3450
Sök

Köpråd Chrysler Stratus Cab 96-00

1 Inlägg
24 januari 2010
Trådstartare
#1
Hej

Vad bör man tänka på ?

Har i min ägo en Chrysler Neon 00 som jag är oförskämt nöjd med trots all skräckpropagnada från våra motortidningar http://www.teknikensvarld.se/provkornin … /index.xml .

Nu är jag sugen på en cab till somarn och undrar lite vilken som är mest prisvärd/minst krångel med.
4an med manuell växellåda eller glidare med V6 och Automat?
Låter ju självklart men kan vara kul och höra kommentarerna.
Vad kostar te.x ett kamrems byte på V6an?


Mv Per


Fd Bannad
657 Inlägg
25 januari 2010
#2
PelleT4 skrev:
Hej

Vad bör man tänka på ?

Har i min ägo en Chrysler Neon 00 som jag är oförskämt nöjd med trots all skräckpropagnada från våra motortidningar http://www.teknikensvarld.se/provkornin … /index.xml .

Nu är jag sugen på en cab till somarn och undrar lite vilken som är mest prisvärd/minst krångel med.
4an med manuell växellåda eller glidare med V6 och Automat?
Låter ju självklart men kan vara kul och höra kommentarerna.
Vad kostar te.x ett kamrems byte på V6an?


Mv Per

Hela sverige är ett amerikanskbil och synnerligen Moparhatande land, man blir ju rädd när man ser vad folk kommenterar på Auto Motor-Sport:/

Jag röstar väll för V6an och automatlådan, mest för att det passar "glidarstatusen" bättre:)
http://www.allpar.com/model/cirrus.html

där står det väll kanske nått intressant?

Märkesbög

198 Inlägg
25 januari 2010
#3
Jag skulle också satsa på en med V6:a med automat då det är skönare än en 4:a med visp. Dessutom står dom sig bättre i pris den dagen du vill sälja din bil.
Jag har bara kört min bil en sommar och har väl inte märkt av något speciellt som krånglar med den. Du får väl kolla upp det gamla vanliga när man köper bil.

1332 - Överjävlig


Sök