4180
Sök

Dator i bilen .??

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
13 februari 2010
kenny_s skrev:
Kör inte med usb minne eller typ minne till kameran som hårddisk. Dom går sönder efter ett visst antal läs/skrinvingar. Alltså när du använder det som hårddisk så sker det mer "aktivitet" än om du använder det som lagring av filer på. Gäller även vid lyssning via stereon. Jag har lyssnat slut på 2 stycken usb minnen. För dom har läst/skrivit slut sig.

Så ssd is the shit! Snabbt och säkert, men lite dyrt tongue

Och skillnaden mellan SSD och ett vanligt flashminne är vadå? Inte så stora, handlar mest om skrivallokeringar och hur information sprids över det rent fysiska minnet, dock så har dom kommit en bra bit på vägen med de nya generationerna ssd.
Tilläggas ska att jag har kvar mitt första 2gbs usbminne ifrån Kingston som fungerar efter 4 års av dagligt lyssnande på musik, ett otal ompartioneringar (använder det när jag installerar operativsystem) samt en brutal fysisk misshandel, så det handlar nog mer om vad för minne du faktiskt köper.
Sen sliter det oerhört mycket mer att skriva till ett flashminne, har du samma musik på så skulle jag tippa på att du hinner byta in körkortet mot en rullator innan det är "slut".

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

Sök