Om nu denna ventil vore kass, skulle det inte synas då genom att oljetryckslampan lyser? Nr 5 är ju en vemtilstyrning o nr 2 ser ut som om det skulle vara hela kamaxelhuset...Jag tror fortfarande att det rör sig om att det behövs en vamrkörning. Allt som oftast så tystnar topparna omgående precis som Trucker skriver, men inte alltid. Jag satt i precis samma sitts som TS med min Passat, o det utan att ha lyft på toppen. Har man kört runt motorn på starten utan att ha olja i tråget så kan tryckarna fyllas med luft eller till om med "fastna/strula" (vilket jag råkade ut för) o då tar det tid innan de lossnar. Håller dock med om att det var ett helsikes tickande. Jag förutsätter att du fått dit kamkedjan korrekt så det inte är ventilerna som slår i kolvarna o det är det ljudet du hör...
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure