2472
Sök

Ingen ström förrutom till startmotorn.

2 Inlägg
5 februari 2010
Trådstartare
Hej, premiärinlägg så var snälla....

Jag har en Skoda Felicia av 96-års modell med ett mystiskt (för mig iaf) problem.
Startmotorn får ström och snurrar fint när jag vrider på nyckeln men allt annat är dött.
När jag säger dött så menar jag det, har inte funnit någonting i hela bilen som får ström förrutom då startmotorn.
Detta problem uppstod under gång, dvs jag var ute och åkte och bilen stendog pga av strömbristen.

Har egentligen inte en aning om var jag ska börja för att komma till rätta med problemet.

Har fundering kring tändlåset men det känns inte som det skulle vara det.

Någon som någonsin stött på det här problem förrut eller har någon en idé om vad som skulle kunna vara fel?

Mycket tacksam för alla förslag och idéer som kan hjälpa mig att fixa felet.

/Twinned

1 043 Inlägg
5 februari 2010
Huvudsäkringar?

146 Inlägg
5 februari 2010
Vissa saker får inte ström när startmotor går.
By design.
Gissar Skoda också har X-ström.

Vcds

2 Inlägg
10 februari 2010
Trådstartare
Jo jag är bekant med att "startläget" på tändlåset blockerar spänning till mycket, men det är strömlöst oavsett vilket läge som nyckeln befinner sig i.
Ska mäta spänning på bilen i dag. Tänkte börja med att leta efter och kontrollera huvudsäkringen och därefter mäta på tändlåset och se om det är helt. Huvudsäkring visste jag inte ens om att det fanns någon.
Som jag ser det måste det vara "huvudsäkring" eller tändlås, det konstiga är dock att den bara "dog" under gång. Det talar i så fall för huvudsäkring. Jag har aldrig haft några problem med glapp i tändlåset och har svårt att tänka mig att det är där problemet ligger.

Om någon har ytterligare tips eller idéer så mottages de tacksamt.

/Twinned

Sök