2675
Sök

Läckande plast tank, hur lagar man de?

326 Inlägg
28 januari 2010
Trådstartare
som de står så har min tank börjat läcka soppa. så tänkte om nån vet vad man kan ha för att laga hålet med? kan man använda plastic padding eller nått? behövs inte bli snyggt utan de ska bara funka utan läckage. hoppas på seriösa svar. mvh

908 Inlägg
28 januari 2010
hmm, svart silicon har jag lagat en tank på en cross jag hade, funkade.. annars är det ju inte svårt att byta tank. inte alls dyrt heller (om det är till 745'an dvs)

326 Inlägg
28 januari 2010
Trådstartare
snapshot skrev:
hmm, svart silicon har jag lagat en tank på en cross jag hade, funkade.. annars är det ju inte svårt att byta tank. inte alls dyrt heller (om det är till 745'an dvs)

de är till vinter 740in jag har smile jag testade nån silicon men funkade inte så kanske ska testa svart silicon då smile vill inte byta tank eftersom jag inte vill lägga ner för mkt jobb på bilen smile vill bara täta och köra smile

515 Inlägg
28 januari 2010
Läs bara så att den tål bensin, en del löses uppp vad jag vet

§9 Annonsering gäller även signaturen!

4 586 Inlägg
28 januari 2010
laga hål i bensintank är något man inte gör utan byter ut den vad det än kostar.

1 339 Inlägg
28 januari 2010
Tror att du måste tömma tanken på bensin först helt annars tror jag inte att det du nu ska laga med kommer att fästa så bra.

OBS: Och det även om produkten tåler bensin.

Palfinger tekniker
1 248 Inlägg
28 januari 2010
det går även att ta en lödkolv och smälta där det läcker. har gjort det flera gånger. fungerar utmärkt

Saab
344 Inlägg
28 januari 2010
VKN_940 skrev:
det går även att ta en lödkolv och smälta där det läcker. har gjort det flera gånger. fungerar utmärkt

på plast? :o

Jävel
2 018 Inlägg
28 januari 2010
finns en plastic-padding tank-tätare som jag använde på min epa, den tanken va iofs i plåt, men tror den passar lika bra på plast. det var en tub från plastic padding, tror den köptes på meca. tank sealer eller va de hette.

Ungefär som denna, fast den va från plastic padding : http://www.por15.se/FUEL_TANK_SEALER.html

You got to risk it, to get the biscuit :)

865 Inlägg
28 januari 2010
keffy89 skrev:
VKN_940 skrev:

på plast? :o

ja funkar prima att smälta ihop plast med en lödkolv

326 Inlägg
28 januari 2010
Trådstartare
vill helst inte löda tanken wink jag har ju inge soppa i nu eftersom de runnigt ut smile ska testa lite medel nu smile funkar de inte så får bilen bli reservdels bil big_smile

3 650 Inlägg
28 januari 2010
grindborg1 skrev:
vill helst inte löda tanken wink jag har ju inge soppa i nu eftersom de runnigt ut smile ska testa lite medel nu smile funkar de inte så får bilen bli reservdels bil big_smile

vrf inte löda? det är ju typ det bästa du kan göra, smälta ihop hålet/sprickan. Sen e det bara smeta på nåt  utanpå om du nu vill,typ spackel, silikon and so on
Senast redigerat av Kesler (28 januari 2010)

Varningar. 36
1 200 Inlägg
28 januari 2010
VARFÖR INTE EXPOXYLIM? SÅN DUBBEL TUB SOM FINNS ATT KÖPA PÅ TEX OKQ8? Jag limmade fast min soppakran på moppen som var åt helvete för liten för hålet med sånt och även lagat ett soppapåfyllningsrör på en av mina tidigare sierror, det funkar. No doubt.

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
28 januari 2010
Värm den med varmluftpistol å sen smält ihop den med lödkolv. Sen kan du förstärka den med 2k epoxy om du vill men det behövs nog inte.

Har gjort detta med en tank en gång funka kalas bra å den va det en rätt rejäl reva i då ljudämparen behagade å går rätt in i den

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

326 Inlägg
28 januari 2010
Trådstartare
TFkarlsson skrev:
VARFÖR INTE EXPOXYLIM? SÅN DUBBEL TUB SOM FINNS ATT KÖPA PÅ TEX OKQ8? Jag limmade fast min soppakran på moppen som var åt helvete för liten för hålet med sånt och även lagat ett soppapåfyllningsrör på en av mina tidigare sierror, det funkar. No doubt.

får testa sån då big_smile

Licenssvetsare
927 Inlägg
28 januari 2010
lämna in den till en plastsvets firma annars?

326 Inlägg
28 januari 2010
Trådstartare
dcay skrev:
lämna in den till en plastsvets firma annars?

vill inte lägga ner för mkt pengar eller tid på den skit bilen ^^ de ska gå fort att fixa och de behöver inte hålla hur länge som helst tongue

Kokar ris
923 Inlägg
28 januari 2010
någon som har tänkt på att plast suger åt sig oljan som finns i bensin och gör det omöjligt att använda något lim överhuvudtaget på det utan att det släpper efter ett tag?

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"

326 Inlägg
29 januari 2010
Trådstartare
cenoxide skrev:
någon som har tänkt på att plast suger åt sig oljan som finns i bensin och gör det omöjligt att använda något lim överhuvudtaget på det utan att det släpper efter ett tag?

de är ju meningen att de bara ska hålla ett tag ^^ inte tills bilen skrotas tongue

3 650 Inlägg
29 januari 2010
grindborg1 skrev:
cenoxide skrev:

de är ju meningen att de bara ska hålla ett tag ^^ inte tills bilen skrotas tongue

Plåster cool

Sök