4641
Sök

Farthållare V 70N -01 urfunktion, Hjälp!

54 Inlägg
21 maj 2006
Trådstartare
Tjena.
Jo det är så att farthållaren i min Volvo V 70N årsmod 01 har lagt av, händer ingenenting när jag trycker på "cruise" -knappen. Någon som har en aning om vad det kan vara?
Tacksam för svar!
Mvh

Grabbar med smak kör bilar utan tak..

Avstängd
1 106 Inlägg
21 maj 2006
Kan inte så bra på Volvo. Kan va reläet för farthållaren som är trasig. Kan även va en kontakt som är kass.

Livet startar vid 220 km/h

54 Inlägg
22 maj 2006
Trådstartare
har kollat det idag, och det gjorde ingen skillnad, någon annan som kan ha en aning?

mvh

Grabbar med smak kör bilar utan tak..

Avstängd
1 106 Inlägg
22 maj 2006
Hmmm. Du får kanske ringa till volvo o fråga vad det är för fel. Eller skicka mail till en av medlemmarna som kan på Volvo..

Livet startar vid 220 km/h

SSS -12
3 217 Inlägg
22 maj 2006
Men det räcker ju inte bara att trycka på cruise control-knappen... Du måste ju trycka plus också för att den ska få tilltalat vilken hastighet som ska hållas!

1. Tryck Cruise
2. Håll ner Plus eller minus tills önskad hastighet uppnås
3. Släpp knappen när önskad hastighet är uppnådd och släpp därefter pedalen

Om du bromsat eller kopplat så är det bara att trycka på knappen som visar en "virvel/cirkel" så åker bilen upp i senast inställda hastighet!

Om du redan vet hur man gör för att den ska funka ordentligt så ber jag så hemskt mycket om ursäkt...

Annars är det nog som folk säger ovan, att reläet kan vara kass!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Sök