Då undrar jag om det har något med de 4 hålen i hörnen att göra eller kan det ha med de 2 skruvarna att göra? Har aldrig bytt en bilstereo så jag har ingen aning om hur man gör. Vet inte heller om den jag har i bilen nu är orginal eller om den är bytt.
ja eller nycklar, brukar funka bra med 4 st ståltråds bitar som du trycker in, och sen drar du ut den. Eller någon som är hårt, tillräckligt smalt o långt...
Bjurran: Är du säker på att den passar just min "stereo"? Den ser ju ut att vara ganska stor i alla fall på bilden. Tack för alla svar, får prova mig fram eller så får jag hjälp av en polare.
Bjurran: Är du säker på att den passar just min "stereo"? Den ser ju ut att vara ganska stor i alla fall på bilden. Tack för alla svar, får prova mig fram eller så får jag hjälp av en polare.
Vet ärligt talat inte, längesen jag behövde sådana verktyg så jag minns inte ens var jag har mina. En nödlösning kan vara om du lyckas få det att släppa på en sida i taget och ser till att den inte åker in helt när du släpper den andra sidan.
Vet ärligt talat inte, längesen jag behövde sådana verktyg så jag minns inte ens var jag har mina. En nödlösning kan vara om du lyckas få det att släppa på en sida i taget och ser till att den inte åker in helt när du släpper den andra sidan.
en sådan funkar perfekt;) är universal modell:) våld funkar men kan förstöra en del med:P
"Problemet" löst, jag köpte verktyget som Bjurran tipsade om och tog en skruvmejsel och tog loss några av plast bitarna runt om stereon sen var det bara att ta skruvmejseln och hjälpa till med för att få ut den. Tack för hjälpen!