3079
Sök

Bränslepump VOLVO 740 90

88 Inlägg
7 februari 2010
Trådstartare
Har ett fel som har kommit sedan jag bytte bränslepump (Tankarmatur i tanken)
Motorn spottar och hackar till, sen dör den. Ibland kan det hjälpa att hålla full gas, så håller den sej i liv nån minut innan den dör.
Är det någon som har en aning om hur pumpen ska sitta i tanken?
Fattade som att den går bara att få i på ett sätt (va ganska trögt att få i den i tanken genom det lilla fyrkantiga hålet i skuffen.
Min tanke är att pumpen inte får upp soppan...

Behöver all hjälp jag kan få för min pappaledighet börjar i veckan som kommer och är i behov av bilen. (Måste köra den stora grabben till och från dagis)

mvh

Renault Sport
Ljudbygge väntar!

243 Inlägg
7 februari 2010
säker på att vridit pumpen rätt? den måste peka rätt ner efter vinkeln. annars kan du ha växlat plats på matningen och returen, huvudpumpen orkar suga ändå, men får aldrig upp rätt tryck.

88 Inlägg
10 februari 2010
Trådstartare
Mr_V skrev:
säker på att vridit pumpen rätt? den måste peka rätt ner efter vinkeln. annars kan du ha växlat plats på matningen och returen, huvudpumpen orkar suga ändå, men får aldrig upp rätt tryck.

Har kikat på slangarna och dom verkar sitta rätt. Har även tankat fullt och ska skruva loss armuren ev i em. Får ser hur kallt det blir när frun kommer hem.

Har tagit loss pumpen ur tanken och den satt å helsicke fel. Den ska va rakt ner sa du. med andra ord klockan 6

Den stog på klockan 9!! lol
Inte undra på att motorn spottade. Pumpen sög ju både luft och bensin.  roll

Ska sätta i den igen , bara ha en ny packning. Sen är det ut och gasa cool
Senast redigerat av MSR_VOLVO (11 februari 2010)

Renault Sport
Ljudbygge väntar!

88 Inlägg
12 februari 2010
Trådstartare
Fick satt dit pumpen på rätt sätt så nu funkar det som det ska. big_smile
...ånästa gång ska ingen klåpare meka.... cool

Men men, man lär sej av sina misstag... roll

Renault Sport
Ljudbygge väntar!

Sök