3355
Sök

Volvo 850 GLT, Racing bil. Inget race för mig! BILEN SÅLD!

112 Inlägg
28 februari 2010
#141
mycket trevligt projekt, har läst igenom nu och det är ett hästjobb minsann, tur ni är många:)
Bra jobbat! Väntar ivrigt på bilden när bilen är klar;)


/Patrik

Rätta mig om du har fel...

Ringmeister
48 Inlägg
1 mars 2010
#142
mackanlackan skrev:
OscarJ skrev:
Ser bra ut som vanligt Mackan! Jobba på!

Tack tack!
Skulle inte du köra iår`?

Det blir långlopp med några kompisar i deras Opel Corsa denna säsongen, det ska bli jättekul faktiskt.

Jag provkörde både Långens 850 och Erik Jonssons 940 i höstas och jag hade förmodligen köpt Eriks bil om jag hade haft pengarna.

Finansiering är en tuff bit, men jag vill verkligen bygga en 850.
Men vi får se om det blir till 2011 eller.. ja, 2038 eller nåt.... tongue
Jag tror nog att man kan bygga en hyffsat potent 850 för 60-70 000.

En riktig Racer!
126 Inlägg
1 mars 2010
Trådstartare
#143
Equeryah skrev:
mycket trevligt projekt, har läst igenom nu och det är ett hästjobb minsann, tur ni är många:)
Bra jobbat! Väntar ivrigt på bilden när bilen är klar;)


/Patrik

tackar! Ja det är verkligen tur att vi är flera, utan alla som hjälper till på ett eller annat sätt hade detta tagit tusen år typ.

Mackan

When the flag drops, the bullshit stops!
www.marcuslarsson.nu
www.gbglackcenter.se

En riktig Racer!
126 Inlägg
1 mars 2010
Trådstartare
#144
OscarJ skrev:
mackanlackan skrev:
OscarJ skrev:
Ser bra ut som vanligt Mackan! Jobba på!

Tack tack!
Skulle inte du köra iår`?

Det blir långlopp med några kompisar i deras Opel Corsa denna säsongen, det ska bli jättekul faktiskt.

Jag provkörde både Långens 850 och Erik Jonssons 940 i höstas och jag hade förmodligen köpt Eriks bil om jag hade haft pengarna.

Finansiering är en tuff bit, men jag vill verkligen bygga en 850.
Men vi får se om det blir till 2011 eller.. ja, 2038 eller nåt.... tongue
Jag tror nog att man kan bygga en hyffsat potent 850 för 60-70 000.

Jaha okej påsåsätt. Jag vet att du kan bygga en potent 850 för dom pengarna för det är ungefär där vi ligger i vårat projekt.

Du får lycka till med långloppet!
Mackan

When the flag drops, the bullshit stops!
www.marcuslarsson.nu
www.gbglackcenter.se

4 506 Inlägg
1 mars 2010
#146
Ni bara fortsätter att imponera. Keep up the good work!

Kan du andas kan du dö.

1 380 Inlägg
1 mars 2010
#147
helt underbart bygge. ni värkar arbeta på rätt ordentligt tongue detta kommer följas smile


Ringmeister
48 Inlägg
2 mars 2010
#148
Du får fullt upp i sommar har jag hört... wink

En riktig Racer!
126 Inlägg
2 mars 2010
Trådstartare
#149
RUSKIGT ROLIGA NYHETER PÅ WWW.MARCUSLARSSON.NU

LÄSLÄSLÄSLÄSLÄSLÄSLÄSLÄSLÄSLÄSLÄSLÄSLÄSLÄSLÄSLÄSLÄSLÄS!!!


smilesmile Mackan

When the flag drops, the bullshit stops!
www.marcuslarsson.nu
www.gbglackcenter.se

En riktig Racer!
126 Inlägg
2 mars 2010
Trådstartare
#150
FLindgren skrev:
Varför inte köra med delrinbussningar i subframen?

Tjena!

Jag har förklarat några gånger tidigare i tråden men jag kan ta det igen big_smile
Reglementet i Volvoorginal cup är extremt nogrant och för att alla skall ha samma förutsättningar så är det bestämt att man skall ha orginal bussningar.

Mackan

When the flag drops, the bullshit stops!
www.marcuslarsson.nu
www.gbglackcenter.se

En riktig Racer!
126 Inlägg
2 mars 2010
Trådstartare
#151
_Wallis_ skrev:
Ni bara fortsätter att imponera. Keep up the good work!

Stort tack! Ja det skall vi göra!

Mackan

When the flag drops, the bullshit stops!
www.marcuslarsson.nu
www.gbglackcenter.se

En riktig Racer!
126 Inlägg
2 mars 2010
Trådstartare
#152
OscarJ skrev:
Du får fullt upp i sommar har jag hört... wink

Haha ja inte mig emot big_smile

When the flag drops, the bullshit stops!
www.marcuslarsson.nu
www.gbglackcenter.se

En riktig Racer!
126 Inlägg
2 mars 2010
Trådstartare
#153
RUSKIGT ROLIGA NYHETER PÅ WWW.MARCUSLARSSON.NU

LÄSLÄSLÄSLÄSLÄSLÄSLÄSLÄSLÄSLÄSLÄSLÄSLÄSLÄSLÄSLÄSLÄSLÄS!!!

