4043
Sök

740 16v (b234f) fyller cylindrarna med bensin, hjälp

Det var bättre förr
74 Inlägg
26 januari 2010
Trådstartare
Xoff skrev:
Tickar spridarna när du har motorn igång? det hörs ganska väl på spridare... gör dom det så har du nått vajsing med BTR, gör dom inte det har du bränd styrbox...

motorn startar juh inte så kan inte höra, blir möjligtvis på startmotorn då om man hör det? annars är det väl styrboxen då

Opel
Vem kan inte laga lite rost för mycket kärlek?

Det var bättre förr
74 Inlägg
19 februari 2010
Trådstartare
nu efter lång tid och brist på ork har jag fått väck styrboxen. om det skulle vara så att den hängt sig är det kört för alltid då, så jag måste köpa en ny eller finns det någon åtgärd så man kan få den i rytm igen eller vad man ska säga?

Opel

268 Inlägg
19 februari 2010
du har inte möjlighet att låna en styrbox av någon och prova med?

Jag har inte trimmat sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet...

Det var bättre förr
74 Inlägg
19 februari 2010
Trådstartare
det måste vara från en b234f va? För det är väl bara den motorn som har LH 2,4 väl?

Opel

Det var bättre förr
74 Inlägg
20 februari 2010
Trådstartare
kan tillägga nu att det till 99% inte är styrboxen... diagnostik uttaget visar inga felkoder heller, eller är boxen inte att utesluta än?

Opel

140 Inlägg
22 februari 2010
b230f-motorerna har i regel alla Lh-2.4 det nogranna är att dom 3 sista siffrorna överensstämmer mellan din box och den du ska sätta dit. nej boxen är inte utesluten bara för att du inte fick några felkoder då den diagnosuttaget är oftast bara en fingervisning om vart du har fel om den ens visar något fel. sen i och med att felet tydligen började efter att du byt kamrem så skulle jag nog ha kontrollerat att allting verkligen är rätt. lycka till

Det var bättre förr
74 Inlägg
7 april 2010
Trådstartare
ÅÅh vad jag längtat efter detta inlägget!
problemet är löst!
men jag berättar vad det var då ngn annan där ute kanske har samma problem
ett... styrboxen var kass
två... bränsle trycks regulatorn var dålig, (vet ej om det tillhörde felet) men bytte den samtidigt iaf smile
tack så jätte mycket alla som försökt hjälpa mig!

Opel

10 287 Inlägg
7 april 2010
Nej. Absolut inte. Spridarna står inte öppna om detta relä hänger sig. Jag gissar inte jag vet.

/Göran

freddy_82 skrev:
vet inte hur det är på 16ventilaren. Men på 8V sitter det ett relä på expationskärlet (Till kylarvattnet) som styr spridarna om dett hänger sig så står spridarna öppna helatiden. hände mig en gång.

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

10 287 Inlägg
7 april 2010
Finns ingen övervakning med felkod för drivstegen till spridarna.

/Göran

opelkadettc skrev:
kan tillägga nu att det till 99% inte är styrboxen... diagnostik uttaget visar inga felkoder heller, eller är boxen inte att utesluta än?

(Groucho Marx).

10 287 Inlägg
7 april 2010
Om spridarna står öppna hela tiden så är det i princip alltid styrboxen som brunnit.

/Göran

opelkadettc skrev:
ÅÅh vad jag längtat efter detta inlägget!
problemet är löst!
men jag berättar vad det var då ngn annan där ute kanske har samma problem
ett... styrboxen var kass
två... bränsle trycks regulatorn var dålig, (vet ej om det tillhörde felet) men bytte den samtidigt iaf smile
tack så jätte mycket alla som försökt hjälpa mig!

(Groucho Marx).

Sök