2087
Sök

Vandalisering av flickvännens volvo

13 Inlägg
9 januari 2010
Trådstartare
#1
Någon som vet om något "bilvandaliserings gäng" i stockholmstrakterna runt 2min utanför storstan?

Natten mellan 7 & 8 hade några vart på flickvännens 740, känt på dörrar och tagit dragkroks kåpan.
I natt bröt dom sönder vänstra blinkersen och klippte kablarna till blinkersen medan lampan och adaptern till varselljuset hängde kvar.
Den högra hade dom också försökt bryta upp så den är knäckt dom kanske blev störda och inte hann klart?

Larm finns på bilen dock inte ljudligt utan bara blinkande.
Någon som vet någonting om larm som ringer upp ens mobiltelefon eller liknande?


16 197 Inlägg
9 januari 2010
#2
Bmwdrifting skrev:
Någon som vet om något "bilvandaliserings gäng" i stockholmstrakterna runt 2min utanför storstan?

Natten mellan 7 & 8 hade några vart på flickvännens 740, känt på dörrar och tagit dragkroks kåpan.
I natt bröt dom sönder vänstra blinkersen och klippte kablarna till blinkersen medan lampan och adaptern till varselljuset hängde kvar.
Den högra hade dom också försökt bryta upp så den är knäckt dom kanske blev störda och inte hann klart?

Larm finns på bilen dock inte ljudligt utan bara blinkande.
Någon som vet någonting om larm som ringer upp ens mobiltelefon eller liknande?
jo de finns såna larm men dom brukar ofta va DYRA.. iaf om som ska va godkända..


typ 6000 kr.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

13 Inlägg
9 januari 2010
Trådstartare
#3
Så pass dyrt ändå?
Kanske är värt att lägga ner dom pengarna om det verkligen fungerar då!


13 Inlägg
9 januari 2010
Trådstartare
#5
Rimligare pris!

Har hört om rattkryckor som har "fördel" på försäkringen, om bilen blir stulen får man mindre självrisk. Någon som haft sån, vet nått?
Hon har en nu men den lär gå att knäcka rätt enkelt.

Annars ryker väl hela bilen snart.


3 059 Inlägg
14 januari 2010
#6
Par dagar gammal tråd men vill ändå tipsa om ett larm till "rimligt" pris för dom som letar efter något liknande som kan styras via mobilen.. starta o stänga motorn, prata till ev. "tjuvar" i bilen.. och mycket mera..:

http://www.vikinglarm.se/?product_id=137


1 915 Inlägg
14 januari 2010
#7
Det finns ju larm med LCDfjärrdosa, med lång räckvidd.

Hade ett sånt en gång i tiden.
Vid larm så pep det och även vibrerade i dosan och man såg även vilken dörr som öppnats eller om det var någon trasig ruta som utlöst larmet, har för mig det även var en sensor för rörelse eller stöt.

Kunde även fjärrstarta motorn, vilket var rätt skönt på vintertid och komma ut till en varmkörd bil smile

Men det larmet var inte godkänt av försäkringsbolagen, så man fick ju ingen rabatt på självrisk vid ev inbrott.

Det funkar bra så länge man är inom räckvidd, är man långt bort så är ju GSM bättre, då man oftast alltid har täckning på mobilen.

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

3 059 Inlägg
15 januari 2010
#8
Louksor skrev:
Det finns ju larm med LCDfjärrdosa, med lång räckvidd.

Hade ett sånt en gång i tiden.
Vid larm så pep det och även vibrerade i dosan och man såg även vilken dörr som öppnats eller om det var någon trasig ruta som utlöst larmet, har för mig det även var en sensor för rörelse eller stöt.

Kunde även fjärrstarta motorn, vilket var rätt skönt på vintertid och komma ut till en varmkörd bil smile

Men det larmet var inte godkänt av försäkringsbolagen, så man fick ju ingen rabatt på självrisk vid ev inbrott.

Det funkar bra så länge man är inom räckvidd, är man långt bort så är ju GSM bättre, då man oftast alltid har täckning på mobilen.
Ja ett sånt finns på sidan också: http://www.vikinglarm.se/?product_id=224


13 Inlägg
16 januari 2010
Trådstartare
#9
Tackar för alla tips! smile


164 Inlägg
16 januari 2010
#10
carguard har ett larm som ´skickar ett sms till valfritt nummer om larmet skulle gå...


99 Inlägg
17 januari 2010
#11
Det där larmet som föreslogs här i tråden http://www.vikinglarm.se/?product_id=224 är det bara att koppla mojengen till cigguttaget och sen köra på?

Det låter ju lite väl för enkelt för att vara sant. Jag tänker mest på fjärrstart av motorn då.

Sir
291 Inlägg
17 januari 2010
#12
Philip88 skrev:
Det där larmet som föreslogs här i tråden http://www.vikinglarm.se/?product_id=224 är det bara att koppla mojengen till cigguttaget och sen köra på?

