Ja vill veta hur man tar olja till och från turbon.. Jag har läst, säkert 5timmar. Men bara hittat svetsa om tråget eller lik. ja vill inte svetsa om tråget eftersom ja måste då lyfta motorn. Vill göra det på smidigare sätt Har ni något tips? Har läst här, zatzy, ppf, och autopower!'
Skaffa dig då en oljepump som pumpar tillbaka returoljan till t.ex oljepåfyllningslocket om du inte vill lyfta motorn, ska jag använda jag mig av i mitt bygge då turbon sitter baktill, hur du tar olja TILL turbon finns väl skrivet i hur många forum som helst?, t.ex t-kors från oljetryckskontakten?
evil-one : Vart köper man ett sådant bygge? Är det din? Olja till turbon ska ja ta genom oljetrycks kontakten (t-kors)... läste att det va någón som borrade hål i blocket och gängade. Lite väl drygt kanske.... Något annat tips? mvh
valigaste är ju att man svetsar eller gängar dit ett rör på oljetråget, du behöver inte ha ur motorn för att lossa tråget d går att lirka ut den ändä, röret o nåra andra delar köpte jag hos swedol o bauhaus ^^
Kan du förklara hur du gjorde, som du gjorde på den bilden? Gjorde du det på en m20? Eller är det m40? mvh
du ser ju på bilden att det är en m20? jag har för mej det fanns en snikkonverterings guide här på forumet som var uppe för inte så länge sedan testa söka så ska du se att du hittar den för där står det rätt så utförligt om hur man fixar oljan och det annars kan du kika på www.autopower.se där står det bra mkt om turbo konvertering på m20, jag har själv varit inne på samma bana och letade information på den sidan, men jag ångrade mej sen.
Nej det såg ja inte. Som jag skrev så har jag sökt MASSOR! Men bara borra i blocket eller tråget. Sen svetsa om tråget.. finns det ingen adapter till oljefiltret? Vart köper man en sådan? Så slipper man borra å skit......