3280
Sök

pinsammaste ni gjort i trafiken?

11 Inlägg
25 maj 2006
Jag såg ett par polare som gick på andra sidan gatan samtidigt som jag stannar vid rödljus, jag drar ner rutan o ropar på dom men dom hör mig inte eftersom det var sån jävla trafik, det blev grönt och jag skulle vänster, jag kolla på dom och tillslut fick jag ögonkontakt, tillslut fick dom syn på mig samtidigt som jag kör in på fel fil, jag fattade det först när dom pekade att ja körde på fel hehe, fan va rädd ja blev så ja slängde mig på bromsen som tur var kom det ingen bil smile.... men vilken chock jag fick! ;D

409 Inlägg
25 maj 2006
haha när jag jag övningskörde för första gången så skulle jag styla lite för mina kmopisar som stod på trappuppgången så jag dräper rätt in i garage porten å den viker sig rullar tillbaka åser att porten är helt förstörd lite smått pinsamt så hehe:P kul tråd må ja säga:P

GÖr Som Ford KÖp Volvo!

8 156 Inlägg
26 maj 2006
callook_skane skrev:
jag å min sambo hade varit å hämtat en bil som jag nyss hade köpt. visste att det var lite soppa i den men jag trodde att de skulle räcka till macken. kom fram till ett stoppljus ca 500 meter innan macken där de var rött. så när de blev grönt igen så la jag den i drive & skulle köra men jag kom bara utt till mitten av korset & där tvärdog bilen. så jag å tjejen fick gå ut i rusningstrafiken & putta bort bilen som för övrigt var avställd & obesiktigad. å sen var de bara att ringa min bror så kom han & bogserade oss bort till macken. det var pinsamt som f*n hellst när de stod gamla arbetskamrater på väg hem från jobbet & bara skrattade...

Hmm. Jag har puttat farsans Volvo 245 i mer än 500 meter.
Så varför ringa efter bogsering? *ler*

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Lackerare/Rekondare
834 Inlägg
26 maj 2006
Skulle in och vända på en bakgata så vi gled in där med bmw:n där innte upptäkte vi att det fanns ingen plats att vända på + att det avr för trångt för att backa ut bilen, så det blev bara att snällt gå å ringa på dörrarna i hyres huset kl halv 3 på natten och fråga om herrskapet kunde vara så snäll att flytta på sin bil så vi får ut bmw:n vilka blickar och svordommar man fick:Psmile

Kan ju med berätta om en kompis som precis fått hem sin högerstyrda japanare, skulle dra driven på doncen, kom på att den va högerstyrd precis innan infarten så kan kom på att det går nog att backa igenom driven, fick skapliga blickar av kassörskan och macdonalds kunder^^
Senast redigerat av Turbomatte (26 maj 2006)

Amatör
453 Inlägg
26 maj 2006
Detta är lite småroligt. Första gången jag var och övningskörde med mammas äldre Jetta turbo diesel så övningskörde vi på en stor yta, en parkering. Utan skylt. Vi gjorde det utan dom rätta papprena. Hade just fyllt 16. Kört mycket moped i mitt liv så vet ju hur allt går till.

Jag tyckte det gick bra, frågade mamma om vi kunde fara hem. Så vi for där utan skylt och hem. Precis när jag skulle svänga in på lilla vägen mot mitt hus (från den stora vägen) Så kommer det en bil på motsatta håll. Stannar av och ska lägga i växel 1 då jag la i växel 3. Den dör, jag startar den, ska lägga i växel 1 då jag får i backen och börjar backa mot en bil som står bakom. Den tutar och jag kan inte tänka mig vad han/hon tänkte när den såg mig utan skylt och allt. Tillslut får jag i växel 1 och röd i ansiktet kör där ifrån.

