4817
Sök

VW GOLF II CL 1,8i samt GOLF C "Golfy"

Här samlar jag några av mina bilar... :)

VW NÖRD
133 320 Visningar
Uppdaterades senast 2 februari 2016
VW NÖRD
409 Inlägg
25 september 2013
Trådstartare
opyx skrev:
Får nog komma och hälsa på snart! Verkar vara ett trevligt ställe! :-)

Du är välkommen smile då tar du med en stötfångare av stora modellen? ;-) haha :-)

Varför krångla till det och inte köpa GOLF från början?=)

48 Inlägg
25 september 2013
Inga problem. Ska bara ta en sväng inom BilGunnar först. Vilken färg vill du ha? :-D

VW NÖRD
409 Inlägg
25 september 2013
Trådstartare
opyx skrev:
Inga problem. Ska bara ta en sväng inom BilGunnar först. Vilken färg vill du ha? :-D

Det låter bra de ;-) det spelar ingen roll, allt går att lacka ;-) nä men det vore schysst om du vill kolla ifall Gunnar har ngn stötfångare, skroten här verkar det vara hopplöst att få tag på... Tänkte kolla med Walters bildelar idag ifall de har :-)

48 Inlägg
25 september 2013
Är ju så kallat pappaledig från och med nästa vecka så då ska jag nog kunna ta en tur ut till Gunnar. Man vet aldrig vad man hittar där :-)

VW NÖRD
409 Inlägg
25 september 2013
Trådstartare
opyx skrev:
Är ju så kallat pappaledig från och med nästa vecka så då ska jag nog kunna ta en tur ut till Gunnar. Man vet aldrig vad man hittar där :-)

Låter ju som ett bra utflyktsmål på pappaledigheten :-) kanske du hittar ngt fynd till corradon eller din farfars gamla mk2 :-)

VW NÖRD
409 Inlägg
25 september 2013
Trådstartare
Då vart lacken på plats! smile tycker det blev bra smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/72/71346/71346-54b2af213abc98fdc462da61cbc2a730.jpg

VW NÖRD
409 Inlägg
14 oktober 2013
Trådstartare
Dags att montera ihop nu så att den e redo inför vintern, väntar med att lacka stötfångaren till våren dock smile

Frågan är skall man ha röd/svarta eller helsvarta bakljus tro?

https://www1.garaget.org/gallery/images/72/71346/71346-78ca976ff2cbd569dfa23d1a3c9075a9.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/72/71346/71346-9e899ac660258b9754ef3137061515cd.jpg

Volkswagen <3
1 133 Inlägg
VW NÖRD
409 Inlägg
14 oktober 2013
Trådstartare
FjonkeeN93 skrev:
Hella Black! big_smile

Ja det får nog bli dem smile tycker det ser lite skumt ut med de svarta nu men det blir säkert bättre när allt hamnat på plats smile

Volkswagen <3
1 133 Inlägg
14 oktober 2013
jerkan_saab skrev:
FjonkeeN93 skrev:
Hella Black! big_smile

Ja det får nog bli dem smile tycker det ser lite skumt ut med de svarta nu men det blir säkert bättre när allt hamnat på plats smile

Har hella black på min och de ser riktigt snyggt ut med tonad ruta, vortex vinge, svarta kofångare och någon färgglad bil big_smile

Allmänt körd i huvudet

VW NÖRD
409 Inlägg
14 oktober 2013
Trådstartare
FjonkeeN93 skrev:
jerkan_saab skrev:
FjonkeeN93 skrev:
Hella Black! big_smile

Har hella black på min och de ser riktigt snyggt ut med tonad ruta, vortex vinge, svarta kofångare och någon färgglad bil big_smile

Är ju helt klart bättre än original big_smile Vortex vingen gör gott på mk2, har en som skall på plats igen när bakrutan monteras, måste skaffa nya skruv bara då de gamla vart totalt upprostade. Hoppas det finns rostfria skruv som passar smile Hellas' röd svarta e snygga med, blir nog att skaffa ett par sånna med nån gång framöver :)De på bilden ovan är spraytonade och det blir ju inte lika bra :p

