3692
Sök

Dölja reg skylt vid Blocketannonser

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
16 januari 2010
Vill en köpare ha regnummer får de ju det i samband med att de tittar på bilen.

På eniro & hitta går det att ta bort sin gatuadress men ha nummer kvar - så slipper man oväntat besök på det.
Har man sen inte regnummer slipper man att 70pers kollar upp alla uppgifter om var man bor jobbar med etc. Så enligt mig räcker det att de som är intresserade nog att se bilen irl får alla uppgifter.

15 Inlägg
2 januari 2013
Visst det finns dem som söker bilar på blocket för att ett ändamål är att stjäla dem. Har sålt tre bilar. Alla genom blocket. Numer tar jag alltid bort regnumret på bilder, skriver inte ut något telefonnummer i annonsen. Detta är inte för att jag ska dölja uppgifter eller på något sätt. Detta är för att "skydda" mig själv. Lägger man ut telefonnumret, man kan bli uppringd när som helst. Det finns ingen som helst rimlig tid som folk ringer. Som för mig behöver ha telefonen på för jag kan behöva rycka in och jobba osv. Vill inte skaffa ett kontant nummer bara för att sälja en bil.
Vid min förra försäljning kom annonsen ut på min bil strax efter 23 på kvällen. Jag blev nedringd, detta fortsatte fram till 3 på natten. Då fanns telefon, regnummret synligt. Dagen efter ringde det folk till mina föräldrar och ville köpa bil. Det var till och med en person som kom oanmält och ville köpa. Hjälper inte att skriva i annonsen, ring inte efter 20 eller innan. Är prisbilden rätt på bilen går folk över lik för att köpa och bryr sig inte alls.
Så ta mitt råd, var anonym så långt det går. Är det en person vill köpa och är gediget instresserad. Det märker man fort. Då går det välja ut en sådan köpare och odla kontakten. Nä, ta bort sånt från annonserna. Det tar mycket tid som det gör ändå att sälja en bil. Det behövs inte massa andra segrövar som förstör för en.

Ingen himmel är så blå som min
2 978 Inlägg
2 januari 2013
Erick skrev:
Aero T16 skrev:
Lite förvirrande på blocket att man fyller i regnr i ett formulär. Men det syns inte i annonsen som man kan tro. Är bara för att tex folksam ska kunna ha en annons där det står. "Hur mycket kostar bilen att försäkra?"

Skulle tro att det är precis så det är.

Skulle tro att det även är för att få med informationen som finns längre ner, med färg, drivhjul, hk, motorstorlek, i trafik-datum osv.

/Mattias

Ingen himmel är så blå som min
2 978 Inlägg
2 januari 2013
camaro67 skrev:
Hur ofta får man ut de pengarna som man vill ha när försäkringsbolaget ska betala?

Hur ofta får man ut de pengarna som man vill ha när en Blocket-spekulant ska betala? wink

/Mattias

Pim_Pim
2 januari 2013
Jag personligen sållar alltid bort dom som inte har skivit ut sitt telefonnummer..
Likadant med dom som inte har några bilder..

Så chansen att få sitt fordon sålt endast med "mail" minskar drastiskt, bara så att ni vet.

15 Inlägg
2 januari 2013
matteeee skrev:
camaro67 skrev:
Hur ofta får man ut de pengarna som man vill ha när försäkringsbolaget ska betala?

Hur ofta får man ut de pengarna som man vill ha när en Blocket-spekulant ska betala? wink

man får göra som jag gör när jag säljer, sätter ett lågt pris. Många som är intresserade. Sen går det att få upp priset till den nivån jag vill ha istället smile

15 Inlägg
2 januari 2013
Pim_Pim skrev:
Jag personligen sållar alltid bort dom som inte har skivit ut sitt telefonnummer..

Så chansen att få sitt fordon sålt endast med "mail" minskar drastiskt, bara så att ni vet.

Visst är det en chansning. Men om du tittar på en bil och det är just den modellen du ska ha och den har allt du vill ha. SKippar du det då? Det är ju givetvis vad för bil och prisbilden på bilen. Pratar vi om en bil för 300' så det lite annat. Men en bil för max 30.  Samt tidpunkt på året. Ja det är många saker som ska falla på plats. Som senast skötte jag all kontakt på mail. FÖr att kunna hålla koll på vem som hörde av sig osv och ha det dokumenterat vad man sagt och inte sagt osv. Då när dem får infon och inte hör av sig igen. Då är det inte intresserad. Ber dem om telefonnummer, självklart får dem det. Har inga problem med att ringa upp heller. Men vid en försäljning finns inga rätt och fel på tillväga gångs sätt. Förmedlar hur mina situationer har varit.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
2 januari 2013
willbertL skrev:
matteeee skrev:
camaro67 skrev:

man får göra som jag gör när jag säljer, sätter ett lågt pris. Många som är intresserade. Sen går det att få upp priset till den nivån jag vill ha istället smile

Söker du nån form av budgivning på trappan då? Ser jag ett pris i annonsen och blir intresserad så drar jag öronen åt mig när säljar vill ha mer för bilen vid en kontakt. Näe, tror inte detta är någon bra idé.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Trucker
2 710 Inlägg
2 januari 2013
sirmiro skrev:

På eniro & hitta går det att ta bort sin gatuadress men ha nummer kvar - så slipper man oväntat besök på det.
Har man sen inte regnummer slipper man att 70pers kollar upp alla uppgifter om var man bor jobbar med etc. Så enligt mig räcker det att de som är intresserade nog att se bilen irl får alla uppgifter.

