Tänkte bara höra om någon vet var man kan få tag på en 3"LMM?
min bil dör vid för högt laddtryck och har fått förklarat att de problemet ska försvinna om jag sätter dit en 3" istället för original ..vädligt tacksam för svar
hur mycket laddar han då, har du inte chippat och större avgas system så ska man inte höja för mycket då pajjar turbon, min laddar ca 0,7 de e lagom utan chipp fast större avgassystem, ska i med ett chip nu i vår
3" -012 LMM sitter på tex 960 och passar bra, eller så bygger du om din befintliga. Men du måste även öka spridare så det matchar LMM. Till 3" LMM passar -968 spridare bra. Om du bara byter ut din LMM mot en 3" utan att göra nåt annat, så kommer motorn gå snålt och risk för spikningar o haveri.
Kör du med original turbo så behöver du varken större spridare eller LMM, räcker med ett bränslechip.
Vad har du för laddtryck nu ? Är motorn chippad ? Utan chip bör du inte ladda mer än 0,6bar för att undvika motorhaveri.
Är nog laddtrycksspärren som slår i vid för högt laddtryck.
Hammar90 skrev:
Hejsan!
Tänkte bara höra om någon vet var man kan få tag på en 3"LMM?
min bil dör vid för högt laddtryck och har fått förklarat att de problemet ska försvinna om jag sätter dit en 3" istället för original ..vädligt tacksam för svar
3" -012 LMM sitter på tex 960 och passar bra, eller så bygger du om din befintliga. Men du måste även öka spridare så det matchar LMM. Till 3" LMM passar -968 spridare bra. Om du bara byter ut din LMM mot en 3" utan att göra nåt annat, så kommer motorn gå snålt och risk för spikningar o haveri.
Kör du med original turbo så behöver du varken större spridare eller LMM, räcker med ett bränslechip.
Vad har du för laddtryck nu ? Är motorn chippad ? Utan chip bör du inte ladda mer än 0,6bar för att undvika motorhaveri.
Är nog laddtrycksspärren som slår i vid för högt laddtryck.
Hammar90 skrev:
Hejsan!
Tänkte bara höra om någon vet var man kan få tag på en 3"LMM?
min bil dör vid för högt laddtryck och har fått förklarat att de problemet ska försvinna om jag sätter dit en 3" istället för original ..vädligt tacksam för svar
MVH Hammar
Om han sätter på en 30% större luftmassemätare + 30% större spridare så går de jämnt ut. då är de 1:1 förhållande.. om han så kör med orginal chip eller steg1 chip så kommer bilen gå prima för bilen strävar att gå efter lambda 1 å sen går den efter förprogrammerat värde efter 3000 rpm å då är de luftmängden som motorn får via turbon som avgör om de går snålt eller inte..
körde på 1,3 i ladd men så dog den vid fullt gaspådrag så nu kör jag på 0,5 ja den är chippad..original avgassysten men håller på och bygger ett 3".. Tack så mycket för alla svar nu vet jag vad som behövs göra underbart att det finns sådana hjälpsamma människor som er
körde på 1,3 i ladd men så dog den vid fullt gaspådrag så nu kör jag på 0,5 ja den är chippad..original avgassysten men håller på och bygger ett 3".. Tack så mycket för alla svar nu vet jag vad som behövs göra underbart att det finns sådana hjälpsamma människor som er
de är ditt chip som är begränsningen å inget annat just nu..dina spridare e goda för typ 260-280 hästar om man mappar riktigt... så länge du inte byter turbo släng inte på större spridare..bara dyrt å mer jobb..