evilaudio skrev:
om ja inte minns fel så e de 2 år på produkter å 1 år på tjänster men ja kanske har fel .
mjooo, fel.
![smile](img/smilies/smile.png)
Som sagt, 6 mån är minimikrav enligt KKL ( har för mig att det är tom bara 3mån på vissa saker). Vissa företag/tillverkare lämnar 2 eller 3 år. Batterier har oftast bara 6 mån.
Företag som lämnar garanti är egentligen ren goodwill för att ha kvar en bra relation till kunden..
För övrigt fattar jag mig inte på folk som inte kan skilja på Reklamationsrätt, garanti och försäkringar....
Reklamationsrätten är nu för övrigt 3 år. Skillnaden från när den var 2 år, är nu att du som konsument inte längre behöver bevisa att felet uppstod inom 6 mån efter inköp.
Numera ligger det på tillverkaren att motbevisa att felet fanns när du köpte den.
Dvs att tillverkaren yrkar på alla sina 1000 kontroller som görs på produkten innan den släpps vidare till återförsäljaren.. multimiljonföretag mot vanlig svensson. Den med dyrast advokat vinner.. oftast
![smile](img/smilies/smile.png)
Men att gå tillbaka till den som utförde "jobbet" nu och visa hur jävla illa det ser ut, hoppas man att han har så mycket vett i skallen att han fixar det. förlorar 20k på en omlackering men kanske vinner 20 nya kunder på att han är schysst...