedde är allt vanligare o bättre lär det inte bli av någon anledning...
Inte alltid det går att köra om o det är en annan sak men det värsta jag vet är stressade föräldrar som ska hämta/lämna sina barn på förskolan mm.
Dom verkligen ligger i vind draget i 50kmh o hoppas komma fram snabbare...
Undrar hur deras hjärtan mår?
Senast redigerat av Grabber (23 september 2011)

2 201 Inlägg
23 september 2011
Jag väntar fortfarande på att någon som ska förklara hur mycket tid du tjänar på att ligga nära istället för att hålla avstånd. Ingen som kan det? DVS att det finns INGEN orsak att ligga nära.

Håll avstånd istället så är trafiken säkrare så slipper vi att de sänker hastigheten överallt

2 201 Inlägg
23 september 2011
M_Broberg skrev:
peter_1976 skrev:
Håll avstånd istället så är trafiken säkrare så slipper vi att de sänker hastigheten överallt

jag skrattade högt och länge när jag såg detta.

Lycka till!

Bra att det roade lite. Men antar att du gillar att ligga för nära. Men kan du förklara för mig. Tror inte det

1 171 Inlägg
24 september 2011
För de som missat det när de tog körkortet så ska man sänka hastigheten (eller öka avståndet till bilen framför) när någon ligger för nära för att dels underlätta en omkörning och för att öka sakerneten.

Det kan man alltså förvänta sig att folk gör när man ligger nära. Det är därför det är så dumt att tro att det går fortare för att man ligger nära.

957 Inlägg
25 september 2011
Vad man lär sig i skolan och vad som händer  i varkigheten det är    en hel del skylnad  tycker jag iallfall

The Ultimate Climax Route
419 Inlägg
25 september 2011
FordRSC skrev:
Ni som är så mycket emot lastbilar som kör om, flytta till Ungern! Där har de en ny lag som säger att det är förbjudet för lastbilar att köra om på motorväg mellan kl 06-22!

Här hemma har jag inget emot att lastbilar kör om, men man blir irriterad på det i Tyskland! Roligast är de gånger då den omkörande har passerat den andres hytt med 4-5 m men sedan får ge sig då den andra lastbilen är starkare uppför backen! lol

På väg hem från Monaco efter Formel-1 loppet låg 2 lastbilar i bredd någonstans i södra  tyskland och höll hastigheten ner i en halvmil.60-70km/h höll dom till några kom om och prejade dom till dom stannade.
Många låg bakom och gjorde inte ett skit. Jag snirklade mig förbi och körde om på höger väggren.
Den/dom lastbilschaffisarna blev slagna av väldans uppretade stora feta tyskar som va stora som sveriges starkaste man. Undrar vad dom tänkte med dom chaffisarna...
Kan ju tillägga att polizei hade inte en möjlighet att komma fram med den trängseln som blev på ett par mils kö bakom. Alla pratade om det som hänt på bensinstationen alla var tvugna att stanna och fylla på bränsle vid som inte hade tillräckligt.
Mkt ledsen att skriva vad jag sett.....

297 Inlägg
25 september 2011
zoopåse skrev:
För de som missat det när de tog körkortet så ska man sänka hastigheten (eller öka avståndet till bilen framför) när någon ligger för nära för att dels underlätta en omkörning och för att öka sakerneten.

Det kan man alltså förvänta sig att folk gör när man ligger nära. Det är därför det är så dumt att tro att det går fortare för att man ligger nära.

man är mej veterligen inte skyldig att underlätta en omkörning . däremot så får man inte försvåra den .

SM-vinnare i SQ-klassen experienced unlimited 2011 .

1 067 Inlägg
25 september 2011
Såg på road wars..  Nån hobbypolis som lade sig framför någon som "körde för fort"

Visade sig vara en civil polisbil big_smile

Han åkte tydligen på psyk undersökning och hans styrlapp blev omhändertagen.. För alltid..

Så jävla rätt big_smile    Hobbypoliser och Paragrafryttare är fan värst

957 Inlägg
25 september 2011
Hool skrev:
Såg på road wars..  Nån hobbypolis som lade sig framför någon som "körde för fort"

Visade sig vara en civil polisbil big_smile

Han åkte tydligen på psyk undersökning och hans styrlapp blev omhändertagen.. För alltid..

Så jävla rätt big_smile    Hobbypoliser och Paragrafryttare är fan värst

om de hade börjat med sånt här  i Svrige så ahde fan hälftena av poliser försvunit hahahahah

672 Inlägg
25 september 2011
ha ha en klassiker, upp i häcken på snigeln, sen inte våga köra om.......

"Väx inte upp! det är en fälla"

gruvarbetare
152 Inlägg
25 september 2011
gamlingen skrev:
steffe67 skrev:
vilken lång tråd neutral själv brukar jag börja göra ren "framrutan" med spolarvätskan när någon ligger för nära,brukar minska avståndet omgående på bilen bakom smile

lite spolarvätska på bilen vad gör det.. flyger omkring så mycket skit ändå efter bilarna roll

funkar jämt för mig :-) ja regnar det så är det annat. men till och med en polis bil körde om direkt..

Baron
184 Inlägg
27 september 2011
steffe67 skrev:
gamlingen skrev:
steffe67 skrev:
vilken lång tråd neutral själv brukar jag börja göra ren "framrutan" med spolarvätskan när någon ligger för nära,brukar minska avståndet omgående på bilen bakom smile

lite spolarvätska på bilen vad gör det.. flyger omkring så mycket skit ändå efter bilarna roll

funkar jämt för mig :-) ja regnar det så är det annat. men till och med en polis bil körde om direkt..

Varför fubkar det? De ggr jag blivit besprutat har jag bara tackat för att slippa använda egen spolarvätska smile

Iphone....

5 198 Inlägg
27 september 2011
Nick666 skrev:
steffe67 skrev:
gamlingen skrev:

Varför fubkar det? De ggr jag blivit besprutat har jag bara tackat för att slippa använda egen spolarvätska smile

Iphone....

är väl ytterligare nåt som folk inbillar sej..

Sök