4265
Sök

3" LMM Till 940 FTT

100 Inlägg
25 december 2009
Trådstartare
Hejsan!

Tänkte bara höra om någon vet var man kan få tag på en 3"LMM?

min bil dör vid för högt laddtryck och har fått förklarat att de problemet ska försvinna om jag sätter dit en 3" istället för original ..vädligt tacksam för svar big_smile

MVH Hammar

Höölan Racing
VolvoMaffian

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
25 december 2009
bygg om den du har
den vet inte hur stor den själv är bara hur mycket luft som kommer igenom, så bara bygga av pvc rör gjort i en handvändning

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

156 Inlägg
25 december 2009
hur mycket laddar han då, har du inte chippat och större avgas system så ska man inte höja för mycket då pajjar turbon, min laddar ca 0,7 de e lagom utan chipp fast större avgassystem, ska i med ett chip nu i vår

One Man Clan
4 287 Inlägg
25 december 2009
De är inte pga av laddtrycket din bil dör utan för du har en begränsning i chippet.

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
25 december 2009
som xuri säger, men om du senare ska byta LMM, så måste du även byta spridare.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

1 915 Inlägg
25 december 2009
3" -012 LMM sitter på tex 960 och passar bra, eller så bygger du om din befintliga.
Men du måste även öka spridare så det matchar LMM.
Till 3" LMM passar -968 spridare bra.
Om du bara byter ut din LMM mot en 3" utan att göra nåt annat, så kommer motorn gå snålt och risk för spikningar o haveri.

Kör du med original turbo så behöver du varken större spridare eller LMM, räcker med ett bränslechip.

Vad har du för laddtryck nu ?
Är motorn chippad ? Utan chip bör du inte ladda mer än 0,6bar för att undvika motorhaveri.

Är nog laddtrycksspärren som slår i vid för högt laddtryck.

Hammar90 skrev:
Hejsan!

min bil dör vid för högt laddtryck och har fått förklarat att de problemet ska försvinna om jag sätter dit en 3" istället för original ..vädligt tacksam för svar big_smile

MVH Hammar
Senast redigerat av Louksor (25 december 2009)

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

One Man Clan
4 287 Inlägg
26 december 2009
Louksor skrev:
3" -012 LMM sitter på tex 960 och passar bra, eller så bygger du om din befintliga.
Men du måste även öka spridare så det matchar LMM.
Till 3" LMM passar -968 spridare bra.
Om du bara byter ut din LMM mot en 3" utan att göra nåt annat, så kommer motorn gå snålt och risk för spikningar o haveri.

Kör du med original turbo så behöver du varken större spridare eller LMM, räcker med ett bränslechip.

Vad har du för laddtryck nu ?
Är motorn chippad ? Utan chip bör du inte ladda mer än 0,6bar för att undvika motorhaveri.

Är nog laddtrycksspärren som slår i vid för högt laddtryck.

Hammar90 skrev:
Hejsan!

MVH Hammar

Om han sätter på en 30% större luftmassemätare + 30% större spridare så går de jämnt ut. då är de 1:1 förhållande.. om han så kör med orginal chip eller steg1  chip så kommer bilen gå prima för bilen strävar att gå efter lambda 1 å sen går den efter förprogrammerat värde efter 3000 rpm å då är de luftmängden som motorn får via turbon som avgör om de går snålt eller inte..

100 Inlägg
30 december 2009
Trådstartare
körde på 1,3 i ladd men så dog den vid fullt gaspådrag så nu kör jag på 0,5 ja den är chippad..original avgassysten men håller på och bygger ett 3".. Tack så mycket för alla svar big_smile nu vet jag vad som behövs göra big_smile underbart att det finns sådana hjälpsamma människor som er smile

Höölan Racing
VolvoMaffian

One Man Clan
4 287 Inlägg
30 december 2009
Hammar90 skrev:
körde på 1,3 i ladd men så dog den vid fullt gaspådrag så nu kör jag på 0,5 ja den är chippad..original avgassysten men håller på och bygger ett 3".. Tack så mycket för alla svar big_smile nu vet jag vad som behövs göra big_smile underbart att det finns sådana hjälpsamma människor som er smile

de är ditt chip som är begränsningen å inget annat just nu..dina spridare e goda för typ 260-280 hästar om man mappar riktigt... så länge du inte byter turbo släng inte på större spridare..bara dyrt å mer jobb..

Sök