Som flera redan påpekat: Det där kan vara seriöst.
Den som stått i kön till Tysklands-färjorna vet hur ofta och i vilken mängd det rullar på biltransporter fyllda med rullande skrotbilar, på väg nedåt Afrika eller annat valfritt U-land.
Sist räknade jag till 15 ekipage, och det var alltså på en och samma färja! Varje ekipage fylld med gamla familjebussar, vanliga uttjänta personbilar och pickuper.
Fordon som inte klarar svensk besiktning, men som fortfarande fungerar bra maskinellt helt enkelt. Inte värt ett rött öre för oss, men är rena lyxen för flertalet nere i valfritt U-land.
Föreställ er en biltransport som går med skrotbilar ut ur Sverige och som när den ankommer tillbaka till Sverige istället är lastad med importbilar som säljs här (samt sannolikt en hel del alkohol/tobak) = Vinst åt båda håll.
Finns ju ett antal personer med enskilda firmor som sysslar med detta.
Skulle inte förvåna mig om de bildat någon form av nätverk sinsemellan och att det är de som åsyftas med samarbetspartners i utskicken.
Jag skulle tro att dessa erbjudanden kommer bli allt mer populära, för det verkar vara en hyfsat lönsam buisness.
Senast redigerat av 9Femma (16 februari 2010)
Porsche for life.
Livet är för kort för att köra tråkiga bilar!