maattias skrev:
Geten skrev:
Tänker du bänka bilen?
Är bara lite nyfiken på hur många pollar som gömmer sig under huven, hehe
Vad tror du att den kommer att ligga på ?
Får se, inte omöjligt att den åker fram och tebax i bänken en gång senare i sommar.
hehe, ja jag e nog också nyfiken vad den kommer ge.
jaa vågar nog inte säga några exakta siffror, men på 1 bar och en fin mapp så runt 300-350?
skall nog gå att ha roligt med i en vagn på lite över 1000kg bil och svetsad bakaxel.
MVH. Mattias
Hehe, låter spännande
Har ärligt inte gjort annat i helgen en försöka läsa på om BMW:s m20b25 motorer hehe!
Din va en m20b20 va? (håller på att lära mig alla betäckningar också)
Saken är den att på nästa bil har jag som mål att nå 500+ på hjulen.
Men jag gillar inte alla "halv gjorda" turbo bilar då folk laddar 0,5, kör org spridare å backar tändning för att inte den ska spika å får runt 200 hk!! De är bara skit enligt mig
Ska man göra de så kan iaf bygga riktigt, även fast man "bara" vill ha runt 300hk
Du värkar ju kunnig, å kör ett riktigt sprut iaf, visst skulle du köra ms, eller?
Jag känner mig dock inte så hemma på bmw:s motor har aldrig rört dom, volvo har jag alltid skruvat så där är det inget problem. Är just den här elektroniska biten som jag är så osäker på å de blir det ju mer av på en bmw
Står å väljer mellan att bygga på volvo:s b234 turbo ca 500+ eller bmw:s m20b25 turbo 500+
Hade ju varit roligare att köra turbo 6:a frågan är ju bara vad är billigast (minst dyr), enklast?
Förlåt om jag kletar ner din projekttråd med en massa skit, men jag kan fan inte släppa detta just nu, haha
Behöver nån att diskutera med!