320 Inlägg
26 maj 2006
ahahahahahahahha     * ler

"Turbomatte" hur i helvet ebär du dig åt att köra in till et ställe och sedan inte kunna backa ut? :S förklara.   kan säga en sak då...långt ifrån det värsta som hänt.  åker till skolan på möran i en gammal volvo..... mkt gammal bil tongue

en skarp vänstersväng i vintern lockar till lite sladd...det ä brett å fint men det slår runt som tur e  äre bara slänga om huvet å backa vidare tongue så om någon  iaktog   trodde dom nog det var med flit wink haha.  så klockrent.   

håller med om det där med kärringstopp, å liknande missöden. man varvar som fan av  Ilska(å få tbx manligheten )  men det  ser juh ofta bara värre ut. hehe

Snabb =)
247 Inlägg
26 maj 2006
kom körandes ur en rondell typ 8på morgonen trött dom fan på väg till skolan så blir det en dubbelfilig väg så jag går ut i ytter filen och ska köra om 4 bilar och precis när jag bedömmer att jag är om dom så släpper bilen i 100km/h på en isfläck hade plattan i botten snurrade 1 och ½ varv på vägen, när bilen väl hade stannat vände jävligt snabbt och tog första avtagsvägen därifrån och stannade och lugna ner mig pulsen var fan 200 minst bilen klara sig och ingen annan kom till skada iafl  men dom var nog också skrajja som fan en bil som kör om dom och sen helt plötsligt snurrar runt i filen brevid big_smile

Just real power no turbo shit =)

BILGLASMÄSTARE
92 Inlägg
26 maj 2006
Ligger på motorvägen hem och det är sent på kvällen (beck mörkt). Har neonrören på och dom lyser upp vägen som attans. Morsan ringer på mobilen och säger att dom vatt iväg en sväng och är på väg hem. Hon frågar om jag är på väg hem, jag sa ja. Kör du nu ordentligt? Ja för fan va tror du själv? Jag är ju rädd om min bil ditt pucko. De låter som du kör fort säger hon sen. Ja men d kan va för att jag har sportavgas pucko sa jag och kolla på mätaren 170 km/h. Ja ja men vi ses hemma då säger hon, ja d gör WWWVVRROOOOMMMM lät d i mobilen. Vad fan va d sa jag till morsan? Surt svarade hon...................... DU

***hitman***

84 Inlägg
26 maj 2006
körde 270 km /h
i Tyskland innan blev stoppad av polisen ><

43 Inlägg
27 maj 2006
Körde rätt in i sidan på en bil mitt utanför skolan och pajade moppen och en ruta, framskärm, framblinkers och blinkerreläet inne i bilen, haha men jag klara mig, kepsen som jag hade på skallen fann jag ca: 5 meter bort, skämdes litegrann då.

Släng kappan efter vinden och halka på en hundskit.

43 Inlägg
27 maj 2006
Blinkgrejen som man har vid ratten menade jag, reläet e ju nån elektrisk grej väl.

Släng kappan efter vinden och halka på en hundskit.

Heavy Metal N' Horsepower
174 Inlägg
27 maj 2006
min vinter opel från -83 krånglade som fan en dag. tror det var nästintill tomt i tanken eller nåt...hade full gas på 4an och det gick i 50, som tur är så var det rusning och man körde på motorvägen tongue
annars har jag snurrat i en rondell, fått historiens retur upp i en snödriva och backat in i en bil (snöstorm och dåliga speglar) tongue

har en polare som la i backen när han körde framåt och när han hade moppe så gick han brevid och råkade vrida för mycket på gasen så moppen drog in i statiols "luft och vatten" skåp och mosade hela glasrutan + lite smådetaljer på moppen. tror inte han var så stolt när moppen stod en halvmeter in i skåpet och personalen kom ut big_smile

Alla kan köra fort rakt fram...

Leg. Spådam
816 Inlägg
31 maj 2006
calibra83 skrev:
jag tåg en runkning mitt i natten vid en tom parkering plötslig ser jag securitas parkera bredvid mig ..fick panik  och stak därifrån med 20cm stånd

Haha, "stak därfrån"... Gjuten felstavning.... tongue

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.