Det låter ju lite väl för enkelt för att vara sant. Jag tänker mest på fjärrstart av motorn då.
Hur kan du tro den bara skall kopplas till cigguttaget? Det är ju bara kontrollenheten man har i fickan som laddas den vägen men de kanske var så du trodde eller? Du ska inte tro allt du ser och läser på internet. ;-)

Dale - Toyota Celica GT-Four ST205 BPU & Carina CS (GTi) ST191
www.toyotaclubsweden.com

1 915 Inlägg
17 januari 2010
#13
hehe lol
Riktigt så enkelt är det inte.

Det står även på den sidan:
Fjärrkontroll
# Storlek: 35x57mm exl. antenn (14mm)
# Batteri: Inbyggt. Laddas med medföljande billaddare

laddaren och fjärr är det du ser på bilden.

Det måste kopplas in massa kablar och relä för att allt ska fungera smile


Philip88 skrev:
Det där larmet som föreslogs här i tråden http://www.vikinglarm.se/?product_id=224 är det bara att koppla mojengen till cigguttaget och sen köra på?

Det låter ju lite väl för enkelt för att vara sant. Jag tänker mest på fjärrstart av motorn då.

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

4 005 Inlägg
17 januari 2010
#14
Dale skrev:
Philip88 skrev:
Det där larmet som föreslogs här i tråden http://www.vikinglarm.se/?product_id=224 är det bara att koppla mojengen till cigguttaget och sen köra på?

Det låter ju lite väl för enkelt för att vara sant. Jag tänker mest på fjärrstart av motorn då.
Hur kan du tro den bara skall kopplas till cigguttaget? Det är ju bara kontrollenheten man har i fickan som laddas den vägen men de kanske var så du trodde eller? Du ska inte tro allt du ser och läser på internet. ;-)
hahaha, morgonens skratt. smile Förlåt! smile

Nej, det där är bara en bild på en fjärrdosa samt en laddare så att du kan ladda den innifrån bilen.

Det mest prisvärda för dig är nog att köpa ett larm från vikinlarm. Det är rätt komplicerat att koppla in. Speciellt koppla in vikinglarm då de har dåliga manualer och du behöver ha installerat ett gäng tidigare.

Prata med Huddinge Bilelektronik Tel: 070-7617620 så kan de installera ett vikinglarm åt dig. De är kommenderade av vikinglarm själva (när jag skulle skaffa vikinglarm)

Även om det kostar lite så är det trevligt med finesserna, speciellt att kunna fjärrstarta bilen.


99 Inlägg
17 januari 2010
#15
Ja men ursäkta mig för att jag fortfarande är i amatörstadiet och tyckte den bilden såg rätt hightech ut tongue
Jag hade en feeling att det inte skulle räcka, men jag ville fråga för att va på den säkra sidan smile

Kul att man kunde underhålla en del av er iaf tongue


Jaha, men var hittar man dem som installerar det till en? Är det långt ifrån Malmö så kan det bli ganska dyrt.

Jaha och det funkar bra att fjärrstarta bilen? Vad fick du ge för material inkl. installation?
Senast redigerat av Philip88 (17 januari 2010)

1 915 Inlägg
17 januari 2010
#16
Om du klickar på Installatörer på hemsidan så ser du vilka som installerar Vikinglarm i närheten av dig.

Autoservice, Malmö
Installatörstyp: Billarm
Telefon    040-37 08 08
Mobil    0767-11 65 59
Adress     Industrigatan 24-26
212 14 Malmö

Ring dom och kolla pris!


Philip88 skrev:
Ja men ursäkta mig för att jag fortfarande är i amatörstadiet och tyckte den bilden såg rätt hightech ut tongue
Jag hade en feeling att det inte skulle räcka, men jag ville fråga för att va på den säkra sidan smile

Kul att man kunde underhålla en del av er iaf tongue


Jaha, men var hittar man dem som installerar det till en? Är det långt ifrån Malmö så kan det bli ganska dyrt.

Jaha och det funkar bra att fjärrstarta bilen? Vad fick du ge för material inkl. installation?

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

2 982 Inlägg
18 januari 2010
#17
Bmwdrifting skrev:
Någon som vet om något "bilvandaliserings gäng" i stockholmstrakterna runt 2min utanför storstan?

Natten mellan 7 & 8 hade några vart på flickvännens 740, känt på dörrar och tagit dragkroks kåpan.
I natt bröt dom sönder vänstra blinkersen och klippte kablarna till blinkersen medan lampan och adaptern till varselljuset hängde kvar.
Den högra hade dom också försökt bryta upp så den är knäckt dom kanske blev störda och inte hann klart?

Larm finns på bilen dock inte ljudligt utan bara blinkande.
Någon som vet någonting om larm som ringer upp ens mobiltelefon eller liknande?
vart i sthlm hände det?


13 Inlägg
19 januari 2010
Trådstartare
#18
Det hände i järfälla området.


13 Inlägg
19 januari 2010
Trådstartare
#19
Det är ingenting man borde försöka sig på att installera själv låter det som alltså? tongue


volvoraggare
4 776 Inlägg
19 januari 2010
#20
Bmwdrifting skrev:
Det är ingenting man borde försöka sig på att installera själv låter det som alltså? tongue
föreslår ett par ormar i stället

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer


Sök