Här kommer lite bilder på det som hyresvärdens besiktningsman ansåg vara normalt slitage.
Jag tycker däremot att det ser ut som en lätt lindrig pundarhörna.
Vardagsrum. Dessa skador finns på fyra våder, alltså rätt så tätt tillsammans och det får hörnet i rummet att se väldigt sunkig ut.
Sen finns en hel del sånahär krokar uppsatta, och några som är borttagna så det är fula märken och spikhål överallt
Detta jag menar med "tandkrämsspackel", ser inte alls kul ut.
Går ju att täcka för med en matta, så det är ju inte så farligt ändå. Svårt att avgöra på bild men repan är kring 40cm lång och är mitt i vardagsrummet
Hall. En till vägg med 2-3 våder som ser förjävliga ut
Väggen just vid ytterdörren
Något som ser ut att vara blod i tapeten
Ytterdörr:
Kök. Att det är slarvigt städat går ju inte att förneka, detta är under handfatet. En oisolerad kabel (den röda) som ligger mot kopparrör, inte bra.. Kabeln kommer från sovrummet, om den är aktiv eller inte vet jag inte.
Kylskåpet från början av 80-talet har sprickor i typ varje hylla i dörren
Lilla arbetsbänken är snuskig som fan, sträv och allmänt äcklig.
Lådorna är risiga även dom
Lampan saknar delar så när man diskar lär det skvätta upp vatten i kablar å skit
Skärbrädan är limmad ihop nångång
Handtagen är ju bara att skruva fast igen, men varför bara lämna det såhär?
Sovrum.
Enda felet jag hittat i sovrummet är denna fettfläck. Visst det räknas nog som normalt slitage, men hur fint är det?
Visst, kanske är det jag som är för kräsen? Men tycker det ser förjävligt ut och nu orkar jag inte ladda upp bilder på alla skador, som heller inte är så lätta att få med på bild. Tex är det gjort dåligt förarbete när det tapetserats någongång, bulor och gropar å va fasen som helst. Stryker du med handen längst väggen så känns det som en kamelrygg..
Vad tycker ni? Håller ni med hyresvärden? "behövs inga åtgärder".
Mvh Tommy