3250
Sök

Någon fastighetsskötare/hyresvärd som kan förklara begreppet "normalt slitage"?

832 Inlägg
6 januari 2010
te_wik skrev:
Lurken_85 skrev:
Engen skrev:
Såg ju ut som en riktig knarkar kvart det där.,!! tråkigt när folk lämnar det så där., konstigt att hyres värden inte va mer tillmötesgående men han vill väl inte lägga ut några pengar.,!!  Hoppas du får iordning på det.,!!  / Engen

Hyresvärden behöver inte lägga ut några pengar så länge han/dom var smart nog att ta betalt för skadorna av den förre hyresgästen. Jag har då fått betala för dom skador jag har råkat gjort i mina 3 lägenheter jag har bott i och det gör man ju för att det ska finnas pengar till renovering. Men det kan ju oxå vara så att han/dom vill lägga dom pengarna på något annat. Men det är ju jävligt taskigt isåfall.

Den förra hyresgästen har inte behövt betala ett öre.

Mvh Tommy

Jasså men då får ju hyresvärden skylla sig själv om han får ta från något annat konto. Du ska ju inte behöva bli lidandes för att han var för dum att ta betalt. Men hoppas det löser sej på något vis.

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"

Försöker iaf
12 819 Inlägg
6 januari 2010
Trådstartare
Ja man får se vad som sägs på torsdag.

Tack ska du ha.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

1 265 Inlägg
6 januari 2010
tog inte hyresvärden en krona av förra?
nog fan måste dom göra nått åt de där annars flytta fort.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
6 januari 2010
Trådstartare
joakim89 skrev:
tog inte hyresvärden en krona av förra?
nog fan måste dom göra nått åt de där annars flytta fort.

Nej inget, iaf om man ska tro på det som stod i besiktningsprotokollet.

Mvh Tommy

Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

12 086 Inlägg
6 januari 2010
Hål i väggen till viss grad anses som normalt, även fläckar.
Men som du säkert sj tycker så ser ju bilderna förjävliga ut, dörren va ju vidrig. För o inte tala om kökslådorna. Nej, det där får dom fan fixa.

1 265 Inlägg
6 januari 2010
skulle då inte betala nån hyra för de där.
måste man ha den så max 40-50% av priset

Mästare
2 947 Inlägg
6 januari 2010

Dålig hålkänsla eller vad lol

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

3 259 Inlägg
6 januari 2010
KimVsWorld skrev:

Haha! Ja eller väldigt full ofta.. och har problem att hitta handtaget!smile

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

Försöker iaf
12 819 Inlägg
6 januari 2010
Trådstartare
JapMax skrev:
Hål i väggen till viss grad anses som normalt, även fläckar.
Men som du säkert sj tycker så ser ju bilderna förjävliga ut, dörren va ju vidrig. För o inte tala om kökslådorna. Nej, det där får dom fan fixa.

Jaa, kökslådorna fixar jag själv ifall inte hyresvärden går med på det. Har köpt färg, penslar och maskeringstejp idag så jag är förberedd. Får se vad dom säger imorgon.

Mvh Tommy

Försöker iaf
12 819 Inlägg
6 januari 2010
Trådstartare
joakim89 skrev:
skulle då inte betala nån hyra för de där.
måste man ha den så max 40-50% av priset

Mjaaee... de kommer dom ju aldrig gå med på.. man får se imorrn va dom säger.

Mvh Tommy

Försöker iaf
12 819 Inlägg
6 januari 2010
Trådstartare
KimVsWorld skrev:

Normalt sett hade jag tyckt att det du skrev var kul, men just nu så mår jag seriöst dåligt av tanken att behöva flytta in dit eller stå för repet själv så jag tycker inte det är det minsta roligt.

Vilket hål ska man behöva träffa på insidan av dörren?

Men jaa... det var ett gott försök.

Mvh Tommy

4 005 Inlägg
7 januari 2010
Säg upp, skriv BESTRIDER på fakturan, skicka med bilderna och skaffa annan lägenhet.

Klart.

Skulle aldrig godta något sådant där.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
7 januari 2010
Trådstartare
linuslinje skrev:
Säg upp, skriv BESTRIDER på fakturan, skicka med bilderna och skaffa annan lägenhet.

Klart.

Joo men som jag skrev tidigare (eller om det var på det andra forumet) så finns det inte lägenheter så man kan välja hit och dit.. det är bostadsbrist som all annanstans. Kontraktet är redan skrivet...

Mvh Tommy

4 005 Inlägg
7 januari 2010
te_wik skrev:
linuslinje skrev:

Klart.

Joo men som jag skrev tidigare (eller om det var på det andra forumet) så finns det inte lägenheter så man kan välja hit och dit.. det är bostadsbrist som all annanstans. Kontraktet är redan skrivet...

Mvh Tommy

Finns alltid ngn annan, kanske hos samma bolag? Kräv att få byta omedelbart eller ha förtur i systemet till nästa.

Kontrakt går alltid o bryta, jävlas de? säg upp o bo hos mor o far ett tag till tills du hittar en ny lgh.

Ja det är ju väldigt lätt o säga men är man enkelsidig så är man smile

lycka till

Försöker iaf
12 819 Inlägg
7 januari 2010
Trådstartare
linuslinje skrev:
te_wik skrev:
linuslinje skrev:

Klart.

Mvh Tommy

Finns alltid ngn annan, kanske hos samma bolag? Kräv att få byta omedelbart eller ha förtur i systemet till nästa.

Kontrakt går alltid o bryta, jävlas de? säg upp o bo hos mor o far ett tag till tills du hittar en ny lgh.

lycka till

Neej det finns inga likvärdiga tyvärr, med likvärdiga menar jag lägenheter i samma prisklass.
Min 3a på 87 kvadrat är för dyr, därför måste jag byta ner mig.

Att bo hos mor och far (eller far, då morsan gick bort -95) är inget alternativ då han bor 30 mil bort.

Mvh Tommy

4 005 Inlägg
7 januari 2010
te_wik skrev:
linuslinje skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

lycka till

Neej det finns inga likvärdiga tyvärr, med likvärdiga menar jag lägenheter i samma prisklass.

Att bo hos mor och far (eller far, då morsan gick bort -95) är inget alternativ då han bor 30 mil bort.

Mvh Tommy

Kan du inte bo i garaget då? Du har väl rätt stort? smile

Försöker iaf
12 819 Inlägg
7 januari 2010
Trådstartare
linuslinje skrev:
te_wik skrev:
linuslinje skrev:

lycka till

Mvh Tommy

Har ju inget garage just nu, blev ju av med det sad

Mvh Tommy

German Engineering
9 083 Inlägg
7 januari 2010
Är inte du medlem hos Hyresgästföreningen? De kan hjälpa till smile

//CarpeDiem wink

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

Försöker iaf
12 819 Inlägg
7 januari 2010
Trådstartare
CarpeDiem skrev:
Är inte du medlem hos Hyresgästföreningen? De kan hjälpa till smile

//CarpeDiem wink

Trodde jag var det men neej.

Mvh tommy

4 005 Inlägg
7 januari 2010
te_wik skrev:
linuslinje skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

Har ju inget garage just nu, blev ju av med det sad

Mvh Tommy

Å fy fan, då lider jag med dig.

Det är ju en sak att ha kasst boende, men ett kasst garage, där går fan gränsen. sad

Man kanske borde köpa en cplång utskjutbar trailer? Då kan man ju ha halva som bostad och halva som garage, perfekt att dra till bilträffar osV? smile

Sök