4530
Sök

Bilföretag!

47 Inlägg
8 januari 2010
Trådstartare
Tja. Det är så här att jag funderar på att starta upp ett bil företag.

Det ska riktas helst mot ungdomar alltså bilen ska vara billig och ungdomar ska kunna ha råd med dom.
Och sen även ska företag även kunna fixa bilen efter kundens önskemål alltså om kunden vill ha lite styling lr bil ljud mm. Och företaget ska även sälja bilar åt kunder.

Detta är bara en tanke men skulle ni/du vända er till mig om ni ville köpa en bra bil till ett billigt pris? Även om ni ville bli av med eran bil så skulle företaget hjälpa er att få sålt den och ta ca 10% av försäljningspriset lr ngt? Detta är bara en tanke men vad tycker ni?

Cupra_
8 januari 2010
Att ta 10% av försäljningspriset är på tok för högt.. Säljer hellre bilen själv då. En kul idé och jag har själv tänkt tanken på nåt liknande. Svårt att säga om man skulle vända sig till ett sånt företag, beror helt på hur bra själva bilen visar sig vara. Det enda bilföretag som gör bilen så gott som man vill idag är ju Maybach.. Dock är de stora lok och rätt dyra..

47 Inlägg
8 januari 2010
Trådstartare
Quadrablast skrev:
Att ta 10% av försäljningspriset är på tok för högt.. Säljer hellre bilen själv då. En kul idé och jag har själv tänkt tanken på nåt liknande. Svårt att säga om man skulle vända sig till ett sånt företag, beror helt på hur bra själva bilen visar sig vara. Det enda bilföretag som gör bilen så gott som man vill idag är ju Maybach.. Dock är de stora lok och rätt dyra..

haha. inte i maybach stilen. alltså det ska va bilar som typ ungdomar har råd med om man säger typ Vw golf,polo, Honda civic. Sånna bilar och andra liknande sen om dom vill ha bilen stylad lr fräschare o så kan man säkert fixa till det mot ett litet pristilläg liksom. ne men det var bara en tanke med ta 10% ett exempel bara..har grubblat över detta. Och sen innan man säljer bilen lr lägger ut den för försäljning så servar man bilen o fixar i ordning den o så.

Lastbilschaffis
811 Inlägg
8 januari 2010
billiga bilar ska man köpa privat, handlare kan inte direkt ha samma priser som privat personer.

Cupra_
8 januari 2010
Ayman00 skrev:
Quadrablast skrev:

haha. inte i maybach stilen. alltså det ska va bilar som typ ungdomar har råd med om man säger typ Vw golf,polo, Honda civic. Sånna bilar och andra liknande sen om dom vill ha bilen stylad lr fräschare o så kan man säkert fixa till det mot ett litet pristilläg liksom. ne men det var bara en tanke med ta 10% ett exempel bara..har grubblat över detta. Och sen innan man säljer bilen lr lägger ut den för försäljning så servar man bilen o fixar i ordning den o så.

Ja säg att det ingår en riktig service så kan 10% vara rimligt men svårt att få o fungera i praktiken tror jag tyvärr.. Nej men Maybach menade jag bara att de är väl den enda firman i världen som verkligen anpassar bilen efter köparen i dagsläget?

Grundtanken är inte alls fel. Billiga, personliga bilar för ungdomar låter riktigt bra. Men menar du då att ni/du har typ golfar på firman som ni bygger om och sedan säljer efter kundens föremål eller skulle det vara ett nytt bilmärke?

Såg nu hur du menade.. Men varför inte köpa en ok bil på blocket som de flesta gör idag och lämna in den till en stylingbutik? För har jag fattat rätt vill du ha något som liknar realcar, scstyling och så fast även försäljning av bilar?
Senast redigerat av Quadrablast (8 januari 2010)

47 Inlägg
8 januari 2010
Trådstartare
Quadrablast skrev:
Ayman00 skrev:
Quadrablast skrev:

Ja säg att det ingår en riktig service så kan 10% vara rimligt men svårt att få o fungera i praktiken tror jag tyvärr.. Nej men Maybach menade jag bara att de är väl den enda firman i världen som verkligen anpassar bilen efter köparen i dagsläget?

Grundtanken är inte alls fel. Billiga, personliga bilar för ungdomar låter riktigt bra. Men menar du då att ni/du har typ golfar på firman som ni bygger om och sedan säljer efter kundens föremål eller skulle det vara ett nytt bilmärke?

Såg nu hur du menade.. Men varför inte köpa en ok bil på blocket som de flesta gör idag och lämna in den till en stylingbutik? För har jag fattat rätt vill du ha något som liknar realcar, scstyling och så fast även försäljning av bilar?

aa lite liknande. sen tror jag om man köper en ok bil på blocket o lämnar in den till en sån firma blir det VÄLDIGT dyrt av vad jag har sett vad delarna kostar, jag tänker inte syssla med att sätta dit kjolpaket och sånt. utan mer lite lätt styling inget grovt. Nej alltså bilen säljs som en golf men kanske lite moddad om kunden tex vill ha bilen sänkt, angeleyes, bra ljud och liknande. sen så klart som en firma lämnar man garantier och sånt och det tror jag oxå skulle kunna locka kunder istället för att köpa en bil på blocket för ca 15 000 kr. sen när personen haft den i ca 1 månad börjar tex motorn överhetta pga att förre ägaren har fifflat med ngt liksom. Det är drf jag tror folk skulle kunna komma o köpa bil av mig om man säger så. Alltså detta är en tanke jag haft länge sen finns det ju en massa idéer jag har för företaget men det är ganska mkt o skriva tongue. Det är bara skönt med lite feedback om vad folk tycker om en sån här idé och om det är verkligen ngt att satsa på inom snar framtid. För jag håller redan på med lite sånt privat och har redan sålt ca 15 bilar, och jag har haft folk som kommit o frågat mig om jag kan sälja deras bilar. Tror min största affär va en Bmw 750-97. Och jag har fått ganska bra kritik av folk som köpt bilar av mig och från folk jag sålt bilar åt.

8 883 Inlägg
8 januari 2010
Kort och gott en helt vanlig bilnasare, varför krånglar du till det i tråden?
Finns ju redan dom som "snyggar" till bilarna innan försäljning så det är inget nytt under solen.

Fotograf på tierpidag.se

47 Inlägg
8 januari 2010
Trådstartare
Hamilton skrev:
Kort och gott en helt vanlig bilnasare, varför krånglar du till det i tråden?
Finns ju redan dom som "snyggar" till bilarna innan försäljning så det är inget nytt under solen.

för att jag kanske vill veta om detta är ngt att satsa på ? inte så kul o slänga ut en massa pengar sen går det rent ut sagt åt helvete. ville kolla om intresset fanns för ett sånt företag! Tar det säkra före det osäkra

Forummoderator
10 576 Inlägg
8 januari 2010

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök