Hejsan.
Nu var det dags igen att starta med ett nytt projekt.
Som en del kanske vet så har jag hållt på med en 325 Sedan ett tag och fixat och pillat med inredningen.
Jag påbörjade även en lackering av bilen. Men tyvärr fick jag aldrig tag i en lackbox. Och nu är det alldeles för kallt för att fortsätta lacka. Så sedanen kommer färdigställas till våren då den troligtvis också kommer säljas.
Projekttråd på den bilen finns här;
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=102372Men eftersom jag nu då har en halft nerplockad sedan så var jag ju tvungen att skaffa mig något att göra under vintern. Och vad passar då bättre än att skaffa en till bil med andra projektplaner till? =)
Inköpet nu under vintern blev därför en Bmw 325 E36 Cab med 14700mil på mätaren.
Vad kommer då hända med denna bilen?
Jo. Den ska såklart turbo-konverteras.
Jag ska vara ärlig och säga att jag har köpt något av de lite billigare sakerna.
Men det är helt enkelt för att se vad man verkligen kan få ut för effekt ur något som inte kostar skjortan.
Köpte ett "färdigt" paket på ebay.
Budgeten ligger på 20tk som jag hoppas jag ska klara mig under.
Men vad har jag nu för grejer då?
Emusa T3 turbo
Intercooler
BTR
Wastegate
Dumpventil
"tryckrörs-kit"
Silikon-slangar och T-klammor till allt
Oljeslangs-kit
Utöver detta så har jag också köpt;
Precision 444cc spridare
MLS 3.5mm packning med ARP-bultar
TREperformance 255lph pump som ska klara av 500 överladdningshästar.
Black crystal laddtrycksmätare
SMT6 piggy-back.
Det enda som jag har planerat att köpa utöver det jag redan har är ett kopplingskit från F1 Racing.
En steg 3 koppling som är speccad till ca 500 häst och ca 600Nm.
Med ett svänghjul i härdat chromoly-stål med en vikt av 7.4kg. Original väger ungefär 12kg.
Och troligtvis en bredbandslambda som kommer underlätta en hel del vid mappning av bilen.
Jag kommer uppdatera med så mycket bilder jag bara kan under projektets gång