3947
Sök

Motorproblem. Går ej på alla cylindrar (Volvo 740 gl-88)

228 Inlägg
19 januari 2010
Trådstartare
#1
Nu är de som så här att jag startade bilen i morses. (kl 09.00) gick ut till bilen halv 10 och skulle åka iväg. jag lade i backen som vanligt och skulle börja backa. men bilen ville inte gå upp i varv. den gick inte på alla cylindrar, och nu har jag köpt andra tändkablar men de vill sig inte funka :S. det märkliga är att bilen fungerade fel fritt när jag startade den och nu när jag gasar så smäller det genom mitt sportluftfilter :S och motorn skakar som en jävla idiot!

så snälla skriv vad ni tror att de kan vara, tacksam för svar Mvh mattias

1 319 Inlägg
19 januari 2010
#2
koppla ur lmm, och kolla hur den blir då, om du har ett sportluftfilter från tex biltema så kan den ha haft sönder din lmm...

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.

4 005 Inlägg
19 januari 2010
#3
Volvofarfar skrev:
koppla ur lmm, och kolla hur den blir då, om du har ett sportluftfilter från tex biltema så kan den ha haft sönder din lmm...

Låter vettigt, eller låna en väns.

Får du några felkoder på din? Om du har 88b.

Ta en titt här med http://www.garaget.org/forum/misc.php?a … nvisningar


1 915 Inlägg
19 januari 2010
#4
Kolla så det finns gnista på alla tändstift..

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

228 Inlägg
19 januari 2010
Trådstartare
#5
sportluft filtert är ett zimota eller hur de stavades.. jag tror också att de kan vara lmm för när jag drog ur kontakten till den så hände de inte ett skit. men hur kan den gå sönder rakt upp och ner?? när jag har kört med samma luftfilter på två bilar :S gnista finns det, så de är inget med det..

tack för svaren smile

1 319 Inlägg
19 januari 2010
#6
Volvo kan vara känsliga för detta med öppet filter, har haft minns 2 lmm som pajjat pga det, låna någon polares lmm som linuslinje skrev och kolla felkoder

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.

228 Inlägg
19 januari 2010
Trådstartare
#7
okej det ska jag göra. men jag har en ovanlig. 07 slutar koden på.. vi har en massa lmm hemma men alla var 016 :S

NissanMotorsport
19 januari 2010
#8
Ja, då är det ju 99% LMM.. onödigt att kolla felkoder och hålla på om det inte händer något när man drar ur kontakten..bara köpa ny och spara tid än att försöka testa med en kompis LMM?

1 319 Inlägg
20 januari 2010
#9
NissanMotorsport skrev:
Ja, då är det ju 99% LMM.. onödigt att kolla felkoder och hålla på om det inte händer något när man drar ur kontakten..bara köpa ny och spara tid än att försöka testa med en kompis LMM?

Behöver ju inte "bara" va lmm:en, kan ju ha andra orsaker okså, "MR: Motoras", och då är det ju lika bra att kolla felkoderna då det bara tar några minuter att felsöka en gammal volvo...

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.

228 Inlägg
20 januari 2010
Trådstartare
#10
jag prövade att byta lmm men det ville inte fungera, och nu startar inte bilen längre :S

erixon89
20 januari 2010
#11
Kolla så den får bensin

228 Inlägg
20 januari 2010
Trådstartare
#12
den får måttligt. alla pumpar går och bilen är ny tankad. har hört att tändningslåset brukar fela på dom.. ska kolla de, sen vet jag inte vad fan jag ska göra :S


Sök