20 januari 2010
Trådstartare
Hejsan ja lite kort som rubriken lyder, hade ja tänkte att skaffa ny bilstereo till bilen.
Idagsläget har jag en gammal tävlingstereo i märket Alpine, vilket ger grymt rent ljud (enligt mig).
men som sagt den är gammal och läser endast vanliga cd skivor vilket börja bli lite tråkigt.
så jag hade tänkt att skaffa en bilstereo som är anpassad för iphone , vilket innebär jag inte direkt har nytta av cdskivor eller annat.
så jag har kollat på brl så hittade jag denna:
Pioneer DVH-P4100UB - den hade så man kan köpa en kabel så man kan få full kontroll med iphone, och iochmed den är dvd spelare, funkar det då att koppla in skärmar till den?, och ex. om man går in på youtube kan man få fram filmen på skärmarna i bilen då?
sedan kollade jag även på denna :
Alpine IDAX301 - och det är en mp3 bilstereo som bara är avsedd för mp3 spelare , ipods osv. , även där är frågan går d koppla skärmar? och få att visas på skärmarna från filmklipp från iphonen osv?
Sedan vilken av stereon är bäst? ger bäst ljud osv , mest inställningar och ja kom med tips och förslag.
sen en annan fråga är , med nån utav dom stereorna , kommer ljudet bli bättre eller sämre?, har försökt byta stereo förr men köpt lite billigare som mutant osv, men fått mycket sämre ljud så alltid blivit att jag bytt tillbaka..
tacksam för seriösa svar
Mvh håkan
Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!