twin_cam skrev:
Bara
BOSCH atikelnumren stämmer överens spelar det ingen roll om det står Volvo, Saab, BMW, Audi, LADA eller fiat på komponenten.
()
mmm iof men det får nog gälla mellan själva bilarna men ser man tex på lj-j 2.4 så har det slutsiffra 016 på lmmen och 2.2 007 så när det gäller smådelarna så är ja tveksam. presis som förra gången en sånhär tråd var igång fast då med skillnaden på 2,4 och 2,2 så var det just att ..
2.4 har diagnosfunktion, det har inte 2.2.
2.4 har Bosch EZ116K tändsystem, 2.2 har Chrysler tändsystem.
2.4 har -016 LMM, 2.2 har -007.
Temgivarna är olika, boxarna är olika, kabelstammen är olika, tomgångsmotor är olika, knacksensor är olika, spridarna är olika
2.4 har separat tändslutsteg på vänster sida längst fram, 2.2 har ej separat tändslutsteg.
2.4 har utgång för check engine-lampa, det har inte 2.2.
2.4 vill ha hastighetssignal, det klarar 2.2 sig utan.
Med 2.2 har man en ställskruv på gasspjället för att ställa in grundtomgången, det har inte 2.4.
2.2 har mätuttag för lambdasonden och uttag som jordas för att åsidosätta tomgångsmotorn funktion (för att ställa grundtomgången med ovan nämnd ställskruv), det har inte 2.4.
så därav frågan om saaban är likartad istället. har letat runt lite efter nummer på de olika sensorerna men det är dessvärre annars skulle man juv bara praktist kollat det ;/