2847
Sök

Komma in i Volvo 940

48 Inlägg
24 januari 2010
Trådstartare
Hej!

Jag har lyckats med bedriften att låsa mig ute ur min bil, och då jag inte har någon extranyckel är det lite problematiskt.
Har försökt komma in genom att med en stålgalge försöka fiska efter någonting i dörrsidan, men jag vet fan inte var eller vad jag letar efter... Har även försökt att komma åt handtaget där inne genom dörrspringan men det är inte ens nära där heller känns det som.

Vet någon hur mycket Volvo tar för att göra en ny nyckel, för det kan de väl om man uppger registreringsnummer och bevisar att man är ägare av bilen?

Ett alternativ är ju att krossa en ruta, även om man förstås vill undvika det. Vilken ruta ska jag isåfall ta? Dvs vilken är billigast begagnad och samtidigt inte för svår att montera?

719 Inlägg
24 januari 2010
CVic skrev:
Hej!

Jag har lyckats med bedriften att låsa mig ute ur min bil, och då jag inte har någon extranyckel är det lite problematiskt.
Har försökt komma in genom att med en stålgalge försöka fiska efter någonting i dörrsidan, men jag vet fan inte var eller vad jag letar efter... Har även försökt att komma åt handtaget där inne genom dörrspringan men det är inte ens nära där heller känns det som.

Vet någon hur mycket Volvo tar för att göra en ny nyckel, för det kan de väl om man uppger registreringsnummer och bevisar att man är ägare av bilen?

Ett alternativ är ju att krossa en ruta, även om man förstås vill undvika det. Vilken ruta ska jag isåfall ta? Dvs vilken är billigast begagnad och samtidigt inte för svår att montera?

Åk till skroten och kolla efter en sidoruta till typ framdörren. Inget konstigt att byta. Köp rutan innan du slår sönder den gamla om du förstår.

Annars är det inga konstigheter att öppna en 940 om man vet hur man ska göra. Inte så lämpligt att skriva ut på forum kanske.
Ring en bärgare dom gör låsöppning för typ 1000kr

711 Inlägg
24 januari 2010
Om du nu bestämmer dig för att krossa rutan så tejpa den före,så slipper du massvis med splitter i bilen.

72 Inlägg
26 januari 2010
På bilia här hemma i skövde får man en ny nyckel för runt 150-250kr vill jag minnas,
ska du slå en ruta slå inte dom små sidorutorna, bökiga att byta / micke

One Man Clan
4 287 Inlägg
26 januari 2010
hör av dig till en bärgningsfirma! dom e duktiga på att lösa sånna problem som du stött på!
e nog betydligt smidigare än å krajja rutan...

55 Inlägg
26 januari 2010
är det en "nyare" 95- 940 så kostar en nyckel runt 600kr hos låsfirma och på volvo säkert runt 1000kr

72 Inlägg
28 januari 2010
japp nyckeln på bilarna med startspärr kostar runt 600kr på bilia i skövde men man behöver ju inte ha den för att öppna dörren, räcker ju med en "vanlig".

Sök