4078
Sök

Bmw e46 320i 2002 går kasst ibland

1 Inlägg
Igår 08:40
Trådstartare
Hej, köpte nyss en e46a. När jag körde till bussen en morgon tändes motorlampan, eml och bromssystemet och bilen blev otroligt slö. När jag sedan startade bilen senare på eftermiddagen så gick den som den skulle och alla lampor utom motorlampan hade släckts. Kollade felkoder och fick endast fram P0313 - missfire detected with low fuel. Eftersom att bilen gick som den skulle efter det så körde jag mer med den och den gick som vanligt. Sen en kväll när jag var påväg hem från en polare så började bilen gå riktigt dåligt, klarade knappt av att stå på tomgång  och hackade när man gasade, samt att den återigen hade tappat effekt och dog när man gjorde lite häftigare inbromsningar. Läser återigen felkoder och fick fram samma som innan plus P0305 - Cylinder 5 missfire detected. Morgonen efter startar jag bilen och den går precis som vanligt igen. Tänker att det inte är något större fel då den inte konstant går dåligt? Har inte så djupgående kunskap och uppskattar gärna tips på vad det kan vara/vad man ska börja med att felsöka. Har tänkt serva bilen med alla filter, stift och olja så fort jag har tid.

Sök