Min bil laddade 0.23bar innan ungefär " för lite tyckte jag"
Nu köpte jag en pysventil och satte den på ungefär 0.5bar, e det helt okej?, vet att man itne får göra så. men skadar det så mycket eller ska jag sänka till 0.35??
Vad ska man göra med magnet ventilen som bara hänger å dinglar och gör ingen nytta längre??
Aldrig bra att göra "egna" lösningar på moderna bilar brukar som oftast kosta mer än det smakar och funktionen uteblir ju också. Finns inga genvägar för att höja effekten och bibehålla hållbarheten.
jag skulle nog säga så här. om du är så pass snål att du inte tänker köpa chip (eller vad nu orsaken är att du bara hängt dit en pysventil är) så ska du nog inte trimma bilen överhuvudtaget för vet du inte vad du gör så motorn går då pratar vi nog om 15000kr i material å byteskostnader i alla fall beroende på vad du har för kontakter. .
de går å koppla en pysventil på kabeln efter magnetventilen...
mitt tips : Sluta leka med ett orginal styrsystem.... chippa om du ska istället.. pysa laddet 1 hekto ger typ 10hk..
Varför börjar du inte med att kolla varför bilen laddar för lite? En 2.0T ska väl ladda 0,45-0,5 BAR? Sen som du säger, plocka bort pysventilen och vänta tills du får lön istället, i längden blir det klart mycket billigare.
0.23bar är grundladd..snacka med tropis han kan s40 bäst! och en sak till pystrimma aldrig motorn..om du vill ha smälta kolvar så pys den..du lurar inte bilen bilen lurar dig...