2605
Sök

Bmw e46 före/efter facelift?

474 Inlägg
11 februari 2010
Trådstartare
Tjena!
Läser på lite om e46 (330 som är mest aktuell) inför ett kommande köp!
Jag är lite prylgalen och tittar därför efter H&K och 16:9 skärmen och ser det nästan lite som ett krav. Men ju mera ja läser och tittar runt desto mindre viktigt känns dom sakerna. Såg ett inlägg på autopower.se där en kille skrev att efter faceliften så blev alla bussningar hårdare och även dämpare och stag bättre på bilen. Stämmer det?

Jag har 2 olika alternativ som jag tittar på just nu, en 330 03a utan facelift men med fullt m-paket och fullsmetad med utrustning (största ljudet och stora gpsen). Alcantrastolar sportstolar, m-ratt och även taklucka. Väldigt fräsch!

Den andra är en 330 04a med fullt m-paket, taklucka, skinnstolar och FACELIFT! Priset är relativt lika på dom bilarna men 04an har fler mil på mätaren, dock så är den svensksåld.

Båda bilarna har fullstämplade serviceböcker och massa papper på allt som har gjorts genom året, känns seriösa båda bilarna.

Vilket ska ja gå på? En utan facelift med lite mer utrustning eller en med facelift och lite mindre utrustning?

Ha det kanoners! smile

Kommentera & Rösta ! ©

Allmänt envis
12 512 Inlägg
11 februari 2010
Eftersom facelift kom 2001/2002 så bör de bilar du tittar på vara uppdaterade. wink

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

8 883 Inlägg
11 februari 2010
För att inte få tråden låst så redigera rubriken enligt anvisningarna.
http://www.garaget.org/forum/misc.php?a … nvisningar

Fotograf på tierpidag.se

474 Inlägg
11 februari 2010
Trådstartare
Men var det inte en facelift när 6-växlade lådan kom? För det är 5-växlad i 03an och 6-växlad i 04an

Kommentera & Rösta ! ©

Allmänt envis
12 512 Inlägg
11 februari 2010
wallingstam skrev:
Men var det inte en facelift när 6-växlade lådan kom? För det är 5-växlad i 03an och 6-växlad i 04an

Det stämmer att lådan byttes, men med facelift brukar man syfta på den nya fronten, aktern och en lite kvickare styrning.

104 Inlägg
11 februari 2010
2004 års modell har 12års rostskydd.

474 Inlägg
11 februari 2010
Trådstartare
Okej, är det inget annat som byttes när nya lådan kom? Något annat i m-paketen?

Kommentera & Rösta ! ©

Thorssa
11 februari 2010
Rquired skrev:
Eftersom facelift kom 2001/2002 så bör de bilar du tittar på vara uppdaterade. wink

Coupen fick väl facelift först -04?

474 Inlägg
11 februari 2010
Trådstartare
Det hade jag också för mig, att 6-växlade lådan och nå mera kul kom till då?

Kommentera & Rösta ! ©

Allmänt envis
12 512 Inlägg
11 februari 2010
Thorssa skrev:
Rquired skrev:

Japp, Coupé och cab fick facelift 2003/2004, var det den som syftades på? I så fall missförstod jag smile

474 Inlägg
11 februari 2010
Trådstartare
japp det var coupen ja syftade, ber om ursäkt om ja var otydlig smile

Kommentera & Rösta ! ©

Thorssa
12 februari 2010
Rquired skrev:
Thorssa skrev:
Rquired skrev:

Japp, Coupé och cab fick facelift 2003/2004, var det den som syftades på? I så fall missförstod jag smile

Det framgick nog inte men jag antog det eftersom det var de årsmodellerna det diskuterades kring smile

Allmänt envis
12 512 Inlägg
12 februari 2010
Men, för att svara på TS fråga så hade jag nog valt 04an:

-Svensksåld, alltid ett plus framför allt när den sedan skall säljas.
-Mil är ingen fara på en Bmw, så att den gott längre på färre år är inget att reflektera över. Dessutom tror jag det faktum att den är Sv-såld kommer betyda mer vid framtida försäljning än lite färre mil på mätaren gjort. Fördommarna kring tysk.import kommer inte försvinna än på ett tag...
-Facelift
-12års rostskydd (kolla upp, gäller inte alla 2004or!)
-Största H&K ljudet är egentligen inget att hetsa upp sig över, åtminstone inte i E46. Men dåligt låter det inte, men det låter heller inte bra nog för att vara ett plus för mig smile

Båda bilarna skriver du har fullt M-paket, då antar jag att sportstolarna är inkluderade? För dom är utan tvivel ett plus, bättre stolar är svårt att hitta. Skinn kontra alcantra är en smakfråga, jag hade nog föredragit det senare men skinn är fint nog. Lite kallt på vintern bara...

Så det är väl 16:9 navin som står på vill ha listan kvar, i övrigt känns 04an bättre. Å andra sidan, den GÅR att eftermontera om det känns livsviktigt. Se bara till så du inte köper en stulen enhet wink

8 883 Inlägg
12 februari 2010
Trotts uppmaning om att redigera rubriken till en mera begriplig så kvarstår den.

Låser härmed tråden

Fotograf på tierpidag.se

Sök