Visst det finns dem som söker bilar på blocket för att ett ändamål är att stjäla dem. Har sålt tre bilar. Alla genom blocket. Numer tar jag alltid bort regnumret på bilder, skriver inte ut något telefonnummer i annonsen. Detta är inte för att jag ska dölja uppgifter eller på något sätt. Detta är för att "skydda" mig själv. Lägger man ut telefonnumret, man kan bli uppringd när som helst. Det finns ingen som helst rimlig tid som folk ringer. Som för mig behöver ha telefonen på för jag kan behöva rycka in och jobba osv. Vill inte skaffa ett kontant nummer bara för att sälja en bil.
Vid min förra försäljning kom annonsen ut på min bil strax efter 23 på kvällen. Jag blev nedringd, detta fortsatte fram till 3 på natten. Då fanns telefon, regnummret synligt. Dagen efter ringde det folk till mina föräldrar och ville köpa bil. Det var till och med en person som kom oanmält och ville köpa. Hjälper inte att skriva i annonsen, ring inte efter 20 eller innan. Är prisbilden rätt på bilen går folk över lik för att köpa och bryr sig inte alls.
Så ta mitt råd, var anonym så långt det går. Är det en person vill köpa och är gediget instresserad. Det märker man fort. Då går det välja ut en sådan köpare och odla kontakten. Nä, ta bort sånt från annonserna. Det tar mycket tid som det gör ändå att sälja en bil. Det behövs inte massa andra segrövar som förstör för en.