2484
Sök

Tappade körkortet, beställde nytt. Hittade de gamla.

PKW
115 Inlägg
31 december 2009
Trådstartare
Hej, jag tappade bort mitt körkort för ett tag sedan, jag beställde ett nytt. Men nu har det gamla kommit fram. Kan jag använda det? Eller måste jag använda det nya?

Tack på förhand.

109 Inlägg
31 december 2009
Jag gjorde detsamma, betalade och skickade in ett nytt som inte blev godkänt pga bilden inte var tillräckligt högupplöst. Sket i att fixa nytt o har använt det gamla som jag spärrade. Detta var för snart två år sedan o ingen har knackat på dörren o klagat ännu. (Var iofs korkat av mig att betala in 120 kr till VV och inte utnyttja dem...)

283 Inlägg
31 december 2009
Miztr skrev:
Hej, jag tappade bort mitt körkort för ett tag sedan, jag beställde ett nytt. Men nu har det gamla kommit fram. Kan jag använda det? Eller måste jag använda det nya?

Tack på förhand.

Det spelar ingen roll vilket du använder. Men det är ju bara ett du behöver.
Kanske om polisen tar det ena då kan du använda det andra tonguelol
Har inte de nya längre giltighetsdatum?

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
31 december 2009
Gjorde samma sak. När mitt galma blev upphittat så ringde jag VV och frågade hur jag skulle göra. Dom sa åt mig att klippa de gamla i småbitar och skicka in de till dom så skulle dom ta vara på de.

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!

5 198 Inlägg
31 december 2009
Dom makulerar väl det gamla ? Så när du visar  det som leg och dom scannar in kk numret så blir det inte godkänt..... tror jag....fast jag kan ha fel,,,eller rätt,,,,, cool

109 Inlägg
31 december 2009
gamlingen skrev:
Dom makulerar väl det gamla ? Så när du visar  det som leg och dom scannar in kk numret så blir det inte godkänt..... tror jag....fast jag kan ha fel,,,eller rätt,,,,, cool

Nej det är det de inte gör konstigt nog. Jag använder mitt spärrade som vanligt, EAN numret på baksidan funkar osv. Har nog visat upp det 4 el 5 gånger i diverse poliskontroller efter det blev spärrat också..

1 210 Inlägg
31 december 2009
vilka värdsliga problem du har tongue klipp de gamla och använd de nya... smile  enkelt

27 Inlägg
3 januari 2010
Ekis! skrev:
vilka värdsliga problem du har tongue klipp de gamla och använd de nya... smile  enkelt

heh cool jävligt sant.
Enligt någon körkorts paragraf så är det gamla körkortet ogiltligt så fort det nya har tillverkats.
Senast redigerat av Falcken (3 januari 2010)

En gång till nu
760 Inlägg
3 januari 2010
skulle du bli av med kortet nån dag så har du alltid ett nytt att visa upp tongue

Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a

906 Inlägg
3 januari 2010
alexxe skrev:
skulle du bli av med kortet nån dag så har du alltid ett nytt att visa upp tongue

Kommer man in i en "snabb" poliskontroll då dem tittar lite snabbt så borde väl de funka?smile

=)

Sök