Såg ju ut som en riktig knarkar kvart det där.,!! tråkigt när folk lämnar det så där., konstigt att hyres värden inte va mer tillmötesgående men han vill väl inte lägga ut några pengar.,!! Hoppas du får iordning på det.,!! / Engen
Hyresvärden behöver inte lägga ut några pengar så länge han/dom var smart nog att ta betalt för skadorna av den förre hyresgästen. Jag har då fått betala för dom skador jag har råkat gjort i mina 3 lägenheter jag har bott i och det gör man ju för att det ska finnas pengar till renovering. Men det kan ju oxå vara så att han/dom vill lägga dom pengarna på något annat. Men det är ju jävligt taskigt isåfall.
Den förra hyresgästen har inte behövt betala ett öre.
Mvh Tommy
Jasså men då får ju hyresvärden skylla sig själv om han får ta från något annat konto. Du ska ju inte behöva bli lidandes för att han var för dum att ta betalt. Men hoppas det löser sej på något vis.
Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"
Hål i väggen till viss grad anses som normalt, även fläckar. Men som du säkert sj tycker så ser ju bilderna förjävliga ut, dörren va ju vidrig. För o inte tala om kökslådorna. Nej, det där får dom fan fixa.
Hål i väggen till viss grad anses som normalt, även fläckar. Men som du säkert sj tycker så ser ju bilderna förjävliga ut, dörren va ju vidrig. För o inte tala om kökslådorna. Nej, det där får dom fan fixa.
Jaa, kökslådorna fixar jag själv ifall inte hyresvärden går med på det. Har köpt färg, penslar och maskeringstejp idag så jag är förberedd. Får se vad dom säger imorgon.
Normalt sett hade jag tyckt att det du skrev var kul, men just nu så mår jag seriöst dåligt av tanken att behöva flytta in dit eller stå för repet själv så jag tycker inte det är det minsta roligt.
Vilket hål ska man behöva träffa på insidan av dörren?
Säg upp, skriv BESTRIDER på fakturan, skicka med bilderna och skaffa annan lägenhet.
Klart.
Skulle aldrig godta något sådant där.
Joo men som jag skrev tidigare (eller om det var på det andra forumet) så finns det inte lägenheter så man kan välja hit och dit.. det är bostadsbrist som all annanstans. Kontraktet är redan skrivet...
Säg upp, skriv BESTRIDER på fakturan, skicka med bilderna och skaffa annan lägenhet.
Klart.
Joo men som jag skrev tidigare (eller om det var på det andra forumet) så finns det inte lägenheter så man kan välja hit och dit.. det är bostadsbrist som all annanstans. Kontraktet är redan skrivet...
Mvh Tommy
Finns alltid ngn annan, kanske hos samma bolag? Kräv att få byta omedelbart eller ha förtur i systemet till nästa.
Kontrakt går alltid o bryta, jävlas de? säg upp o bo hos mor o far ett tag till tills du hittar en ny lgh.
Ja det är ju väldigt lätt o säga men är man enkelsidig så är man
Klart.
Mvh Tommy
Finns alltid ngn annan, kanske hos samma bolag? Kräv att få byta omedelbart eller ha förtur i systemet till nästa.
Kontrakt går alltid o bryta, jävlas de? säg upp o bo hos mor o far ett tag till tills du hittar en ny lgh.
lycka till
Neej det finns inga likvärdiga tyvärr, med likvärdiga menar jag lägenheter i samma prisklass. Min 3a på 87 kvadrat är för dyr, därför måste jag byta ner mig.
Att bo hos mor och far (eller far, då morsan gick bort -95) är inget alternativ då han bor 30 mil bort.
Mvh Tommy
lycka till
Neej det finns inga likvärdiga tyvärr, med likvärdiga menar jag lägenheter i samma prisklass. Min 3a på 87 kvadrat är för dyr, därför måste jag byta ner mig.
Att bo hos mor och far (eller far, då morsan gick bort -95) är inget alternativ då han bor 30 mil bort.
Mvh Tommy
Kan du inte bo i garaget då? Du har väl rätt stort?
lycka till
Mvh Tommy
Mvh Tommy
Har ju inget garage just nu, blev ju av med det
Mvh Tommy
Å fy fan, då lider jag med dig.
Det är ju en sak att ha kasst boende, men ett kasst garage, där går fan gränsen.
Man kanske borde köpa en cplång utskjutbar trailer? Då kan man ju ha halva som bostad och halva som garage, perfekt att dra till bilträffar osV?