9 februari 2010
Trådstartare
har märkt att det är väldigt mycket olika bud på dessa motorer vad de gäller hållbarhet och hur vida dessa motorer skiljer sig från varandra!!! så ringde och pratade med peter på autotech förut idag!! efter som jag har haft över 10st blandat t5,T5-R och rena R bilar som varit 2.3 och nu kör en 2.0 så ville jag vete exakt och tror ingen på detta forum har mera koll en den killen va de gäller volvo!!! har förstått att det iaf har gått vilda diskutioner om dessa 2 motorer och den ena vet bättre en den andre!! men exakt såhär sa han till mig!!! dels oavsätt om du kör med steg 1 lr steg 40 så förlorar du bara den efekt som skiljer motorerna från början vilket man inte behöver vara så jävla smart för att fatta tycker jag!! de vill säga en 2.0l ger 285hk med steg 3! självklart beroende på om du har ett slutkört lik lr en fräch maskin! 2.0 är mera varv villig!! och att dom blir slöa i botten är skit lätt att ändra på!! köp en fjäder till westgaten som har 0.8 bar i grundladd så är det problemet borta!! för övrigt vad det gäller hållbarhet är det exakt samma motorerna imellan!!! min är steg 3! och jag tvivlar inte en sekund på att den ligger runt 285hk! går utav helvete! och märker ingen skillnad mot mina andra 10 t5 or med 2.3 spis!!! hoppas att detta är uträtt nu!
Senast redigerat av kellis (9 februari 2010)
"..having a fast SAAB is like coming out of the closet: you might surprise people, but you're still gay