Nemesis_volvo skrev:
Smartaste ja gjort är nog följande på 6 mån
Köpte en volvo 740 för 2500 spänn skattad o besiktigad . varav ljudet var värt runt 2000 kr ställde av skiten fick 700 spänn tillbaka . sparade ljudet och rolla skithögen . Bilen hade bucklor o så risig ut la ut kanske 200 kr på färg o en dekal i framrutan
Bytte slö40in och 5000 kr mot en Ford Explorer XLT 94a . Visserligen obesiktigad o oskattad fixa tillden lite lätt ut me den på blocket . Bytte till mig en GMC van med platt tv och dvd med GRYMT ljud mot den Explorern . 4 v senare sålde ja vanen utan ljud o media för 10 000 kr
Redan där 3000 kr + ljud o media 10 000 kr = 13000 kr+ i fickan på bra affärer
Där köpte ja mig en subaru legacy för 4000 kr . krockade med bilen och sålde den i delar fick 6000 kr för allt om ja inte minns fel
15000 kr +
Gick 3 mån och köpte mig en risig cheva van för 6000 kr och va så jävla mkt fel på den så men den såg bra ut utvändigt med hammarlack o lite annat om man inte kolla extremt nära . Och killen som köpte vanen av mig betalade mig 14000 kr för den var ju trots allt besiktigad . Killen körde 10 mil o vart stoppade av polisen på flygande besiktning och fick ombesiktning Va ju ta mig fan fel på allt totalt sönderrostad under . O sa han ville ha pengarna tillbaka .Ja hade inte en aning om hur den såg ut under och sa han hade undersökningsplikt och ja sa dom felen ja visste om bara.
Där 23 000 kr + på bilkontot
Åkte iväg och köpte en Volvo v70 03a för 25000 kr och bilen va snygg o så och fräsch den startarde surt och drog till volvo och köpte bränslepumpsrelä och en dunk soppa . Gubbfan frågade hur i helvete ja fick igång den och körde me en glad min därifrån och gubben insåg han hade förlorat minst 40 000 kr på ett fel man åtgärda för under 400 kr
Håller på bygger om v70in till ett volvette monster nu och har ljud för över 18 000 kr i den skulle ja sälja den i dagsläget skulle ja utan tvekan få in minst 130.000 kr och en vinst på över 100.000 kr på 6 mån gällande bilaffärer .
Sen köpte ja en Volvo 745 GLT 16v för 5000 kr i förra veckan hittils mitt sämsta bilköp hittils. Stulen första natten men hittades dagen efter 300 meter härifrån .
Borde tilläggas . Man VINNER ALDRIG på en bilaffär men mitt tips är att kolla på defekta bilar på blocket
´Där är det en guldgruva !