Vad bra att du är mästare Ole. Då kan du byta min bakaxel också hehe
övning gör mästare !!!! jag hjälpte m lådan o visade hur enkelt det var, lite får du göra sj, annars lär du dig inget, hihi har du skaffat diff nu??
Nej inte än.. Skicka din msn till mig i ett pm eller kolla min facebook ( eller bilen här på garaget ) går axeln o svetsa? Annars har jag funderat på att köpa en 1041a med slungdiff...
denna nyare 05 motorn har vvt på båda kammarna bilen e 97/98 o då fanns inte det VVT betyder Variabla VentilTider. Det systemet ställer om kamaxeln. Ställer om ventiltiderna i olika lägen beroende på belastning och varvtal. Då kan man få en effektivare förbränning och en jämnare momentkurva på motorn. men funkar bara kopplat via org datorbox, sitter på motorer fr 99 o nyare
lite ljud o kablage på gång fick äntligen tag i en komplett RTI var lite mer kablage än väntat ska byta till en fräschare nedre instrumentbräda (var märken i den gamla) samt ska kopplas ihop med kabelstock från 2st olika c70 till alla dörrarna (seperat 8"bas o mellan reg med delningsfilter)