Hej!
Jag är på jakt efter en ny bilstereo.
Jag kör en Golf IV 2,0 med bara originalhögtalare. Jag kommer inte att köpa några nya högtalare heller utan är mest ute efter att använda stereon för att lyssna på radio.
Förutom det skall bilstereon klara av CD-skivor och låtar i mp3-format. USB och iPod-kompabilitet är helt klart två stora plus men om det drar upp kostnaderna alltför mycket står jag nog över. Kan tänka mig att det går att hitta nån med USB i rimlig prisklass men iPod-kompabiliteten är kanske desto svårare?
Min budget ligger på ca 1000-1500kr.
Hur stor betydelse har det egentligen vad jag köper för stereo? Eftersom jag kör originalhögtalare, kommer jag då höra nån skillnad i ljudkvalitet?
Jag är alltså inget ljudfreak utan jag vill bara kunna lyssna på radio mestadels och ha en stereo som ser bra ut. Självklart kommer jag inte köpa den billigaste skiten heller utan jag vill ju gärna att man får något prisvärt.
Jag ser helst att den lyser i rött eller blått så att den passar in i inredningen.
Kan nämna att jag har tittat på ett par Pioneer som ligger runt 1200kr, Pioneer brukar väl göra okej grejer?
Alla förslag uppskattas mycket!
![smile](img/smilies/smile.png)
Trevlig helg!