Volkswagen <3
1 133 Inlägg
14 oktober 2013
jerkan_saab skrev:
FjonkeeN93 skrev:
jerkan_saab skrev:

Är ju helt klart bättre än original big_smile Vortex vingen gör gott på mk2, har en som skall på plats igen när bakrutan monteras, måste skaffa nya skruv bara då de gamla vart totalt upprostade. Hoppas det finns rostfria skruv som passar smile Hellas' röd svarta e snygga med, blir nog att skaffa ett par sånna med nån gång framöver :)De på bilden ovan är spraytonade och det blir ju inte lika bra :p

dom skruvarna brukar vara för jävla rostiga! Bytte b-lucka på min bil, satt vortex vingep å min gamle. rostiga skruv helveten som inte lossnade så krossade rutan istället! big_smile
Hellas rödsvarta är GTI baklysen wink Och såna har jag liggandes ^^

Kolla gärna in o kommentera mitt projekt big_smile

Allmänt körd i huvudet

VW NÖRD
409 Inlägg
14 oktober 2013
Trådstartare
FjonkeeN93 skrev:
jerkan_saab skrev:
FjonkeeN93 skrev:

dom skruvarna brukar vara för jävla rostiga! Bytte b-lucka på min bil, satt vortex vingep å min gamle. rostiga skruv helveten som inte lossnade så krossade rutan istället! big_smile

Fattar inte varför de satte vanliga skruvar där, blecken e ju rostfria dock &#128515; går faktiskt att plocka ut rutan ( om man vill behålla rutan ) med vingen monterad, fick göra de på denna, sen slipa loss skallarna på skruvarna för att få loss blecken från vingen. smile okej ska du sälja dem eller? Ska kolla ditt projekt! &#128515;

Volkswagen <3
1 133 Inlägg
14 oktober 2013
jerkan_saab skrev:
FjonkeeN93 skrev:
jerkan_saab skrev:

Fattar inte varför de satte vanliga skruvar där, blecken e ju rostfria dock &#128515; går faktiskt att plocka ut rutan ( om man vill behålla rutan ) med vingen monterad, fick göra de på denna, sen slipa loss skallarna på skruvarna för att få loss blecken från vingen. smile okej ska du sälja dem eller? Ska kolla ditt projekt! &#128515;

Kände att jag va tvungen å ha lite kul för skulle ändå byta luckan big_smile
Ej bestämt själv om jag ska ha dom nästa år eller hella black tongue

Allmänt körd i huvudet

77 Inlägg
15 oktober 2013
den blir ju snygg ju wink jag har eventuellt en bumper i rätt färg

S.C.C.R
Börnrings of tire

VW NÖRD
409 Inlägg
15 oktober 2013
Trådstartare
-Karlsson- skrev:
den blir ju snygg ju wink jag har eventuellt en bumper i rätt färg

Tackar &#128515; det börjar ta sig, blir byte av värmepaket med sen e den redo för vintern wink jasså? Har du köpt en till golf? smile

77 Inlägg
16 oktober 2013
Jasså läcker det vatten eller? Jepp ny golf igen smile men den e dålig ska bara ta delar och skrota

S.C.C.R
Börnrings of tire

VW NÖRD
409 Inlägg
16 oktober 2013
Trådstartare
-Karlsson- skrev:
Jasså läcker det vatten eller? Jepp ny golf igen smile men den e dålig ska bara ta delar och skrota

Aa det är lite glykoldoft i bilen, läcker nog ganska lite för vattnet tryter inte men det e gott att få bort den doften smile okaj ja det är väl aldrig fel med lite reservdelar smile är stötfångaren i gott skick för övrigt eller? E huven bra den med kanske? smile

Skrap
2 098 Inlägg
16 oktober 2013
Var det ett tag sedan man var här inne, och hördes. Kul att projektet fortsätter med golfarna smile har en golf mk2 på gång nu också! smile

Titta gärna in min sida och lägg en kommentar :)

Sök