3 januari 2010
Trådstartare
hej hej! Nu har ja börjat kolla på ny bruksbil. Tänkte lägga ner lite mer pengar än vanligt. Brukar köpa bruksbilar för max 3000kr, men nu tänkte ja lägga ut ca 15000kr..
Jag har 3 krav, den ska va skapligt stor, ha skapligt bra lastmöjligheter samt vara 4x4..
Så jag har hittat några märken och modeller av intresse, men bivetvis så har alla både för och nackdelar. Så jag har världens beslutsångest!
Detta är bilarna:
*Cheva silverado pick-up
*cheva blazer
*Cheva suburban
*Ford Ranger
*Ford F150
*Ford bronco
*Mazda b2000
*Mazda b2500
*Nissan king cab
*Toyota pick-up
*Izusu pick-up
*Lada Niva
*Mitsubishi L200
*Mazda b2600
*Mazda b2200
De Chevorna samt f150 har ju V8 och dricker lite mer soppa, och så har dom komstant 4x4 om ja ej misstar mig. Och det är ju en nackdel. Men dom andra rostar ju bort, samt äa japanska och ryska, och det känns inte så tilltalande, men dom har ju i och urkopplingsbar 4x4 samt hög+låg växel och är mer snåla på soppan.. Så jag vet inte jag.
Rangern känns mest tilltalande tycker jag, men det är ju i grund å botten samma bil som king caben och Mazda, bara att dom är snyggare, dyrare och dricker mer soppa.
Så, vad tycker ni? Tänk på att den ska gå som bruksbil, köras varje dag till och från jobbet m.m..
Eller är det någon som har erfaren heter av någon av dessa? Positiva eller negativa..
----------------Våga Vägra Volvo----------------