3399
Sök

turbo haveri

28 Inlägg
23 maj 2006
Trådstartare
det är så att nu är min turbo helt slut, var ute och åkte i helgen och efter ett tag började jag tappa laddtryck och ett otäckt ljud kommer från turbon när den laddar. förstår mycket väl att det är turbon som lag av.

nu letar jag en ny alternativt begagad t25/t28, jag ringde på en annons och han sa att den glappade lite grann men inget farligt. visst var den billig men hur länge håller en sån turbo ? har tyvärr ganska begränsad ekonomi för tillfället

mvh// johan

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
23 maj 2006
Ja de beror på hur den är körd.....bilen som den satt i innan kan ju vara körd av te x en gammal person som inte trycker så mycket på gasen.

Allt för den där jävla hatten!

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
23 maj 2006
Hej, en turbo kan leva länge med även om den är hårt körd, är service osv bara gjord med rätt olja så är det lugnt, va e det för märke på??

321 Inlägg
23 maj 2006
husqvarnan skrev:
det är så att nu är min turbo helt slut, var ute och åkte i helgen och efter ett tag började jag tappa laddtryck och ett otäckt ljud kommer från turbon när den laddar. förstår mycket väl att det är turbon som lag av.

nu letar jag en ny alternativt begagad t25/t28, jag ringde på en annons och han sa att den glappade lite grann men inget farligt. visst var den billig men hur länge håller en sån turbo ? har tyvärr ganska begränsad ekonomi för tillfället

mvh// johan

Beror som sagt på hur mkt den glappar och hur mkt den är körd. Jag har som regel att alltid lämna in agget på service efter 10.000 mil, oavsett om agget e bra eller inte, kan ju som sagt bara bli bättre smile...

Men lite glapp gör ju inget...
Senast redigerat av -Ncs- (23 maj 2006)

Tough ain´t...ENOUGH!

ingen aning
687 Inlägg
23 maj 2006
när du har i den "nya" turbon i bilen så ha den att stå på tomgång några min. efter körning så turbon får ordentligt med olja och får svalna

även zebran har sina fläckar

Sök