3037
Sök

Audi 100 -86: Hackar medans man kör.

250 Inlägg
29 december 2009
Trådstartare
hej

nu är det så att jag har en audi 100 från året 1986 och den är väldigt jobbig då den gör grova
hackade under körning, men därimot slår ut chocken så går den jämnt men då dricker det med
inte det bästa dock har har en gubbe haft bilen innan mig, då han har kopplat en egen slang till vevhus
ventlionen, kan detta har bidragde orsak till min bil går hackigt ? eller kan det beror på att det kan finnas
någon form ett vaccium fel, han tappar även tomgång om man håller ner kopplingen tillräckligt länge så dör för mig, snälla kan ni hjälpa mig håller på bli tokig.

Mvh Christopher

Rubriken redigerad //moderator

Om något funkar skruvar genast isär kolla vad felet är :D

Xenoholic
2 559 Inlägg
29 december 2009
Det är nog inte bara bilen du behöver hjälp med.
Skulle behöva minst lika mycket hjälp med svenskan.
Om du läser ditt eget inlägg förstår du då vad du skrivit hmm
Prova att göra en stor service: byta tändstift/kablar, luft/olje/bränslefilter, olja mm.

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

R1 driver!
5 128 Inlägg
29 december 2009
Svenskan va inte den bästa nej!
Men jag lägger med en röst på storservice, du kan ju även plocka av vevhusventilationen och kontrollera så där inte är stopp i den, och kolla även så den inte drar tjuvluft någonstans?
Mvh Marcus

Edit: Rubriken är inte den bästa heller, lägg in bilmärke, modell och år! smile
Senast redigerat av _DamnIt (29 december 2009)

250 Inlägg
29 december 2009
Trådstartare
får be om ursäkt för min svenska lider av svår dyslexi, jobbar på kunna stava bättre,
glömde nämna att gubben som har haft bilen innan har alltid haft bilen i garaget och nu får bilen alltid stå
ute i detta kalla väder, men ja ska koppla in slangen från  luftfiltret till vevhus vet.. för gubben har bara dragit in en slag från vevhuset och rakt ner till backen förstår inte varför han gjorde de ??, sen tänkte ja gå över lite vacium slangar, har hört att även det kan orksak till den hackar och förlorar tomgång.

R1 driver!
5 128 Inlägg
29 december 2009
Chn90 skrev:
får be om ursäkt för min svenska lider av svår dyslexi, jobbar på kunna stava bättre,
glömde nämna att gubben som har haft bilen innan har alltid haft bilen i garaget och nu får bilen alltid stå
ute i detta kalla väder, men ja ska koppla in slangen från  luftfiltret till vevhus vet.. för gubben har bara dragit in en slag från vevhuset och rakt ner till backen förstår inte varför han gjorde de ??, sen tänkte ja gå över lite vacium slangar, har hört att även det kan orksak till den hackar och förlorar tomgång.

Aha, men då förstår jag!
Han kan ha dragit vevhusvent i backen för att slippa få in oljeslagg m.m. i motorn, men koppla in den ordentligt, och kolla över alla slangar (inte bara vaccumslangar). Ta bara helt vanlig startgas och spruta, och rusar motorn har du hittat var den drar tjuvluft!

250 Inlägg
29 december 2009
Trådstartare
dum fråga har bara haft inspurutare innan, vart exakt kan man spraya någostans på en  förgasar motor ?
har aldrig använt startgas innan ?
Senast redigerat av Chn90 (29 december 2009)

R1 driver!
5 128 Inlägg
29 december 2009
Du sprayar överallt där det finns slangar bara! Är så på alla bilar! smile

Darth Vader
1 644 Inlägg
29 december 2009
Du sprayar på ställen där man ens kan ana att den kan suga i sig luft. Gör den då detta så suger den i sig startgas och går upp i varv smile

Braaaaap?

250 Inlägg
29 december 2009
Trådstartare
okej då vet jag. men det måste nästan vara något med bränsle / luft blandnigen. då man dra ut chocken så går den jämt coh fint.

Mr Roy
86 Inlägg
29 december 2009
Jag har för mig att dom motorerna med förgasare brukar få problem med packningen i foten av förgasaren å då börjar dom gå på det viset!!

:lol

Sök