xLas skrev:
Hur går det för dig? Längesen du har uppdaterat!
Jooo, halloj! Det är i full gång i garaget! Men ursäktar att tråden har glömts bort.
Från och med nu är det ändring på de!
Kan börja med lite historia!
Körde som sagt med den röda kanske en månad och allt lirade som det skulle! Men dock fick jag nog av karossen.
Och fick lära mig nåt nytt : Man ska ICKE rensa en kaross invändigt ifall du ska använda den som gatbil! Bilen var som sagt totalt rensad, och skrammla som en tom ölburk! Och annars också rätt så "sönderskruvad". Så surfade runt lite och fann exakt det jag var ute efter! Hakade fast biltrailern och drog iväg med en polare efter en E30 320 -86 med 112 000km på mätaren!
Av en pensionäär som hade endast söndags gliidit med bilen.
som nyy skick! Automat växellåda så den är INTE sönder busad av några ungdomar som nästan alla andra e30:is idag! Planerna var alltså att plocka motor, låda och hela manuell växlingssystemet av den röda och montera i den nya! Och där är jag idag, motorerna är urplockade ur båda bilarna. Och den nya har blivit manuell!
Tyvärr så har jag varit trög med att fotografera under meckandet (ska skärpa mig). Så mycket kulare med meckasbilder. Men har iallafall några bilder hur bilen såg ut när jag köpte den!
Dragkroken ska helt klart sitta kvar!
Såg mycket fin ut under huven! Och finemang att det var en två litare! Nu har ju jag en reservdels motor! Måste också tillägga att bilen är också utrustad med styrservo!
Utseendemässigt är det endast nya fälgar och en sänknings som kommer ske! På insidan ska inte en skruuv röras!! dock så motorrummet ska det bli ändring på!!
Denna gång blir det diskret bygge! En riktigt sleeper med andra ord!
Nya fälgar inskaffat, och coilovers påkommande!
Fälgarna! 16x9 tym.
Blev inte mycket kört denna sommar före bilen hamnade tillbax på pallbockarna dock.
menmen, och så kommer lumpen nu i vinter också. Men hoppas man slipper ut ti nästa sommar!
ha de gött!
MVH. Mattias