Wallo
31 maj 2006
Trådstartare
varför sitter man i bilen o drar en runk...? var faen gör man av den sen då..?  eller vill jag ens veta de...? :S

Byggare
202 Inlägg
31 maj 2006
En kväll i vintras med en kompis och flickvännen i bilen. Var på väg hem och ungefär 500meter från huset där jag bor så tänkte ja liva upp stämningen genom att sladda lite. Kommer i ca 40km/h när jag drar kryckan och får en fin sladd på bilen upp på en parkering bevid vägen. Väl ute på vägen igen, som är täckt av is, med sladd så är jag sen på ratten så bilen ställer sig på helt tvären åt andra hållet. Jag trampar gasen i botten för att försöka räta upp fanskapet men precis när bilen börjar räta sig lite så kommer snödrivan, rätt in i den i ca 50km/h. Kommer ut ur bilen, svär lite och sånt så springer vi och hämtar spadar. Börjar gräva som fan men hjälper inte ett skit. Jag springer hem och hämtar farsans bil och ska försöka dra upp blen. Vilket inte heller gick.

Medans vi har gjort allt detta så har rätt många bilar passerat och här i byn känner alla alla så dom såg ju vem det var tongue Men som tur är så stannar en med 4X4 och erbjuder oss hjälp. Bilen klarade jag faktiskt helt utan skador smile

Den här historien hör jag än idag..
Senast redigerat av rallytompa (31 maj 2006)

<-- En silver grå misil, en bomb i motsatt fil

Vw trimmare
2 995 Inlägg
31 maj 2006
körde i en  lång uppförsbacke med en gubbe som ligger i 30 framför mig....blir asförbannad stampade plattan i matta varva 2:an slängde i 3:an och Hela växellådan gick i 1000bitar smile.....åkte 1km på 3:an hem (Knappt att det gick hoppa och lät högt som fan från drevena som låg å klämde tongue ) gissa om det är kul att inte kunnla ligga under 4000 rpm och bara ha 3:an växel? tongue

Edit: Det var den 4:e växlelådan som rasade för mig inom3 månader wink
Senast redigerat av MeloveGolf (31 maj 2006)

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
31 maj 2006
jag och kompisen va ute å körde med hans rostiga 323f (inget körkort nån utav oss, och nej tack till er moraltanter). när han ska "race"växla, sådär man gör snabbt mellan ettan och tvåan, så lossnade själva knoppen. efter en svordom satte han tillbaks den med ett välriktat slag rakt ner på växelspaksknoppen. detta resulterar i att hela stället som håller i växelspaken lossnar och åker rakt ner så att bara knoppen sticker upp nån centimeter. när han ska dra upp växelspaken till sitt ursprungliga läge lossnar knoppen igen... fatta att man garva när han höll på med detta i 70-80km/h big_smile kanske inte så pinsamt men fan så skoj!

man lever bara en gång så lev väl!

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
31 maj 2006
pinsammaste måste vart när man gjorde kärringstopp två gånger om, vilket resulterade i en burnis.

eller kanske när man fick kärringstopp vid start i backe med körskolan, vilket också resulterade i en populär burnis big_smile

eller det tredje när jag precis tagit körkortet och blivit så exalterad att påväg därifrån kör på fel sida vägen i en korsning med mittrefug och får möte...

man lever bara en gång så lev väl!

Wankel
1 080 Inlägg
3 juni 2006
Turbomatte skrev:
Kan ju med berätta om en kompis som precis fått hem sin högerstyrda japanare, skulle dra driven på doncen, kom på att den va högerstyrd precis innan infarten så kan kom på att det går nog att backa igenom driven, fick skapliga blickar av kassörskan och macdonalds kunder^^

haha det är ju inget pinsamt, det är ju status big_smile

MDS Västerås

Wankel
1 080 Inlägg
3 juni 2006
MeloveGolf skrev:
Edit: Det var den 4:e växlelådan som rasade för mig inom3 månader wink

aldrig börjat fundera på hur du växlar???? tongue

MDS Västerås

Sök