2455
Sök

Volvo 760 FT -88 Svårstartad vid kallstarter

730 Inlägg
30 januari 2010
Trådstartare
Jag har ett bestående problem som jag måste ha hjälp med. detta gör mig galen..

Motorn är ektremt svårstartad vid kallstarter som om choken inte gick in. jag får upp en felkod som lyder " Motor temp givar signal skadad eller utebliven". funderar om detta har med problemet att göra?
Jag har bytat tempmätarn under insuget, vad mer kan man tänkas behöva göra ??? vad kan göra att den är svårstartad när den är kall när den är varm  startar den galant.....

Mvh // Charlie
Senast redigerat av Shallie (30 januari 2010)

Fölkesberg Racing =)

243 Inlägg
30 januari 2010
sitter nog en tempgivare till på din bil som sköter just kallstarten, den sitter längst bak på toppen "brevid" insuget. skulle gissa på den givaren eller kabelbrott till den givaren.

730 Inlägg
31 januari 2010
Trådstartare
Mr_V skrev:
sitter nog en tempgivare till på din bil som sköter just kallstarten, den sitter längst bak på toppen "brevid" insuget. skulle gissa på den givaren eller kabelbrott till den givaren.

sitter den i närheten av anslutningen till vattnet som går till värmepaketet ??

Mvh // Charlie

Fölkesberg Racing =)

730 Inlägg
31 januari 2010
Trådstartare
Shallie skrev:
Mr_V skrev:

sitter den i närheten av anslutningen till vattnet som går till värmepaketet ??

Mvh // Charlie

jag är aningen tom i huvudet nu så syns den på denna bilden ??? http://www.taznet.se/sales/blocket/2007 … 0topp1.jpg
Mvh // charlie
Senast redigerat av Shallie (31 januari 2010)

Fölkesberg Racing =)

730 Inlägg
31 januari 2010
Trådstartare
Jag ska riva ned insuget och allt imorgon... är det den högra anslutningen som syns på bilden du menar ??smile

Mvh//

Fölkesberg Racing =)

730 Inlägg
7 februari 2010
Trådstartare
Jag bytade givaren nu, nollställde felkoderna, men de kom tillbaka och bilen vart fortfarande svårstartad =/... Men det nämndes något om kabelbrott, men vart går kabeln ???

Mvh // Charlie

Fölkesberg Racing =)

Sök