Jag har lite olika länkar till hemsidor som har skrivit om mig idag. Här är några stycken.


http://www.bilsport.se/news.php?id=78200

www.camarocup.com

www.raceinfo.se



Mackan

When the flag drops, the bullshit stops!
www.marcuslarsson.nu
www.gbglackcenter.se

Servicetekniker, Toyota BT
216 Inlägg
2 mars 2010
#154
Om man vrider originalbussningen till övre motorfästet 90 grader så blir de väldig skillnad. Eftersom bussningen är gjort att röra sig åt ett håll så blir den nästan stum om man vrider den... Eftersom ni måste använda original, ett litet tips bara;)

Guide! 850 Instrumentpanel demontering, allting inte bara överdelen och mätarhus. http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=146291
Volvo 850 felkoder: http://www.turboperformanceclub.com/_fi … ll_850.pdf

En riktig Racer!
126 Inlägg
2 mars 2010
Trådstartare
#155
nicnir90 skrev:
Om man vrider originalbussningen till övre motorfästet 90 grader så blir de väldig skillnad. Eftersom bussningen är gjort att röra sig åt ett håll så blir den nästan stum om man vrider den... Eftersom ni måste använda original, ett litet tips bara;)

Stort tack för tipset! Dock så får vi faktiskt tro´t eller ej, byta ut motorfästen och  motorkuddar big_smile

Mackan

When the flag drops, the bullshit stops!
www.marcuslarsson.nu
www.gbglackcenter.se

Servicetekniker, Toyota BT
216 Inlägg
2 mars 2010
#156
mackanlackan skrev:
nicnir90 skrev:
Om man vrider originalbussningen till övre motorfästet 90 grader så blir de väldig skillnad. Eftersom bussningen är gjort att röra sig åt ett håll så blir den nästan stum om man vrider den... Eftersom ni måste använda original, ett litet tips bara;)

Stort tack för tipset! Dock så får vi faktiskt tro´t eller ej, byta ut motorfästen och  motorkuddar big_smile

Mackan

Okej, det låter ju bra. Man bruka ju gärna vilja stuva upp motorn som något av de första man gör.

Var finns förresten dessa regler att läsa? Hade varit intressant... Du har kanske nämnt det tidigare i tråden, sorry i så fall:P

Guide! 850 Instrumentpanel demontering, allting inte bara överdelen och mätarhus. http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=146291
Volvo 850 felkoder: http://www.turboperformanceclub.com/_fi … ll_850.pdf

3 Inlägg
2 mars 2010
#157
Fränt bygge!!! Man blir ju grymmt sugen på å köra själv!!!    Men jag kommer kolla när du kör!!!

En riktig Racer!
126 Inlägg
3 mars 2010
Trådstartare
#158
_volvo_R skrev:
Fränt bygge!!! Man blir ju grymmt sugen på å köra själv!!!    Men jag kommer kolla när du kör!!!

ja va kul, känner jag dig tro?

Mackan

When the flag drops, the bullshit stops!
www.marcuslarsson.nu
www.gbglackcenter.se

En riktig Racer!
126 Inlägg
3 mars 2010
Trådstartare
#159
nicnir90 skrev:
mackanlackan skrev:
nicnir90 skrev:
Om man vrider originalbussningen till övre motorfästet 90 grader så blir de väldig skillnad. Eftersom bussningen är gjort att röra sig åt ett håll så blir den nästan stum om man vrider den... Eftersom ni måste använda original, ett litet tips bara;)

Stort tack för tipset! Dock så får vi faktiskt tro´t eller ej, byta ut motorfästen och  motorkuddar big_smile

Mackan

Okej, det låter ju bra. Man bruka ju gärna vilja stuva upp motorn som något av de första man gör.

Var finns förresten dessa regler att läsa? Hade varit intressant... Du har kanske nämnt det tidigare i tråden, sorry i så fall:P

Hallå på dig! Nej det är faktiskt inte berättat. Alla volvo reglementen finns på denna länken    http://www.volvooriginal.com/volvoorigi … nalram.htm

Om du vill kolla specifikt på 850 reglementet så klickar du på "reglemente volvo 850 arena" så ser du.

Ha det gött!
Mackan

When the flag drops, the bullshit stops!
www.marcuslarsson.nu
www.gbglackcenter.se

3 Inlägg
3 mars 2010
#160
mackanlackan skrev:
_volvo_R skrev:
Fränt bygge!!! Man blir ju grymmt sugen på å köra själv!!!    Men jag kommer kolla när du kör!!!

ja va kul, känner jag dig tro?

Mackan

Vi har träffas två gånger i sommras när du körde i cammaro klassen jag brukar ju titta på när folk kör!! jag har ju kört gokart på ale ring en gång i tiden du känner nog igen mig när du ser mig hahahahaha!!!


Sök