Jaså?

Då kan jag säga dig att din bil blir SVÅR såld! wink
Vill fan inte åka XX antal mil utan att veta vad det är jag kollar på..

Man får helt enkelt vara beredd att man kommer ha med oönskat folk o göra, så är det bara, men för det ska inte seriöst folk lida!

Fart missbrukare

15 Inlägg
2 januari 2013
Vettemannen skrev:
willbertL skrev:
matteeee skrev:

Söker du nån form av budgivning på trappan då? Ser jag ett pris i annonsen och blir intresserad så drar jag öronen åt mig när säljar vill ha mer för bilen vid en kontakt. Näe, tror inte detta är någon bra idé.

/Benny

Nej söker budgivningen gör jag inte. Mitt resonang går att. Jag tar hellre någon tusenlapp mindre för bilen och får sålt den och slipper momentet att ha en till bil. Dock får det givetvis inte vara för lågt.  Oftat drar detta till sig en del som är intresserad osv. Oavsett pris ska det alltid prutas vilket är fullt förståligt. Om priset är satt och sen kommer det folk som bjuder under. Samt någon annan lämnat det budet jag begär. Då är det lätt att avfärda de andra. Å vill dem så får dem antingen matcha utsattapriset. Annars är det troligtvis såld. Alltid kommer någon, tar han den inte så köper jag den för utsatt osv. Men oftast så är det ju inte vad jag sätter för pris, marknaden styr ofta det där. Sätter man för högt hör inte så många av sig och vice versa.

Trucker
2 710 Inlägg
2 januari 2013
Vettemannen skrev:
willbertL skrev:
matteeee skrev:

/Benny

Beror lite på hur man ser på saken..

När jag köpte min bil så var de samtidig 3 andra som kollade på den..

Den som ger mest får den smile

Det var ju solklart att ägaren hade satt ut den till ett lågt pris, men jag tror inte det var medvetet..
Jag får nog samma pengar tillbaka om jag skulle sälja den idag, efter 1500mil wink

Fart missbrukare

15 Inlägg
2 januari 2013
trippelturbo skrev:
sirmiro skrev:

Jaså?

Då kan jag säga dig att din bil blir SVÅR såld! wink
Vill fan inte åka XX antal mil utan att veta vad det är jag kollar på..

Man får helt enkelt vara beredd att man kommer ha med oönskat folk o göra, så är det bara, men för det ska inte seriöst folk lida!

Håller med. Det är fasen skit man åker långt och bilen sen inte är som det utgörs. Men oftast lämnar ju alla regnummer och telefonnummer om man hör av sig. Även om som seriös köpare tycker det är omständigt så förstår jag båda sidorna.

När jag sålde en bil en gång så bodde jag på en adress och bilen stod på en annan. Ett samtal jag fick var första frågan. Är det ett beställningsjobb smile

15 Inlägg
2 januari 2013
trippelturbo skrev:
Vettemannen skrev:
willbertL skrev:

/Benny

Det var ju solklart att ägaren hade satt ut den till ett lågt pris, men jag tror inte det var medvetet..
Jag får nog samma pengar tillbaka om jag skulle sälja den idag, efter 1500mil wink

Perfekt när det är så.
Ja allt har ju två sidor så det är inte helt trivialt att få rätsida på saker och ting. Men det blir ju oftast så. Säljaren vill ju ha så mycket som möjligt och köparen vill betala så lite som möjligt. Klart det är ju en bra grej, säga dem kan komma då så kommer alla samtidigt och tittar. Inte tänkt på det. smile

Trucker
2 710 Inlägg
2 januari 2013
willbertL skrev:
trippelturbo skrev:
Vettemannen skrev:

/Benny

Perfekt när det är så.
Ja allt har ju två sidor så det är inte helt trivialt att få rätsida på saker och ting. Men det blir ju oftast så. Säljaren vill ju ha så mycket som möjligt och köparen vill betala så lite som möjligt. Klart det är ju en bra grej, säga dem kan komma då så kommer alla samtidigt och tittar. Inte tänkt på det. smile

Sen är det skillnad på bil o bil, skillnad på om man säljer en S60 på 170hk för 55K, en 9-3 aero för 55K, eller en BMW 330 Imolaröd, m-pkt för 55K. Efterfrågan hos respektive köpare o tillgången visar sitt rätta ansikte här smile

Kolla om du hitta en original 9-3 Aero (min kaross), låga mil o så välskött? Finns ju knappt, alla är trimmade, stylade osvosv.

