Det blir långlopp med några kompisar i deras Opel Corsa denna säsongen, det ska bli jättekul faktiskt.
Jag provkörde både Långens 850 och Erik Jonssons 940 i höstas och jag hade förmodligen köpt Eriks bil om jag hade haft pengarna.
Finansiering är en tuff bit, men jag vill verkligen bygga en 850. Men vi får se om det blir till 2011 eller.. ja, 2038 eller nåt.... Jag tror nog att man kan bygga en hyffsat potent 850 för 60-70 000.
Det blir långlopp med några kompisar i deras Opel Corsa denna säsongen, det ska bli jättekul faktiskt.
Jag provkörde både Långens 850 och Erik Jonssons 940 i höstas och jag hade förmodligen köpt Eriks bil om jag hade haft pengarna.
Finansiering är en tuff bit, men jag vill verkligen bygga en 850. Men vi får se om det blir till 2011 eller.. ja, 2038 eller nåt.... Jag tror nog att man kan bygga en hyffsat potent 850 för 60-70 000.
Jaha okej påsåsätt. Jag vet att du kan bygga en potent 850 för dom pengarna för det är ungefär där vi ligger i vårat projekt.
Varför inte köra med delrinbussningar i subframen?
Tjena!
Jag har förklarat några gånger tidigare i tråden men jag kan ta det igen Reglementet i Volvoorginal cup är extremt nogrant och för att alla skall ha samma förutsättningar så är det bestämt att man skall ha orginal bussningar.
Om man vrider originalbussningen till övre motorfästet 90 grader så blir de väldig skillnad. Eftersom bussningen är gjort att röra sig åt ett håll så blir den nästan stum om man vrider den... Eftersom ni måste använda original, ett litet tips bara;)
Om man vrider originalbussningen till övre motorfästet 90 grader så blir de väldig skillnad. Eftersom bussningen är gjort att röra sig åt ett håll så blir den nästan stum om man vrider den... Eftersom ni måste använda original, ett litet tips bara;)
Stort tack för tipset! Dock så får vi faktiskt tro´t eller ej, byta ut motorfästen och motorkuddar
Om man vrider originalbussningen till övre motorfästet 90 grader så blir de väldig skillnad. Eftersom bussningen är gjort att röra sig åt ett håll så blir den nästan stum om man vrider den... Eftersom ni måste använda original, ett litet tips bara;)
Stort tack för tipset! Dock så får vi faktiskt tro´t eller ej, byta ut motorfästen och motorkuddar
Mackan
Okej, det låter ju bra. Man bruka ju gärna vilja stuva upp motorn som något av de första man gör.
Var finns förresten dessa regler att läsa? Hade varit intressant... Du har kanske nämnt det tidigare i tråden, sorry i så fall:P
Om man vrider originalbussningen till övre motorfästet 90 grader så blir de väldig skillnad. Eftersom bussningen är gjort att röra sig åt ett håll så blir den nästan stum om man vrider den... Eftersom ni måste använda original, ett litet tips bara;)
Stort tack för tipset! Dock så får vi faktiskt tro´t eller ej, byta ut motorfästen och motorkuddar
Mackan
Okej, det låter ju bra. Man bruka ju gärna vilja stuva upp motorn som något av de första man gör.
Var finns förresten dessa regler att läsa? Hade varit intressant... Du har kanske nämnt det tidigare i tråden, sorry i så fall:P
Fränt bygge!!! Man blir ju grymmt sugen på å köra själv!!! Men jag kommer kolla när du kör!!!
ja va kul, känner jag dig tro?
Mackan
Vi har träffas två gånger i sommras när du körde i cammaro klassen jag brukar ju titta på när folk kör!! jag har ju kört gokart på ale ring en gång i tiden du känner nog igen mig när du ser mig hahahahaha!!!