blacken skrev:
Jag har inte skyllt utan det är något som du läser in. Jag har haft fyra Saab turbos tre 900 Og en 9000, och har aldrig haft trubbel eller ras på någon av dom turbo aggregaten, ingen av skrindorna kördes speciellt snällt. Men nyare Saabar har jag sämre erfarenhet utav må så vara.
Men i ärlighetens namn vill du hitta typfel så kolla Volvo, Ford; VW, Mercedes, BMW, Renault, pegeut, Fiat, osv,osv. och jämför dom olika "standard" typfelen.
Jag var också djäkligt negativ till Saab i början av min "karriär" som bilmek, vad man svor över dom "Djäkla idioter" som hade konstruerat en dylik kontraption" speciellt när man skulle byta startmotor på 99/900:an eller fixa med generatorn, eller byta främre ljuddämparen på 96:a, eller fibbla med något framtill på den. Vad man skrek ibland
. Men efter ett tag så började man att fundera hur har dom tänkt igentligen?, och kom fram till att det var inte så korkat igentligen, utan mera eller annorlunda filosofi bakom så att säga. Och helt plötsligt så var det inte så "bakvänt" igentligen, utan djäkligt smart tänkt, bara det att man själv måste tänka om lite, så var det inte så svårt att skruva dom. Bara det att man blev tvungen att tänka utanför "lådan"..
Ps: det däringa med ljuset var också vanligt på gamla Bubblan. och det typfelet kom väl ändå efter GM:s övertagande eller hur?