BMW:n hittar du INTE för dom pengarna, OM du ens hittar en sån (färgen, m-pkt osv, allt i ett dvs)

Volvon, kryllar av dessa. 55 kan tom kännas dyr smile

Skillnad på bil o bil smile

Fart missbrukare

2 656 Inlägg
2 januari 2013
FordRSC skrev:
Någon som kan förklara varför vissa envisas med att dölja sin skyllt? Vill man sälja så vill man som köpare kunna kolla upp på bilreg hur det ligger till!
Roligast är dem som har 4-5 bilder men glömde dölja på en bild big_smile

bemödar mig inte ens att kolla på en bil utan reg nummer utskrivet känns så oseriöst om man inte ska kunna kolla upp den innan man blir intresserad sen dom som bara har ett sätt att ta kontakt på är lika ointressant "mejl endast lånad" eller "endast mejl" utan tel nr då

då vill man inte sälja sin bil känns det som

15 Inlägg
2 januari 2013
trippelturbo skrev:
willbertL skrev:
trippelturbo skrev:

Perfekt när det är så.

Sen är det skillnad på bil o bil, skillnad på om man säljer en S60 på 170hk för 55K, en 9-3 aero för 55K, eller en BMW 330 Imolaröd, m-pkt för 55K. Efterfrågan hos respektive köpare o tillgången visar sitt rätta ansikte här smile

Kolla om du hitta en original 9-3 Aero (min kaross), låga mil o så välskött? Finns ju knappt, alla är trimmade, stylade osvosv.

BMW:n hittar du INTE för dom pengarna, OM du ens hittar en sån (färgen, m-pkt osv, allt i ett dvs)

Ja absolut, det var lite det jag var inne på också beroende på prisintervallet också. Har en liten känsla av att vi snubblar i varandras fotspår. Eller antagligen går du före och jag snubblar men vi är på samma "väg" iallafall. smile

När jag sålde en bil en gång så var det en Audi 100, 2,5 tdi. Från 93. När man startade den bilen var det som en traktor drog igång. Det gick inte att missa att det var en diesel. Men den blev det budgivning på. La ut den för 8500. Fick sålt den för 12500 haha. Jag ville bara bli av med skiten typ. Men så 30 min efter han hämtat den ringer han och frågar. Är det en bensin eller diesel? Haha Å skatten på den audin var nästan 7000 om året. Bra koll den killen hade haha

Trucker
2 710 Inlägg
2 januari 2013
willbertL skrev:
trippelturbo skrev:
willbertL skrev:

Perfekt när det är så.

Ja absolut, det var lite det jag var inne på också beroende på prisintervallet också. Har en liten känsla av att vi snubblar i varandras fotspår. Eller antagligen går du före och jag snubblar men vi är på samma "väg" iallafall. smile

När jag sålde en bil en gång så var det en Audi 100, 2,5 tdi. Från 93. När man startade den bilen var det som en traktor drog igång. Det gick inte att missa att det var en diesel. Men den blev det budgivning på. La ut den för 8500. Fick sålt den för 12500 haha. Jag ville bara bli av med skiten typ. Men så 30 min efter han hämtat den ringer han och frågar. Är det en bensin eller diesel? Haha Å skatten på den audin var nästan 7000 om året. Bra koll den killen hade haha

Hahaha, jo ibland får man med vissa legender o göra big_smile. Haha, skatten måste ju vara kännbar för stackarn om han nu trodde att han köpte en miljöbil tongue

Fart missbrukare

15 Inlägg
2 januari 2013
trippelturbo skrev:
willbertL skrev:
trippelturbo skrev:

Hahaha, jo ibland får man med vissa legender o göra big_smile. Haha, skatten måste ju vara kännbar för stackarn om han nu trodde att han köpte en miljöbil tongue

Ja, *asg* Men sant, det var ju en miljöbil. (var grym miljö att sitta i och köra) Men inte ur den aspekten vi tänker på i vanliga fall.

326 Inlägg
2 januari 2013
Pim_Pim skrev:

Bilder vill man ju ha, men när det gäller mail så tänker jag tvärtom. Jag mailiar alltid först, och verkar det intressant så ringer jag i ett senare skede.

Så dom som inte svarar på mail minskar sina chanser drastiskt hos mig i alla fall, bara så att ni vet... lol

2 656 Inlägg
2 januari 2013
Peter_5565 skrev:
Pim_Pim skrev:

Bilder vill man ju ha, men när det gäller mail så tänker jag tvärtom. Jag mailiar alltid först, och verkar det intressant så ringer jag i ett senare skede.

Så dom som inte svarar på mail minskar sina chanser drastiskt hos mig i alla fall, bara så att ni vet... lol

samma här avgjort köpet en gång genom mail och 2 gånger genom sms smile

Sök