3007
Sök

Vill varna för en riktig bedragare

-Brandt-
9 januari 2010
Trådstartare
Vill varna alla där ute för en skojare som mina föräldrar råkat ut för precis. Han kallar sig X och säljer diverse prylar från ett dödsbo, säger han. Han letar i diverse biltidningar o mc tidningar efter köpes annonser, och så ringer han till de ont anande stackarna och säger att han har de dom vill köpa, och att grejorna kommer från ett dödsbo, och då måste ha betalt i förskott. Tror han väljer tidningarna för att mest äldre personer annonserar där, som fortfarande har god tro till alla som ringer o vill sälja prylar. Just till mina föräldrar var det en gammal veteranbil han ville sälja, men även jukebox, svets och moped "fanns" på hans lista. Och har hört fler i området här som råkat ut för detta svin.
Mobilnumret han ringer från är X, och kollar man upp numret så går det till X.
Morsan kollade upp hans kontonummer och där fick de fram namnet Ralf Johansson. Så ifall ni känner någon som satt in köpesannons i nån tidning och fått napp, fråga gärna va personen heter, och ifall de är samme kille, varna dom gärna då.
Jag har sagt till mina föräldrar att polisanmäla drägget, och det ska äntligen snart bli av....
Senast redigerat av chrizz (10 januari 2010)

DFFL
9 020 Inlägg
9 januari 2010
Och hur har dina föräldrar blivit bedragna?
Eller är det bara något ni misstänker att han ska göra?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

-Brandt-
9 januari 2010
Trådstartare
Eftersom han ville ha förskottsbetalt, så satte ju mina föräldrar in pengar på hans konto, så att "bilen han hade" skulle överlåtas. Och detta gjorde dom i slutet på oktober. Och sen har den ena ursäkten efter den andra, kommit fram om varför dom inte har fått bilen ännu. Ena gången så stod bilen i en lada nånstans, o sen va den på ett bilsläp i Malmö, o sen va den tillbaka i samma lada igen, osv osv. Och då började ju mina föräldrar misstänka att detta står inte rätt till. Så då ville dom ha pengarna tillbaka, men de har dom inte heller fått. Och detta var ett antal veckor sedan. Och som vanligt, dåliga ursäkter hela tiden. Snart har väl de jävla puckot glömt var banken ligger också....

945 Inlägg
9 januari 2010
Kommer det någonsin att upphöra, folk som betalar i förskott?

110 Inlägg
9 januari 2010
Ring polisen?

Gorg-o-holic...

4 005 Inlägg
9 januari 2010
Bjare skrev:
Kommer det någonsin att upphöra, folk som betalar i förskott?

Jag tror inte det. Idioti.

Men nu vet säkerligen TS föräldrar detta. hmm

-Brandt-
10 januari 2010
Trådstartare
Jag håller med. Typiskt att äldre människor fortfarande är så godtrogna, så att man glädeligen sätter in pengar på någon helt okänd människas konto. Hade morsan och farsan frågat mig så hade jag givetvis sagt till dom att ALDRIG göra det. Men som dom sa, han lät trevlig i telefonen, o det var ju precis som att då gick det ju och lita på honom.
Å andra sidan är det tråkigt att man inte alls kan lita på alla personer längre när de ska göras affärer av något slag.

Vi kan ju nog säga som så att dom har nog lärt sig en läxa, iallafall.....
O för att fler inte ska gå i samma fälla, så försöker man få folk och öppna ögonen.....

98 Inlägg
10 januari 2010
Inte för att "rub it in" men förskottsbetala aldrig när det gäller privat försäljning, bättre att åka och hämta eller leta efter något annat (bil i detta fallet).
Bra att du säger vem det är och vad han kallar sig, bra för oss andra om vi skulle råka stöta på honom smile

Be there or be a lemon

152 Inlägg
10 januari 2010
Får man fråga hur mycket pengar de har betalt för den där bilen?tongue

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
10 januari 2010
R-efined skrev:

Det där är väl lite väl privat va? speciellt om man blivit lurad också...

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

152 Inlägg
10 januari 2010
AcesHigh666 skrev:
R-efined skrev:

Det där är väl lite väl privat va? speciellt om man blivit lurad också...

Lite intressant att veta bara....

8 883 Inlägg
10 januari 2010
-Brandt- skrev:
Vill varna alla där ute för en skojare som mina föräldrar råkat ut för precis. Han kallar sig ****** och säljer diverse prylar från ett dödsbo, säger han. Han letar i diverse biltidningar o mc tidningar efter köpes annonser, och så ringer han till de ont anande stackarna och säger att han har de dom vill köpa, och att grejorna kommer från ett dödsbo, och då måste ha betalt i förskott. Tror han väljer tidningarna för att mest äldre personer annonserar där, som fortfarande har god tro till alla som ringer o vill sälja prylar. Just till mina föräldrar var det en gammal veteranbil han ville sälja, men även jukebox, svets och moped "fanns" på hans lista. Och har hört fler i området här som råkat ut för detta svin.
Mobilnumret han ringer från är ******, och kollar man upp numret så går det *****, *****, ****.
Morsan kollade upp hans kontonummer och där fick de fram namnet *******. Så ifall ni känner någon som satt in köpesannons i nån tidning och fått napp, fråga gärna va personen heter, och ifall de är samme kille, varna dom gärna då.
Jag har sagt till mina föräldrar att polisanmäla drägget, och det ska äntligen snart bli av....

Du är medveten om att du gör dig skylldig till förtal iomed att du publicerar namn och telefonnummer..
I ditt fall så skulle jag redigera inlägget
Senast redigerat av Hamilton (10 januari 2010)

Fotograf på tierpidag.se

98 Inlägg
10 januari 2010
Hehe, lika bra att räkna minuterna tills att han ändrar sitt inlägg!
Personligen är jag för att folk som fular ska hängas ut.. men det är ju jag det big_smile

Be there or be a lemon

Administratör
11 915 Inlägg
10 januari 2010
Då vet vi!

Tips: Ring polisen, häng inte ut i forum.

Tråd låst och rensad på namn.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Sök